Accademia di Comunicazione

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

I tredive år har Communication Academy uddannet fagfolk inden for marketing , kommunikation og reklame med sine ph.d.-uddannelser og post-graduate masters .

En arbejdsplads, hvor hver dag eleverne kommer i forbindelse med Kommunikations Professionals .

Et uddannelsessted og erfaring, der indtil i dag har forberedt og indsat i en verden af ​​arbejde over 4.000 studerende i toppen af ​​erhvervene .

Et laboratorium af projekter designet til virksomheder.

Den skole, der konkret forbereder alle de kreative og strategiske erhverv i kommunikation.

historie

Accademia di Comunicazione blev født i Milano den 7. november 1988 med det formål at skabe et uddannelses-, forsknings- og innovationsprojekt inden for overbevisende og visuel kommunikation (markedsføring, reklame, PR, grafisk design og alle teknologier i tilknytning til disse områder professionelle).

Den 9. maj 2008 bliver Akademiet et fundament.

Fonden Accademia di Comunicazione ved lov spreder kultur for kommunikation bygger på etiske værdier, det fremmer og implementerer uddannelse i kunst og kommunikation industri, stiger og understøtter operatørerne og forskere på området.

Fondazione Accademia di Comunicazione har vedtaget en etisk adfærdskodeks i henhold til artikel 6 i lovdekret 231/01, der definerer det sæt værdier, der anerkendes, accepteres og deles i udførelsen af ​​aktiviteten.

Uddannelsesprojektet er baseret på begrebet "bottega", der er "bottega" det sted, hvor størstedelen af ​​den nuværende erhvervsmæssige verden er vokset - fra historiske fædre / mødre til den sidste generation.

Kommunikationsberetningerne (Strategic, Creative) blev faktisk født på banen og ændrede sig over tid som følge af ændringer i markedet, virksomheder og organisationer, sociale værdier og forbrugernes behov.

Metoden for værkstedet opnår en god grundlæggende fagkultur, en mental form specielt rettet mod kommunikation og evne til at gøre, for at opnå reelle faglige færdigheder erhvervet.

De værker, Accademia-studerende realiserer under kurser består af kommunikationsprojekter, marketingstrategier, reklamekampagner, grafiske projekter, hjemmesider for offentlige organer, foreninger og nonprofitorganisationer og virksomheder, der er oprettet med vejledning og tilsyn af professorerne i akademiet.

I slutningen af ​​kurser arrangerer Accademia for hver elev en praktikplads i virksomheden eller i agenturet , hvor den praktiske oplevelse startede under kurset slutter: eleverne er nu i stand til at starte deres faglige karriere.

Andelen af ​​dem, der blev indtastet i arbejdslivet, var 100% .

Det intense udveksling og løbende samarbejde, der forbinder akademiet med kommunikationsmarkedet, gør det muligt for eleverne at finde en passende indsættelse i arbejdslivet.

Derudover har de tidligere elever fra akademiet oprettet en forening, der er en konstant reference for nye medlemmer. Associates hvert år tilbyder praktikophold og jobmuligheder til nye kandidater.

Fondazione Accademia di Comunicazione er en akkrediteret institution for efteruddannelse i henhold til regionalloven af ​​6. august 2007 n. 19.

Kurser udsteder et kompetencecertifikat, der bekræfter faglig egnethed i overensstemmelse med EU-direktiver og -forskrifter.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Italiensk

Se kurser » Se Master »

Studier

Denne skole tilbyder også:


Post-diplom kursus i Marketing og Kommunikation - Traditionel, Digital Marketing og Social Media Strategy

på universitet Fuldtid 2 år October 2019 Italien Milan

Det toårige post-diplom kursus i Marketing og Business Communication præsenterer i dag et helt nyt system for effektivt at reagere på efterspørgslen på kommunikationsmarkedet, inden for hvilken den digitale sektor er den mest dynamiske og kræver faglige ressourcer med solid grundlæggende viden og specifikke tekniske færdigheder. [+]

Det toårige post-diplom kursus i Marketing og Business Communication præsenterer i dag et helt nyt system for effektivt at reagere på efterspørgslen på kommunikationsmarkedet, inden for hvilken den digitale sektor er den mest dynamiske og kræver faglige ressourcer med solid grundlæggende viden og specifikke tekniske færdigheder.

