Læs den officielle beskrivelse

Milano Fashion Institute er et konsortium oprettet for at yde videregående uddannelser i modebranchen ved tre Milano universiteter: Bocconi Universitet, Cattolica Universitet og Politecnico i Milano. Disse tre universiteter udgør et internationalt videncenter, der trækker på konsolideret erfaring i forskning og uddannelse for virksomheder i modebranchen inden for områderne ledelse, kommunikation og design. Dermed, Milano Fashion Institute er et unikt initiativ i Europa for den tværfaglige tilgang anvendes på kompetencer bidrager med akademiske partnere. Uddannelsen indebærer akademikere og forskere i økonomi og ledelse discipliner fra Bocconi Universitet, i samfundsvidenskab og Meddelelse fra Cattolica Universitet og i teknologi og design fra Politecnico i Milano. Normalt programmer i modebranchen involverer kun en eller to af disse discipliner, og derfor har svært ved at indføre de studerende til det enorme udvalg af spørgsmål, som de kreative, der er involveret i modevirksomheder produktions- og kommunikationsprocesser.


Milano Fashion Institute program, på den anden side, sætter sig for at give de studerende de specialiserede tværfaglige færdigheder, de behøver for at styre effektivt hele desgin, produktion og kommunikation proces med mode produkter.

Deltage i en mester i MFI giver en unik kulturel, personlig og professionel mulighed for at tilbringe en meget intens periode i Milano, en af de store verdens mode hovedstæder.

De stærke bånd mellem Milano og mode, der er oprettet siden anden halvdel af sidste århundrede, ikke er repræsenteret udelukkende af butikker og butikker, der er typiske for de mest kosmopolitiske byer i hele verden. I virkeligheden, i Milano er der mere end 600 showrooms og 3.000 modevirksomheder. Milano er også hjemsted for nogle af de mest aktive og vigtige public relations og reklamebureauer internationalt. Og det er ikke alt. I Milano og den omkringliggende provins er der alle de forretninger, der komponere mode rørledning: fotografer atelierer, scouting agenturer, produktionsselskaber, forlagsbranchen, og nogle af de bedst kendte og mest avancerede og innovative distributionsformer på globalt plan. Milano er også byen, hvor de vigtigste brancheorganisationer er blevet oprettet, såsom National Chamber for italiensk mode (CNMI) og den italienske mode-systemet (SMI).

Mere end en produktion og professionelt system, Milano er en global mode scene: mode systemets førende arrangementer, herunder Milano Collezioni, MIPEL (International Lædervarer marked), MIDO (International Eyewear Fair), MICAM ShoeEvent (International Footwear Fair), og Milano Unica (italiensk Tekstiler Fair), fungere som en katalysator, tegning mode sektor operatører fra hele verden hele året.

Kulturelt-talende, Milano er den by, hvor den italienske historie er stærkt til stede, og i øvrigt, hvor kunst er stærkt knyttet til de kulturelle fænomener, der kendetegner samtidighed, såsom mode og design themselves.The Scala Teater, Duomo, det kongelige palads, Sforzesco Slot, Arcimboldi Teater, Triennale Design Museum, Brera Pinacoteca, at Poldi Pezzoli Museum, det tyvende århundrede Museum og Fashion Museum of Morando Palace er de vigtigste symboler på et omfattende system af kulturelle steder at vært arrangementer og udstillinger i løbet af året.

På det personlige plan, Milano byder på mange forskellige fritidsaktiviteter også: restauranter og spillesteder i Brera og langs Navigli kanaler, butikker i mode 'Golden Firkant «(den luksus detail distriktet i centrum af Milano) og mega-butikker i Corso Vittorio Emanuele, showrooms af top moderne design mærker, de mange begivenheder, ligesom International Furniture Fair (Salone del Mobile) og Fuorisalone arrangementer, sammen med en en udbredt netværk af lille boutique, der animerer livet for mange kvarterer uden for de velkendte centrum. Milan har også en sportslig tradition rodfæstet i en fjern fortid, med hold, der har vundet de fleste titler på europæisk og internationalt plan, både i større og mindre sportsgrene. Endelig samt være centralt placeret i Europa, Milano er Norditaliens vigtigste jernbane knudepunkt, med mere end 80 km for storbyområder netværk (og to flere linjer under opførelse) og 280 km sporvognslinjer.

Programmer undervist i:
Engelsk

Denne skole tilbyder også:

Kursus

Milano Fashion Institute

Takket være deltagelse af professorer og fagfolk på feltet står kurset Fashion 4.0 op til temaerne dedikeret til nye digitale teknologier, der anvendes til modeindustrien ... [+]

Digital Manufacturing for Fashion

Innovation for mode-systemet, en af ​​nøglesektorerne i den italienske økonomi, er ikke kun afhængig af produktinnovationer, men den rolle, som nye digitale teknologier har anvendt til design og produktionsprocesser, bliver stadig mere afgørende. Industri 4.0 eller smart fremstilling kaldes den fjerde industrielle revolution, fordi den i væsentlig grad kan omdefinere den måde, hvorpå designere og virksomheder arbejder og reagerer på markedets og forbrugernes skiftende behov.

Takket være deltagelse af professorer og fagfolk på feltet står kurset Fashion 4.0 op til temaerne dedikeret til nye digitale teknologier, der anvendes til modeindustrien processer, der tager sigte på at støtte alle faser af kreativ og produktionsprocessen, fra design til 3D trykning.... [-]

Italien Milan
Kontakt skolen
Italiensk
Fuldtid
4 uger
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Managing Fashion ... [+]

Kursus i mode lov

Juridisk viden og praksis for mode Managing Fashion

brandbeskyttelse og forskellige typologier af varemærkeres beskyttelse, samt andre intellektuelle ejendomsrettigheder, som kan bruges til at beskytte mode kreationer og modeller;modeforhandlinger og specifikke aftaler for industrien;forsyningskædesproblemer: fra reklame til de digitale modeprocesser;den "gjort i" disciplin, kriminaliteten spørgsmål som mærker og produkter forfalskning og mode forfalskning.

