HR-strategi og avanceret strategisk ledelse
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 8.225
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Dette kursus er ideelt for erfarne strateger, der ønsker at blive opdateret på de mest moderne tilgange til strategisk ledelse. Den er designet til, at personer med erfaring skal have mulighed for at revidere, opdatere og bekræfte, at det, de laver, er det bedste for deres organisation. Dette kursus inkorporerer det væsentlige i strategisk ledelse ved at gøre det muligt for delegerede at tage et objektivt strategisk overblik for at identificere styrker og svagheder ved en strategi: om den forventes; oprettes eller i øjeblikket implementeres. At forstå, hvor organisationen er nu, er et væsentligt grundlag for at beslutte de realistiske måder at nå visionen på. Interessenter skal være engagerede og motiverede, og ressourcer skal allokeres efter behov. De, der ikke er bekendt med strategiskabelse, vil få det omfattende værktøjssæt, der kræves for at være robuste, realistiske og praktiske strategiske ledere. Kurset vil fremhæve og udvikle de centrale ledelsesevner, der kræves til rollen.
Dette kursus er også ideelt for erfarne strateger, der ønsker at blive opdateret på de mest moderne tilgange til at implementere en succesfuld strategi på kort, mellemlang og lang sigt. Den er designet til, at personer med erfaring skal have mulighed for at revidere, opdatere og bekræfte, at det, de laver, er det bedste for deres organisation. Dette kursus fremhæver og giver praktiske tips om de afgørende kvaliteter og færdigheder, der kræves for at lede, styre og implementere en succesfuld strategi. Det store flertal af strategier mislykkes, ofte under implementering. Vi adresserer vigtigheden af engageret ledelse, understøttet af og understøtter robust ledelse. Organisationers og individers evne til at tilpasse sig og ændre sig er nu normen – ikke undtagelsen. Så vi vil analysere den igangværende forandring ud fra tre perspektiver: For det første introducerer en ny strategi; for det andet at tilpasse strategien til skiftende omstændigheder og for det tredje at reagere på pludselige og uventede omstændigheder. Vi vil analysere, hvordan man kan ”tænke det utænkelige” og forudse risici og kriser, så de kan håndteres professionelt, når og hvis de opstår.
Organisationers grundlæggende karakter har ikke ændret sig, forandringstempoet bevæger sig stadig hurtigere. I HR bliver vi som i mange dele af organisationen bedt om at opnå mere med enten de samme ressourcer eller færre. Dette er tiden for dig til at være endnu mere strategisk i dit syn og dine handlinger. At få de daglige opgaver løst garanterer ikke længere beskæftigelse for nogen af os. Vi er nødt til at tænke og handle på en mere gennemtænkt og strategisk måde for at tilføje værdi til vores organisation og arbejde. Dette kursus vil tage dig igennem de nødvendige trin for at opnå dette.
Kurset afsluttes med et resumé af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Strategisk Analyse
- Ti-trins strategisk planlægningsproces
- Nuværende organisationsstruktur, karakteristika og kontekst
- Intern analyse
- Ekstern analyse
Udvikling af den strategiske plan
- At blive enige, forstå og kommunikere visionen
- Evaluering af de alternative strategiske tilgange
- Beslutte den mest passende måde og hvorfor
- Lav en plan for at opnå vision
Interessentidentifikation, analyse og engagement
- Identificer alle interessenter
- Interessenters interesse og indflydelse
- Konsulter og involver med interessenter på passende vis
- Formuler en omfattende plan for at involvere, motivere og engagere
Ressourcevurdering og allokering
- Vurdering af tilgængelige ressourcer
- Struktureret evaluering af de grupper af ressourcer, der kræves
- Fordeling af ressourcer effektivt og effektivt
- Få mest muligt ud af hver ressource
Strategisk ledelse og ledelse
- Den strategiske planlægningscyklus
- Hvorfor så mange strategier mislykkes, og hvordan man undgår faldgruberne.
- Tilpasning af ledelsesstile til en mangfoldighed af situationer.
- Opbygning af tillid og troværdighed som vejen til succes.
Strategisk forandringsledelse
- Forandring er normen ikke undtagelsen
- Skab en organisationskultur for at omfavne forandringer positivt.
- Rammer for at lede og styre positive og kreative forandringer.
