Kursus i generel uddannelse
Nayanova University
Nøgleinformation
Campus placering
Samara, Rusland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Russisk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Akademiet gennemfører grundlæggende generelle uddannelsesprogrammer, der er udviklet baseret på føderale staters uddannelsesstandarder.
Uddannelsesprogrammer på akademiet implementeres løbende i etaper.
Følgende niveauer af implementerede uddannelsesprogrammer svarer til uddannelsesfaser:
Trin I: yderligere uddannelse af børn;
Trin II: grundlæggende almen uddannelse (klasse 1-4);
Trin III: grundlæggende almen uddannelse (5. - 7. klasse);
IV-fase: grundlæggende almen uddannelse, sekundær almen uddannelse (8.-11. Klasse).
Uddannelsesprogrammer på alle uddannelsesstadier er successive.
Differentiering af indholdet af uddannelsesprogrammer i grundlæggende almen, grundlæggende generel og sekundær almen uddannelse udføres under hensyntagen til de studerendes uddannelsesbehov og interesser og giver en dybtgående undersøgelse af individuelle akademiske emner, fagområder for det tilsvarende uddannelsesprogram inden for følgende anvisninger (anvisninger):
fysisk og matematisk;
humanitær;
kemisk og biologisk;
økonomisk.
Uddannelsesprogrammer for sekundær almen uddannelse, der følger den føderale stats uddannelsesstandard, sikrer implementeringen af følgende læseplanprofiler (specialuddannelse) svarende til områderne:
fysisk og matematisk - teknologisk profil;
humanitær - humanitær profil;
kemisk og biologisk - naturvidenskabelig profil;
økonomisk - socioøkonomisk profil.
To strukturelle afdelinger af akademiet gennemfører generelle uddannelsesprogrammer:
Afdeling for implementering af præ-profil generelle uddannelsesprogrammer (lønklasse 1-4).
Kontoret for gennemførelse af generelle uddannelsesprogrammer for specialuddannelse (5.-11. Klasse).
Den pædagogiske model, der er oprettet og opererer på akademiet, er af praktisk interesse både som helhed (stadierne af livslang uddannelse implementeres, som ikke er en mekanisk forbindelse mellem individuelle forbindelser, men en slags en enkelt organisme) og som en oplevelse af en meningsfuld løsning på de problemer, der opstår under overgangen fra et uddannelsesstadium. til den anden.
Akademiet er basisstedet for UNESCO-skolernes regionale forening, organiserer og gennemfører begivenhedscyklusser i FN's regi.
I 2008 blev et charter underskrevet mellem akademiet og den franske ambassade i Den Russiske Føderation, der regulerer den europæiske (tosprogede) russisk-franske afdelings åbning og drift. I dag gennemføres en dybdegående undersøgelse af det franske sprog og mange ikke-sproglige discipliner på fransk i form af tematiske moduler inden for rammerne af uddannelse på den tosprogede afdeling i fire år (fra 8 til 11 klasser).
Hvert år gennemgår studerende praktikophold i Tyskland som en del af projektet Skoler - partnere i fremtiden under den tyske ambassades regi.
Studerende på akademiet er traditionelt vindere af Olympiader, Spartakiads og konkurrencer på byen, regionalt, russisk og internationalt niveau og pristagere af personlige priser for guvernøren i Samara-regionen. Fra år til år viser de de højeste resultater, når de består statsundersøgelsen og eksamenen.