Offentlig sektors strategi og ledelseskvalitet
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 8.225
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Dette kursus giver dyb indsigt i de komplekse og indbyrdes forbundne faktorer, der hjælper eller hindrer en vellykket implementering af den offentlige sektors politik. Det store flertal af den offentlige sektors politikker leverer ikke deres tilsigtede resultater. De går ofte over budgettet; er ekstraordinært forsinket; have utilsigtede konsekvenser; ikke opnår deres ønskede serviceniveau; er irrelevante; er ikke ønsket eller bare suser ud. Kurset giver forståelse for, hvordan og hvorfor offentlig sektors strategi kan fungere. Det giver værktøjer, teknikker og skabeloner til, hvordan man forstår behov og krav og derefter administrerer påvirkninger og interesser for at sikre succesfulde politiske resultater. Den fokuserer på, hvordan man skaber, implementerer, evaluerer og justerer politik, efterhånden som den skrider frem. Vi analyserer de nøglefaktorer, der kræves for succesfuld implementering på globalt, nationalt og lokalt niveau. Risici og kriser er altid til stede på den politiske arena, og vi diskuterer, hvordan man analyserer, forudser, evaluerer og reagerer på disse og andre specifikke kriser, som kan opstå til enhver tid, og sikrer, at de ikke afviger fra at levere den kvalitetsservice, der forventes og kræves.
Dette kursus går i gang med de væsentlige grundlæggende aspekter af ledelse i din karriere Pathway . Sæt over kurset ved hjælp af en kombination af diskussionsdebatter, casestudier, forskning og fordybelsessessioner, vil du udforske erfaringsmæssigt, hvordan du kan fremstå mere fuldt ud som leder og udnytte arbejdsstyrken til at transformere.
I løbet af dette intensive kursus vil du mestre ledelse med en bred vifte af færdigheder og viden, der vil udmærke dit potentiale. Ved at kontekstualisere de humanistiske færdigheder med dine lederevner vil du opdage vejen til mindst modstand for at nå mål. Ved at gøre det vil du udnytte mere tid til at vokse organisationen på grund af gevinster i den opnåede effektivitet og effektivitet.
Kurset afsluttes med et resumé af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Offentlig sektorpolitik – Planlægning og strategisk gennemgang
- Omfattende analyse af den offentlige sektors politiske fiasko
- Teknikker til strategisk succes
- Hvordan succesfulde politikker opnår de ønskede resultater
- Globale, nationale og lokale påvirkninger
Implementering af strategi i den offentlige sektor
- Nøglefaktorer for vellykket implementering
- Tilpasning til ændringer i ledelse
- Projektledelse og kapacitetsudvikling
- Overvågning, måling, test og efterjustering af resultater i forhold til mål.
Krise i den offentlige sektor og strategisk risikostyring
- Risikostyringscyklussen
- Identifikation og evaluering af risikokilder
- Mulige beslutninger, der kan tages for at imødegå risiko
- Krisereaktion, kontrol og reaktion
Overvindelse af strategiske udfordringer i den offentlige sektor
- Eksterne udfordringer
- Interne udfordringer
- Større omstrukturering vs. trinvise justeringer
- Forandring er normen, ikke undtagelsen
Ledelse – jagten på ekspertise
- Excellence i ledelse
- Mission at være den bedste
- Håndtering af forandring ved at hæve standarder
- Leaderboard sammenlignende analyse
Nøgle lederegenskaber
- Lederegenskaber og karaktertræk
- Hvad gør store ledere
- Psykologisk tankegang hos ledere
- Leder med ration, logik og følelser
Beslutningsevner
- Beslutningsprocessen
- Hvordan man dygtigt overtaler
- Teamledede tilgange til beslutningstagning
- Struktureret kritisk tænkning
Håndtering af interessenters forventninger
- Principper for inddragelse af interessenter
- Justering fra græsrødder til bestyrelseslokale
- Mobilisering af interessentstøtte
- Styring af forventninger
Styrkelse af arbejdsstyrken
- Blanchards situationsanalyse og lederskabsrelatabilitet
- Personcentreret ledelse og successionsplanlægning
- Fielders Contingency Theory
- Udvikling af en præstationsstyret arbejdsstyrke
Påvirkning med integritet
- Mestring af humanistiske kommunikationsevner
- Lederansvar
- Tilgange til gennemsigtigt lederskab
- NLP kunsten at påvirke PACE + LEAD-modeller
Forhandlingsevner for ledere
- Oprettelse af Win-Win-resultater
- Udvikling af flair for forhandling
- Gennemprøvet forhandlingsmetode og -teknikker
- Forståelse af interesser, stillinger og fordele
Ledelsespolitik
- Forståelse af den etiske ramme
- Diplomati færdigheder
- Håndtering af vanskelige scenarier
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til en bred vifte af fagfolk, men vil være af reel værdi for erfarne eller nye eller håbefulde:
- Faste sekretærer, kabinetssekretærer og alle embedsmænd.