Kurset gennemføres løbende med praktiske sager (retssager, kontakter, benchmarks og simuleringer med ledere og jurister i modebranchen) og afsluttes med afsluttende forsøg. Indstillingen er Milano, den italienske og europæiske mode hovedstad, der kombinerer mode virksomheder og juridiske kontorer, der støtter branchen.... [-]

Italien Milan
Juli 2019
Engelsk
Fuldtid
Deltid
4 uger
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Kort kurset "Ny bæredygtig mode", støttet af Vogue Talents, sigter mod at forberede kandidatstuderende, studerende, unge ledere, fagfolk og unge iværksættere til at håndt ... [+]

Ny bæredygtig mode

Udarbejdelse af innovative forretningsmodeller gennem bæredygtighed Bæredygtighed er at omforme reglerne for modeindustriens spil. At starte den lange og komplekse rejse med at integrere etik og æstetik i værdikæden, er at arbejde på ansvarlig innovation i dag ikke bare ønskeligt men nødvendigt. I dag er virksomhederne nødt til at gøre en "bæredygtig" forretningsmodel også "nutidig", der svarer til Millennials og fremtidens generations behov. En omhyggelig brug af teknologi kan katalysere dette skift. Kort kurset "Ny bæredygtig mode", støttet af Vogue Talents, sigter mod at forberede kandidatstuderende, studerende, unge ledere, fagfolk og unge iværksættere til at håndtere kompleksiteten af ​​ansvaret i modebranchen ved at levere konkrete værktøjer og dele inspirerende forretningspraksis.... [-]

Italien Milan
September 2019
Engelsk
Fuldtid
4 uger
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Master i livsstil ledelse: Design, Wellness ... [+]

MASTER I LIFESTYLE MANAGEMENT:

DESIGN, WELLNESS

Master i livsstil ledelse: Design, Wellness

Traditionelle virksomheder, fra mode til design, tænker radikalt deres forretningsmodeller, designer nye strategier til målretning af nye kundesegmenter og imødekommer behovene hos en ny, krævende, uventet kundebase. Derfor flytter mærker sig ind i livsstil, fra mode til design, wellness, oplevelser og arrangementshåndtering også.

Dette kræver et solidt kendskab til et tilbudssystem, der typisk er designet omkring symboler, værdier, immaterielle ressourcer, knowhow, blandet med håndværk og inspirationskunst, der starter ud fra Excellence-systemet i Made in Italy, der udvikler sig til livsstil branding og den italienske livsstil .... [-]

Italien Milan
Åben tilmelding
Engelsk
Fuldtid
1 år
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Kurset fokuserer på innovation, kreativitet og iværksætteri, der ledsager eleverne gennem alle faser af hele processen for at skabe en kreativ og nyskabende opstart i mod ... [+]

Ikke kun nye ideer. Ikke kun ledelsesmæssige og strategiske færdigheder. Nye teknologier og et omformet konkurrenceforhold har radikalt ændret konceptet for et selskab og den måde, som ventures opstår, fra struktur til processer, op til nye professionelle roller, design innovationer og nye forretningsmodeller.

Fashion iværksættere skal kunne surfe i det overbevisende farvande i et nyt hav: den ene af en global ventureorienteret modeindustri. En revolution, der kræver at forbinde et iværksætterindblik med en markedsmulighed og kompetencerne for forretningsdesign for at få en konkurrencefordel. Lad os kalde det at starte en ny virksomhed.

Nøgle FaktaDirektør: Alba Cappellieri, Nicola GueriniSlutningen af ​​registreringen: 27. maj, 2019Forelæsninger 'start: 10. juni, 2019Forelæsninger 'slut: 28. juni, 2019Varighed: 4 uger, 120 timerFrekvens: 80% af de samlede klasser er det minimum, der kræves for at få certifikatetSted: Milano, Campus Bovisa PolitecnicoKursets værdi: € 2. 400 (moms 22% inkluderet)... [-]
Italien Milan
Kontakt skolen
Engelsk
Fuldtid
4 uger
på universitet
Læs mere på dansk
Milano Fashion Institute

Kurset er dedikeret til digitale håndværkere og til alle de designere eller ledere, der ønsker at påbegynde en karriere i smykker for at kombinere skønheden i de håndværk ... [+]

Design, Ledelse, Kommunikation og Idrifttagning

Er der en specificitet i designprojektet af et smykke? Hvilke færdigheder, discipliner eller viden involverer det? Handler det om kunst, mode eller design? Industri eller håndværk? Er det et symbol på status og rigdom eller kreativitet?

Smykkerne er i stand til at etablere forbindelser mellem den eksterne verden - den ene om varesystemet, handel, sociale relationer - og den private verden - den intime af hver enkelt persons identitet, sine egne ønsker og sit eget billede.

Forståelsen af ​​dette produkt kræver sammenhængssedler og involverer discipliner, der ofte er fjernt og heterogene: design, dekorative kunst, antropologi, mode, marketing, ledelse, branding, detailhandel, kommunikation.... [-]

Italien Milan
Kontakt skolen
Italiensk,Engelsk
Fuldtid
5 uger
på universitet
Læs mere på dansk

Our Students

Address
Milano Fashion Institute Registered Office Via Sarfatti 25,
20136 Milan, Lombardy, Italien