Avancerede strategier og lederskab i den offentlige sektor
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 8.225
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Dette kursus vil give indsigt og forståelse for at skabe og planlægge leveringen af enormt udfordrende offentlige politikker med succes. Den analyserer de mange og ofte modstridende strategiske prioriteringer inden for den offentlige sektor, og hvordan man kan indgå et kompromis, så der kan skabes og gennemføres en sammenhængende og sammenhængende politik. Vi diskuterer de grundlæggende krav til en struktureret, strategisk planlægningsproces. Det er dog væsentligt at huske på, at strategisk planlægning foregår i en bredere politisk kontekst, som ofte er i konstant forandring, og underlagt et væld af interesser og påvirkninger, så en sådan strategiskabelse kan ikke udføres isoleret. Forståelse, påskønnelse og høring af interessenter er afgørende for et vellykket resultat af en politik, så vi overvejer i dybden, hvordan vi opnår dette. En politik kan dog ikke implementeres uden ressourcer, som skal vurderes, evalueres og tilpasses kravene for at opnå de krævede resultater, som vi studerer i dette kursus.
Dette kursus giver også dyb indsigt i de komplekse og indbyrdes forbundne faktorer, der hjælper eller hindrer en vellykket implementering af den offentlige sektors politik. Det store flertal af den offentlige sektors politikker leverer ikke deres tilsigtede resultater. De går ofte over budgettet; er ekstraordinært forsinket; have utilsigtede konsekvenser; ikke opnår deres ønskede serviceniveau; er irrelevante; er ikke ønsket eller bare suser ud. Kurset giver forståelse for, hvordan og hvorfor offentlig sektors strategi kan fungere. Det giver værktøjer, teknikker og skabeloner til, hvordan man forstår behov og krav og derefter administrerer påvirkninger og interesser for at sikre succesfulde politiske resultater. Den fokuserer på, hvordan man skaber, implementerer, evaluerer og justerer politik, efterhånden som den skrider frem. Vi analyserer de nøglefaktorer, der kræves for succesfuld implementering på globalt, nationalt og lokalt niveau. Risici og kriser er altid til stede på den politiske arena, og vi diskuterer, hvordan man analyserer, forudser, evaluerer og reagerer på disse og andre specifikke kriser, som kan opstå til enhver tid, og sikrer, at de ikke afviger fra at levere den kvalitetsservice, der forventes og kræves.
Dette kursus går i gang med de væsentlige grundlæggende aspekter af ledelse i din karriere Pathway . Sæt over kurset ved hjælp af en kombination af diskussionsdebatter, casestudier, forskning og fordybelsessessioner, vil du udforske erfaringsmæssigt, hvordan du kan fremstå mere fuldt ud som leder og udnytte arbejdsstyrken til at transformere.
Kurset afsluttes med et resumé af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Strategisk vision og planlægning
- Strategiske prioriteter: fastsættelse af meningsfulde mål
- Den strategiske planlægningsproces
- Inddragelse af de komplekse påvirkninger og interesser i at skabe strategi
- Intern analyse
Politik og den offentlige sektor
- Foregribe og reagere på skiftende regeringer og politikere
- Embedsmænd, der arbejder direkte med folkevalgte
- At tilpasse og løse konflikter mellem politiske mål, modstridende krav og uforenelige prioriteter.
- Opretholdelse af kontinuitet i servicestandarder
Interessentidentifikation, analyse, tilpasning og engagement
- Identificer alle interessenter og overvåg ændringer inden for og mellem dem
- Opbygning af relationer med interessenter på passende vis
- Hvordan man håndterer konkurrerende og modstridende interesser og mål
- Formuler en omfattende plan for at involvere, motivere, engagere og overvåge alle interessenter, især når de ændrer sig.
Ressourcevurdering og allokering
- Vurdering af de nuværende ressourcer til rådighed
- Struktureret evaluering af de grupper af ressourcer, der kræves
- Fordeling af ressourcer effektivt og effektivt
- Få mest muligt ud af hver ressource
Offentlig sektorpolitik – Planlægning og strategisk gennemgang
- Omfattende analyse af den offentlige sektors politiske fiasko
- Teknikker til strategisk succes
- Hvordan succesfulde politikker opnår de ønskede resultater
- Globale, nationale og lokale påvirkninger
Implementering af strategi i den offentlige sektor
- Nøglefaktorer for vellykket implementering
- Tilpasning til ændringer i ledelse
- Projektledelse og kapacitetsudvikling
- Overvågning, måling, test og efterjustering af resultater i forhold til mål.