- C-Suite officerer og formænd for non-profit organisationer og velgørende organisationer.
- Seniorofficerer, der arbejder direkte med at lede politikere.
- Valgte og udnævnte politiske beslutningstagere, ledere og planlæggere i regeringer, offentlige agenturer og non-profit organisationer.
- Byrådsmedlemmer, borgmestre, byledere, administratorer og planlæggere.
- Seniorofficerer, der arbejder med offentlige tjenester for at opnå bredere samfundsresultater, f.eks. folkesundhed og velvære, økonomisk udvikling og samfundsforhold.
- Politichefer, brandchefer og deres personale.
- Skolebestyrelsesmedlemmer, administratorer og personale.
- Bestyrelsesmedlemmer og selskabssekretærer.
- Ikke-udøvende direktører
- Direktører, vicedirektører og seniorledere.
- Afdelingschefer
- Transformationsledere
- Forandringsledere
- CSR og Sustainability Managers og medarbejdere.
- Risk Managers og fagfolk.
- Community Relations Managers og Executives.
- Sundheds-, sikkerheds- og miljøchefer og -officerer.
- Juridiske og Compliance Managers og fagfolk.
- Ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle ansvarlig strategisk praksis.
- Ledere og medarbejdere beskæftiget med at påvirke eller implementere organisatoriske strategier.
- Dem, der ønsker at udnytte og gribe alle strategiske muligheder for deres organisationer.
- Dem, der ønsker at fremme deres organisations strategiske succes.
Læringsresultater
Efter afslutningen af dette kursus vil du have:
- Udviklede en proces til at skabe og udvikle en succesfuld offentlig sektor eller ikke-for-profit politikplan inden for den stadig mere indflydelsesrige globale kontekst.
- En omfattende forståelse af de vigtigste krav til at implementere den offentlige sektors politik effektivt, hvilket effektivt fører til det ønskede niveau af resultat og serviceniveau, tilpasset efterhånden som det skrider frem, hvor det er nødvendigt.
- Identificerede alle risikokilder og evaluerede dem for at beslutte, hvordan de skulle håndteres. Du vil vide, hvordan du skal reagere, når en risiko bliver en krise.
- Værktøjer, teknikker og selvtillid til at overvinde det enorme udvalg og dybden af udfordringer, som den offentlige sektor og ikke-profitorganisationer står over for.
- Udførligt forstået ledelsesprincipper og anvende dem.
- Undersøgte ledelsesstilene og det psykologiske grundlag, der understøtter godt lederskab.
- Anvendte beslutningsprocesser på højt niveau for at levere robuste ledelsesstrategier.
- Masteedr nøgleaspekter af ledelse ved hjælp af en blanding af pragmatiske og logiske overvejelser.
- Finpudset både dine interpersonelle og intrapersonelle færdigheder for at øge indflydelse og overtalelse.
- Lærte, hvordan man debatterer og forhandler på en måde for at få accept fra interessenter til at fortsætte med organisationens mission.
- Udviklet en handlingsplan, der skal implementeres på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, som er erhvervet gennem kurset.