Kursus: Smart Management
Lithuania Business College
Nøgleinformation
Campus placering
Klaipėda County, Litauen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* tilmeldingsgebyr: 100 €
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Mulige specialiseringer:
Digital markedsføring | Bæredygtig projektledelse
Målet med Smart Management-studiet – uddannelse designet til at forberede kvalificerede professionsbachelor i business management-professionelle, der er i stand til at tilpasse sig det skiftende erhvervsmiljø, nutidens arbejdsmarkedskrav, forstå udfordringerne på internettet og global kommunikationsudvikling i dagens samfund , deres indflydelse på ledelsesmiljøer og ledelsesprocesser, i stand til at anvende professionel tænkning og integreret videnskabelig viden, der transformerer virksomhedsledelse, reagerer tilstrækkeligt på disse udfordringer, vedtager innovative løsninger, der forbedrer konkurrencefordele og virksomhedsværdi, effektivt administrerer forretningsprocesser med optimale smarte præstationsstyringsmodeller , smarte internetteknologier og nye globale kommunikationsmuligheder og udvikle og med succes udvikle nye smarte organisationer.
Programresultat
Efter at have afsluttet studierne er en person:
- Kender og forstår de væsentlige begreber inden for ledelsesstudier, forstår udviklingen af erhvervsadministration, ledelsesvidenskabens teori og praksis, samarbejder med andre videnskaber og anvender intelligente teknologier.
- Kender ledelseskoncepter og er i stand til at anvende den erhvervede viden til taktiske og strategiske forretningsbeslutninger, integrerer effektivt forretningsdata og anvender smart informationsteknologi.
- Kender EU-love, direktiver og forordninger samt retsakter, der regulerer forretningsaktiviteter, og som er vedtaget af litauiske institutioner.
- Kender til brugen af informationssystemer, forvaltning af datarækker, praktisk anvendelse af intelligente teknologier, software og computersoftware.
- Evne til at identificere problemer, kritisk vurdere dem, analysere oplysninger, anvende forretningsinformationssystemer og finde løsninger på dem.
- Evne til at analysere forretningsressourcer og elementer af det eksterne konkurrencemiljø og fortolke dem med henblik på fremtidige fremskrivninger, bruge smartteknologier og interaktive visuelle elementer og teknologier til at udtrykke de opnåede og opnåede resultater.
- Evne til at udføre analytisk arbejde ved hjælp af intelligente teknologier, anvende forskningsmetodologi og udføre forskning om markedsføring, svagheder og styrker i organisationer, reflektere over erhvervet viden og erfaring, foregribe retninger for forbedringer, udarbejde og præsentere forskningsrapport.
- I stand til målrettet at anvende og administrere information i forbindelse med planlægning, organisering, ledelse og styring af forretningsprocesser samt gennemførelse af individuelle og gruppeprojekter.
- Evne til selvstændigt at identificere innovationsfordele, iværksætte positive ændringer i organisationen og anvende kommunikation.
- I stand til at planlægge og anvende principperne for forvaltning af menneskelige ressourcer i en organisation ved at installere (bruge) intranet-software.
- Evne til at forstå digitale markedsføringsprocesser, håndtere søgemaskineoptimering, sociale netværk, mobile medier og skabe og anvende elektronisk indhold baseret på markedsføringsstrategier.
- Kan tilrettelægge kreative processer og anvende dem både i forbindelse med ledelse og deltagelse i ledelse af bæredygtige projekter.
- Evne til at identificere etiske og multikulturelle dilemmaer, anvende socialt ansvarlig viden om internetteknologier, bruge sociale netværk til at styre organisationer, udvikle former for elektronisk deltagelse og mindske social udstødelse.
- Evne til at vurdere sociale, kulturelle, økonomiske og politiske indikatorer og ændringer i det offentlige liv på en ansvarlig måde og til at træffe beslutninger på grundlag af etiske, juridiske, sociale, økonomiske og sikkerhedsmæssige overvejelser.
- Evne til at udtrykke sig fornuftigt og flydende i skrift og tale på korrekt litauisk og mindst ét fremmedsprog, til at præsentere deres idéer offentligt, til at deltage i debatter og til kritisk at vurdere deres beslutninger i forbindelse med organisationers sociale liv.
- Kan fremme lederskab og teamwork både direkte og via virtuelle arbejdsgrupper på afstand, dele resultater ved hjælp af smarte teknologier og interaktive visuelle elementer baseret på principperne om socialt ansvar og medborgerskab.
- Er i stand til at tænke kritisk og vurdere forskellige argumenter, anvende principperne for smart og deduktiv logik, udvikle personlige kompetencer.
- Evne til at lære selvstændigt inden for sit erhvervsområde, til løbende at forbedre sine faglige færdigheder, til at forstå betydningen af livslang læring, moralsk ansvar for virkningen af sin virksomhed og dens resultater på samfundet.
Læreplan
Specialiseringer
- Digital markedsføring - Digitale markedsføringsværktøjer, sociale netværk & Markedsføringsprocesser, digitalisering af markedsføring, smart neuro-markedsføring.
- Bæredygtig projektledelse - Kreative processer i projektledelse, projektfinansiering & Kvalitetsstyring, international projektledelse, grøn & blå projektledelse.
Hovedområdet for fag - 148 credits (inkl. praktik)
Generelle emner:
- Fremmedsprog I, fremmedsprog II
- Kommunikationspsykologi
- Smarte matematiske løsninger
- Anvendt ledelsesfilosofi (sociologi)
Undersøgelse af fagområder:
|
|
Digital marketing specialiseringsfag:
- Digitale markedsføringsværktøjer
- Sociale netværk og processer for markedsføring af medier
- Digitalisering af markedsføring
- Smart neuro-marketing
Specialiseringsemner inden for bæredygtig projektledelse:
- Kreative processer i projektledelse
- Økonomisk og kvalitetsmæssig forvaltning af projekter
- International projektledelse
- Forvaltning af grønne og blå projekter
Praksis:
- Introduktionspraktik (6 credits) - foregår på kollegiet
- Uddannelsespraksis (9 credits) - gennemføres i en virksomhed
- Professionel praksis (15 credits) - udføres i en virksomhed
Indlæggelser
Programundervisning
Karrieremuligheder
Efter studierne vil kandidaterne være i stand til at:
- Skab forretning
- Organisere og analysere forretningsaktiviteter
- Tage hånd om forretningsudvikling
- Led personalet
- Udvikle investeringsprojekter og kontrakter
- Administrer forretningsdokumentation
Kandidater er nyttige for litauiske og udenlandske forretningsenheder for forskellige ledelsesniveauer, der er ved at etablere og/eller administrere deres virksomheder. Forskellige certifikater for litauisk erhvervsorganisation, repræsentationer af udenlandske virksomheder og statsinstitutioner, viden opnået under studiet om universiteter og specifik viden, der bruges til gældsætning i det konkurrenceprægede erhvervsliv.
Yderligere studiemuligheder
Kandidater kan få merit for studieresultaterne, hvis de ønsker at studere på universitetets bacheloruddannelser. Efter at have gennemført supplerende studier eller opfyldelse af krav fra andre videregående uddannelsesinstitutioner har de ret til at optages på postgraduate kandidatuddannelser.