Behovet for, at virksomhederne har fagfolk, der ved, hvordan de står over for udfordringerne ved digitalisering og globalisering, kræver et uddannelsesmæssigt tilbud, der hurtigst muligt fremskynder adgangen til ungdomsarbejde med solid tekniske færdigheder med strategisk vision og evne til at udnytte bidraget fra de flere digitale kanaler, som forbrugerne interagerer med i stigende grad til hinanden for at skabe sammenhænge, ​​der gør det muligt at nærme sig forbrugeren og forvalte virksomhedens / organisationens omdømme, succes og succes, som de arbejder for.... [-]


Post-diplom kursus i Advertising - Copywriting

på universitet Fuldtid 2 år October 2019 Italien Milan

Når vi arbejder med ord, har vi mulighed for at udforske verden med et instrument ved grænserne mellem virkelighed og det imaginære. Når vi drømmer, hvor mange dimensioner trænger vi ind? [+]

Når vi arbejder med ord, har vi mulighed for at udforske verden med et instrument ved grænserne mellem virkelighed og det imaginære. Når vi drømmer, hvor mange dimensioner trænger vi ind? Vi fremkalder minder, vi ser billeder. Hvor kommer de fra? At arbejde i reklamens verden betyder at være i stand til at få folk til at drømme, få folk til at flyve til andre steder, andre verdener, andre dimensioner. Havde Ariosto ikke forestillet sig at komme til månen, ville mænd ønske at gå der? Det er digteren der først forestiller en drøm, som verden kan forelske sig i. Alle har altid beundret månen, men Ariosto taler først om at komme til månen og introducerer ideen om muligheden for at komme der. Hvis han ikke havde fortalt om ridderen, der gør denne fantastiske rejse, ville måske ingen have virkelig ønsket at gennemføre denne mission, og måske ville vi aldrig være kommet på månen. Her skaber digter objektets ønske, vores menneskers vidunder. Hvad tilsyneladende er urealiserbart, umuligt, uberettiget, bliver pludselig en realitet. I strengt biologiske termer, hvem af os blev skabt til at flyve? Fra Icarus blev ingen født i stand til at flyve. Men flyver menneskeheden eller ej? Menneskeheden flyver, og hvordan det flyver! Og det går også til månen! Forskud i videnskaben stammer ofte fra i drømmen og i at forsøge at opnå det. Skrivning til reklame, dvs. at være copywriter, er et erhverv, der er ukendt for de fleste. Allerede fra gymnasiet, hvis du elsker at skrive med... [-]


Post-graduate kursus i Advertising - Art Direction

på universitet Fuldtid 3 år October 2019 Italien Milan

Det treårige kursus på Art Direction fra Accademia di Comunicazione , en af ​​de første inden for overbevisende kommunikation i Italien, blev grundlagt i 1988 sammen med Akademiet selv med det formål at uddanne eksperter i reklamebilleder. [+]

Det treårige kursus på Art Direction fra Accademia di Comunicazione , en af ​​de første inden for overbevisende kommunikation i Italien, blev grundlagt i 1988 sammen med Akademiet selv med det formål at uddanne eksperter i reklamebilleder. Faktisk er det kunstdirektørens opgave at kommunikere gennem valget af det ideelle billede og de forskellige realiseringsteknikker, der er tilgængelige for ham. Til dette formål sigter kurset på at transmittere alle de nødvendige redskaber til at give en solid kultur af billeder, både statiske og dynamiske, og evnen til at manipulere deres stemningsfulde og symbolske værdi. Desuden skal eleverne erhverve en stærk evne til syntese og visuel opfindelse til at oversætte reklameloven i en original og konsistent form med den del, der er skrevet af Copywriter med hvem han arbejder.... [-]


Post-graduate kursus i grafisk design

på universitet Fuldtid 3 år October 2019 Italien Milan

Det treårige postdiplom-kursus i grafisk design af Accademia di Comunicazione , en af ​​de første inden for den visuelle kommunikationssektor i Italien, har i dag en lang tradition og et udstillingsvindue af prestigefyldte nationale og internationale præmier tildelt studerende til deres projekter. Derudover har kurset også den fordel at have uddannet flere generationer af grafiske designere med det samme værdsat for kvaliteten af ​​deres forberedelse og deres erfaring. Mange er nu ejere af deres egne professionelle studier, og nogle har lykkedes at etablere sig i udlandet. [+]

Accademia di Comunicazione treårige grafiske Accademia di Comunicazione , en af ​​de første inden for visuel kommunikation i Italien, har i dag en lang tradition og et udstillingsvindue af prestigefyldte nationale og internationale præmier tildelt studerende til deres projekter. Derudover har kurset også den fordel at have uddannet flere generationer af grafiske designere med det samme værdsat for kvaliteten af ​​deres forberedelse og deres erfaring. Mange er nu ejere af deres egne professionelle studier, og nogle har lykkedes at etablere sig i udlandet.

Faktisk retter kurset sig næsten udelukkende på at erhverve et væld af praktiske erfaringer, der giver deltagerne mulighed for bl.a. at skabe en endelig præsentationsportefølje. Arbejdsmarkedets muligheder, der arbejder både som freelance-fagfolk og som samarbejdspartnere i agenturer eller studier, skal beslaglægges på den mest effektive måde. I den forstand er præsentationen af ​​en god portefølje det første skridt i retning af en professionel sti fuld af tilfredshed. Til dette formål karakteriseres kurset af en betydelig forekomst af praktiske øvelser understøttet af en mere klassisk undervisningsmetode, der følger "bottega" -filosofien som et redskab til hurtig faglig vækst, effektiv og rig på erfaringer på området.... [-]


Kontakt

Adresse, linje 1 Via Savona,112/A
20144 Milan, Lombardy, Italien