Keystone logo
© Eli Haney, Northwest University photographer
Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Hawaii Tokai International College

Introduktion

Etableret i 1992 som en amerikansk toårig liberal arts college, Hawaii Tokai International College (HTIC) er placeret i byen Kapolei. HTIC, som er akkrediteret af Akkrediteringskommissionen for Videregående Skoler og Gymnasier (WASC), er den eneste amerikanske campus i Tokai Universitets uddannelsessystem i Japan. HTIC afspejler de kombinerede pædagogiske filosofier af TES grundlægger, Dr. Shigeyoshi Matsumae, og Dr. Richard Kosaki, University of Hawaii Chancellor Emeritus, tidligere professor og grundlægger af UH Community College System. Begge mænd delte en stærk tro på aktiv uddannelse, hvorved de studerende ikke kun erhverver viden, men også udvikler kritisk tænkning, kommunikationsfærdigheder og den intellektuelle nysgerrighed for at være livslange elever.

Som videnskabsmand troede Dr. Matsumae, at en stærk liberal kunstuddannelse ville bidrage til en moralsk og social bevidsthed, der var nødvendig for en stadig mere teknologisk avanceret verden. Hans erfaringer i 2. verdenskrig førte ham til også at tro på, at en internationalt orienteret uddannelse var den bedste vej til varig verdensfred. Som sådan er Tokais Universitets Uddannelsessystem (TES) et omfattende netværk af uddannelses- og forskningsinstitutioner i hele Japan, med faciliteter, der også ligger i Danmark og Østrig. Hawaii's unikke geografiske beliggenhed og rige multikulturelle miljø har gjort det til det perfekte sted for TES amerikanske campus.

Det er således, at HTIC eksemplificerer og afspejler Dr. Matsumae's overbevisninger. Selvom japanske ejede, er HTIC et akkrediteret amerikansk liberal kunst junior college. Ved oprettelsen af HTIC tog Dr. Kosaki på Tokais mission om verdensfred og satte som universitetsmål et internationalt studieorgan, der ville studere og leve sammen i et læringssamfund.


Fællesskabets deltagelse

Alle elever på HTIC opfordres til at deltage i lokalsamfundet og har gennem årene frivilligt arbejdet på lokalsamfund, skoler, dagophold, landmændsmarkeder, strandoprydning og ved arrangementer som Hawaii International Film Festival, Great Aloha Run og Honolulu Marathon. Muligheden for førstehånds observation og deltagelse i erhvervslivet og kommunerne findes også.

Udover HTICs uddannelsesprogrammer deltager kollegiet i samfundets liv ved at dele sine faciliteter med grupper, der ønsker at afholde workshops, seminarer, konferencer og træning.

Som Hawaii bevæger sig dybere ind i det 21. århundrede, vil institutioner som HTIC spille en afgørende rolle for at skabe de internationale broer, der er nødvendige for alle, der søger at blive artikuleret og kulturelt opmærksom på den "globale landsby". Ligesom HTIC er ung, energisk og engageret i HTIC er dedikeret til at fremme udvekslingen af ideer blandt forskere, forskere, regeringer og virksomhedsledere på en række emner og emner. Herved håber HTIC fortsat at være en aktiv del af Vest-Oahu-samfundet og bidrager på mange positive måder til sin dynamik og vækst - ligesom multikulturel Hawaii har givet HTICs internationale studerende og besøgende et sted, hvor man kan opleve den varme ånd af Aloha.


Institutionelle læringsresultater

HTICs institutionelle læringsresultater er forankret i dets mission for at opdrage eleverne til at blive produktive globale borgere. Disse læringsresultater er en integreret del af kurser, programmer, tjenester og aktiviteter i kollegiet. Alle kurser, der tilbydes på HTIC, omfatter i givet fald disse læringsresultater.

(Udover udvalgte klasser betegnes hver term som "intensiv" klasser og understreger disse tre specifikke resultater: skriftlig, mundtlig kommunikation og / eller kooperativ læring.)


Effektiv kommunikationsfærdigheder

Studerende læser analytisk, lytter kritisk og kommunikerer klart, effektivt og kreativt i både skriftlige og mundtlige former på en måde, der passer til publikum, situation og kontekst.

Områderne med færdigheder, viden og værdier, der omfatter denne institutionelle læringsudbytte, som studerende skal opnå er:

  • Mundtlig
  • skrevet
  • Læseforståelse
  • Intellektuelle og praktiske færdigheder


Intellektuelle og praktiske færdigheder

Studerende demonstrerer intellektuelle og praktiske færdigheder inden for forskellige sammenhænge og felter, fortolker og tilbyder begrundede løsninger på problemer i både klasseværelset og hinsides.

Studerende gennemfører kvantitative og videnskabelige analyser og vurderer ræsonnement, krav eller information. Studerende demonstrerer også kreativitet og en informeret forståelse af kunsten.

Områderne med færdigheder, viden og værdier, der omfatter denne institutionelle læringsudbytte, som studerende skal opnå er:

  • Kritisk tænkning
  • Kvantitativ begrundelse
  • Kreativitet
  • Informations- og teknologilitteratur
  • Æstetisk Vurdering
  • Globalt medborgerskab


Globalt medborgerskab

Studerende viser en følelse af bevidsthed ud over selvet, der omfatter en påskønnelse af mangfoldighed og flersprogethed. Studerende praktiserer også samarbejde, etisk adfærd og andre adfærd, der bidrager til global forståelse og verdensfred.

Områderne med færdigheder, viden og værdier, der omfatter denne institutionelle læringsudbytte, som studerende skal opnå er:

  • Tværkulturel forståelse
  • Etisk begrundelse
  • Andet sprogfærdighed
  • Cooperative Learning
  • Forståelse af problemer i verdensfred


Tidsplan

HTIC tilbyder fire akademiske vilkår hvert år. Nye studerende kan vælge at begynde deres studier i starten af vores fire 10 ugers vilkår: Efterår (september / oktober), vinter (januar), forår (april) eller sommer (juni / juli)

Placeringer

  • Kapolei

    Farrington Highway,91-971, 96707, Kapolei

Spørgsmål