Kreditkursus - Edinburgh: Litteraturbyen 1
The University of Edinburgh Summer School
Nøgleinformation
Campus placering
Edinburgh, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 1.810
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette kursus udforsker den rige litterære arv i Edinburgh, den første UNESCO-litteraturby.
Undersøg arbejdet af nogle af byens mest berømte lokale litterære talenter, såvel som forfatternes arbejde, der har fundet byen befordrende og indflydelsesrig for deres kreativitet. Vi skal læse en bred vifte af tekster fra det 18. århundrede til i dag og overveje de fælles temaer, der dukker op, samt udforske disse forfatteres tilstedeværelse i byen gennem manuskriptsamlinger og genstande i museer, samlinger og lokalmiljøet.
Nøgleoplysninger
- Emne: Litteratur
- Underviser: Anthony McKibbin
- Kreditniveau : SCQF niveau 8 (år 1 bachelor)
- Credits: 20 SCQF/10 ECTS/4 US
- Berettigelse: Studerende skal være fyldt 18 år. Der skal leveres et akademisk udskrift for at attestere mindst 1 års bachelorstudium.
- Sprogkrav: Bevis på engelsk sprogkundskab svarende til IELTS 6.5 samlet, med et minimum på 5.5 i hver komponent
- Datoer: 4. juli-15. juli 2022
- Længde: 2 uger
- Kontakttid: 30
- Kursusgebyr: £1.810
- Ansøgningsfrist: 23. maj 2022 (17:00 - BST)
Programresultat
Efter en vellykket gennemførelse af dette kursus vil de studerende være i stand til at:
- Evaluere, sammenligne og kontrastere en række tekster, demonstrere viden om sproglige, litterære, kulturelle og socio-politiske sammenhænge;
- Analysere litterære tekster ved at anvende nærlæsningsteknikker og henvise til anerkendt litterær terminologi for at illustrere argumenter;
- Konstruere, præsentere og vurdere argumenter sammenhængende ved at vurdere, analysere og reagere på sekundær læsning;
- Analyser nutidige reaktioner og reaktioner på teksterne ved at vurdere og vurdere ideer fra ikke-litterære tekster såsom kritik eller journalistik.