Krise i den offentlige sektor og strategisk risikostyring
- Risikostyringscyklussen
- Identifikation og evaluering af risikokilder
- Mulige beslutninger, der kan tages for at imødegå risiko
- Krisereaktion, kontrol og reaktion
Overvindelse af strategiske udfordringer i den offentlige sektor
- Eksterne udfordringer
- Interne udfordringer
- Større omstrukturering vs. trinvise justeringer
- Forandring er normen, ikke undtagelsen
Ledelse – jagten på ekspertise
- Excellence i ledelse
- Mission at være den bedste
- Håndtering af forandring ved at hæve standarder
- Leaderboard sammenlignende analyse
Nøgle lederegenskaber
- Lederegenskaber og karaktertræk
- Hvad gør store ledere
- Psykologisk tankegang hos ledere
- Leder med ration, logik og følelser
Beslutningsevner
- Beslutningsprocessen
- Hvordan man dygtigt overtaler
- Teamledede tilgange til beslutningstagning
- Struktureret kritisk tænkning
Håndtering af interessenters forventninger
- Principper for inddragelse af interessenter
- Justering fra græsrødder til bestyrelseslokale
- Mobilisering af interessentstøtte
- Styring af forventninger
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Læringsresultater
Efter afslutningen af dette kursus vil du have:
- Analyserede de nøglefaktorer, der fører til succes for den offentlige sektor og ikke for-profit planlægning og ved, hvordan de skal anvendes.
- En omfattende forståelse af politikkens rolle og indflydelse i planlægning og tilpasning af strategisk politik.
- Identificerede alle interessenter og værdsætter vigtigheden af en systematisk tilgang til høring, engagement og kommunikation.
- Undersøgte de ressourcer, der findes i øjeblikket, de nødvendige, og hvordan man kan øge den samlede ressourcekapacitet og -kapacitet.
- Udviklede en proces til at skabe og udvikle en succesfuld offentlig sektor eller ikke-for-profit politikplan inden for den stadig mere indflydelsesrige globale kontekst.
- En omfattende forståelse af de vigtigste krav til at implementere den offentlige sektors politik effektivt, hvilket effektivt fører til det ønskede niveau af resultat og serviceniveau, tilpasset efterhånden som det skrider frem, hvor det er nødvendigt.
- Identificerede alle risikokilder og evaluerede dem for at beslutte, hvordan de skulle håndteres. Du vil vide, hvordan du skal reagere, når en risiko bliver en krise.
- Værktøjer, teknikker og selvtillid til at overvinde det enorme udvalg og dybden af udfordringer, som den offentlige sektor og ikke-profitorganisationer står over for.
- Udførligt forstået ledelsesprincipper og anvende dem.
- Undersøgte ledelsesstilene og det psykologiske grundlag, der understøtter godt lederskab.
- Anvendte beslutningsprocesser på højt niveau for at levere robuste ledelsesstrategier.
- Udviklet en handlingsplan, der skal implementeres på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, som er erhvervet gennem kurset.
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til en bred vifte af fagfolk, men vil være af reel værdi for erfarne eller nye eller håbefulde:
- Faste sekretærer, kabinetssekretærer og alle embedsmænd.
- C-Suite officerer og formænd for non-profit organisationer og velgørende organisationer.
- Seniorofficerer, der arbejder direkte med at lede politikere.
- Valgte og udnævnte politiske beslutningstagere, ledere og planlæggere i regeringer, offentlige agenturer og non-profit organisationer.
- Byrådsmedlemmer, borgmestre, byledere, administratorer og planlæggere.
- Seniorofficerer, der arbejder med offentlige tjenester for at opnå bredere samfundsresultater, f.eks. folkesundhed og velvære, økonomisk udvikling og samfundsforhold.
- Politichefer, brandchefer og deres personale.
- Skolebestyrelsesmedlemmer, administratorer og personale.
- Bestyrelsesmedlemmer og selskabssekretærer.
- Ikke-udøvende direktører
- Direktører, vicedirektører og seniorledere.
- Afdelingschefer
- Transformationsledere
- Forandringsledere
- CSR og Sustainability Managers og medarbejdere.
- Risk Managers og fagfolk.
- Community Relations Managers og Executives.
- Sundheds-, sikkerheds- og miljøchefer og -officerer.
- Juridiske og Compliance Managers og fagfolk.
- Ledere og medarbejdere, der ønsker at udvikle ansvarlig strategisk praksis.
- Ledere og medarbejdere beskæftiget med at påvirke eller implementere organisatoriske strategier.
- Dem, der ønsker at udnytte og gribe alle strategiske muligheder for deres organisationer.
- Dem, der ønsker at fremme deres organisations strategiske succes.