Strategisk gennemgang og genkalibrering
- Overvåg og mål resultater på kort, mellemlang og lang sigt i forhold til objektive mål.
- Analyser indvirkningen af eventuelle ændringer på de interne og eksterne planlægningsantagelser og ændrede omstændigheder.
- Reagerer på markedsforstyrrende stoffer
- Revidere, reagere og justere strategien og dens implementering.
Strategisk risikokontrol og krisestyring
- Risikostyringscyklus
- Identificere kilder til risiko og beslutte, hvilke handlinger der skal tages.
- Krisereaktion, kontrol og reaktion.
HR-strategi
- Den strategiske karakter af HR
- HR-modeller – styrker og svagheder
- Den strategiske forretningspartnermodel
Organisationsudviklingsstrategi
- Organisationsudviklingsaktiviteter
- Formulering og implementering af OD-strategi
- Kulturændring
Vidensstyringsstrategi
- De to typer af viden
- Knowledge Management værktøjskasse
- Knowledge Management som en del af Organisationskultur
Professionel selvudvikling
- Lederen indeni
- Selv-coaching
- Personlig motivation til forandring
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til en bred vifte af ledere og ledere, men vil være af reel værdi for:
- C-Suite Officerer og Formænd.
- Bestyrelsesmedlemmer og selskabssekretærer.
- Ikke-udøvende direktører
- Direktører, vicedirektører og seniorledere.
- Afdelingschefer
- Afdelingschefer
- Risk Managers og Professionals.
- Juridiske og compliance managers og fagfolk.
- Transformationsledere
- Forandringsledere
- CSR og Sustainability Managers og medarbejdere.
- Community Relations Managers og Executives.
- Sundheds-, sikkerheds- og miljøchefer og -officerer.
- Ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle ansvarlig forretningspraksis.
- Ledere og medarbejdere beskæftiget med at påvirke eller implementere virksomhedsstrategier.
- Dem, der ønsker at udnytte og gribe alle strategiske muligheder for deres organisationer
- Dem, der ønsker at fremme deres organisations strategiske succes.
- Alle involverede i strategiskabelse, ledelse og ledelse.
- HR-direktører
- Chefer for HR-funktioner
- HR forretningspartnere
- Senior HR-chefer, ledere, rådgivere og officerer, der ønsker at bidrage til udvikling og implementering af HR-strategi.
- Chief officers, formænd, bestyrelsesmedlemmer, afdelingschefer og alle dem på de højeste niveauer i en organisation, der er interesseret i at udvikle et dybtgående kendskab til strategisk HRM.
Læringsresultater
Når du har gennemført dette kursus, vil du have en fremragende forståelse af, hvordan du implementerer en succesfuld strategi, herunder:
- Værktøjerne til at sætte dig i stand til at analysere, hvor en organisation er aktuelt placeret: strukturelt; internt og eksternt, som et stærkt fundament for effektiv strategisk ledelse.
- Vigtigheden af at skabe en vision og vælge den bedst egnede måde for en organisation at opnå den på. Du vil have udtænkt grundlaget for at udvikle en robust plan.
- Betydningen af interessenter og hvordan man udnytter deres interesse og indflydelse i succesfuld strategisk ledelse.
- De tilgængelige ressourcer og de nødvendige ressourcer, og hvordan de allokeres for at sikre, at de fungerer til deres maksimale kapacitet og kapacitet.
- Lederskab, der er engageret, konsekvent og inspirerende, hvilket er afgørende for Strategic Management Excellence.
- Anerkendelse af, at "forandring" nu er den nye normal, og at den skal inkorporeres i al strategisk tænkning som en integreret del af processen på tre trin: skabelse og implementering af strategien; tilpasse den, efterhånden som den skrider frem; reagere på kriser.
- Måling og overvågning af fremskridt og resultater er afgørende for succes, kombineret med fleksibilitet og vilje til at reagere konstruktivt på disse.
- Risiko og kriser skal planlægges - "at tænke det utænkelige" betyder, at du ikke bliver overrasket og kan tage kontrol med det samme.
- Den strategiske karakter af HR.
- Processen med at formulere og implementere organisationsudviklingsstrategi.
- Betydningen og betydningen af human capital management (HCM).
- Tilgange til udvikling af vidensstyringsstrategier.
- Sådan implementerer du en handlingsplan på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, du har erhvervet gennem kurset.