Accademia di Comunicazione

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

I tredive år har Communication Academy uddannet fagfolk inden for marketing , kommunikation og reklame med sine ph.d.-uddannelser og post-graduate masters .

En arbejdsplads, hvor hver dag eleverne kommer i forbindelse med Kommunikations Professionals .

Et uddannelsessted og erfaring, der indtil i dag har forberedt og indsat i en verden af ​​arbejde over 4.000 studerende i toppen af ​​erhvervene .

Et laboratorium af projekter designet til virksomheder.

Den skole, der konkret forbereder alle de kreative og strategiske erhverv i kommunikation.

historie

Accademia di Comunicazione blev født i Milano den 7. november 1988 med det formål at skabe et uddannelses-, forsknings- og innovationsprojekt inden for overbevisende og visuel kommunikation (markedsføring, reklame, PR, grafisk design og alle teknologier i tilknytning til disse områder professionelle).

Den 9. maj 2008 bliver Akademiet et fundament.

Fonden Accademia di Comunicazione ved lov spreder kultur for kommunikation bygger på etiske værdier, det fremmer og implementerer uddannelse i kunst og kommunikation industri, stiger og understøtter operatørerne og forskere på området.

Fondazione Accademia di Comunicazione har vedtaget en etisk adfærdskodeks i henhold til artikel 6 i lovdekret 231/01, der definerer det sæt værdier, der anerkendes, accepteres og deles i udførelsen af ​​aktiviteten.

Uddannelsesprojektet er baseret på begrebet "bottega", der er "bottega" det sted, hvor størstedelen af ​​den nuværende erhvervsmæssige verden er vokset - fra historiske fædre / mødre til den sidste generation.

Kommunikationsberetningerne (Strategic, Creative) blev faktisk født på banen og ændrede sig over tid som følge af ændringer i markedet, virksomheder og organisationer, sociale værdier og forbrugernes behov.

Metoden for værkstedet opnår en god grundlæggende fagkultur, en mental form specielt rettet mod kommunikation og evne til at gøre, for at opnå reelle faglige færdigheder erhvervet.

De værker, Accademia-studerende realiserer under kurser består af kommunikationsprojekter, marketingstrategier, reklamekampagner, grafiske projekter, hjemmesider for offentlige organer, foreninger og nonprofitorganisationer og virksomheder, der er oprettet med vejledning og tilsyn af professorerne i akademiet.

I slutningen af ​​kurser arrangerer Accademia for hver elev en praktikplads i virksomheden eller i agenturet , hvor den praktiske oplevelse startede under kurset slutter: eleverne er nu i stand til at starte deres faglige karriere.

Andelen af ​​dem, der blev indtastet i arbejdslivet, var 100% .

Det intense udveksling og løbende samarbejde, der forbinder akademiet med kommunikationsmarkedet, gør det muligt for eleverne at finde en passende indsættelse i arbejdslivet.

Derudover har de tidligere elever fra akademiet oprettet en forening, der er en konstant reference for nye medlemmer. Associates hvert år tilbyder praktikophold og jobmuligheder til nye kandidater.

Fondazione Accademia di Comunicazione er en akkrediteret institution for efteruddannelse i henhold til regionalloven af ​​6. august 2007 n. 19.

Kurser udsteder et kompetencecertifikat, der bekræfter faglig egnethed i overensstemmelse med EU-direktiver og -forskrifter.

Placeringer

Milano

Address
Via Savona,112/A
20144 Milano, Lombardiet, Italien