Diplom i smykkedesign
LaSalle College Vancouver
Nøgleinformation
Campus placering
Vancouver, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Skær din egen vej
Med LaSalle College Vancouver smykkedesignprogram kan studerende gøre lidenskab til en kreativt givende karriere. På kun et år og uden erfaring er det nødvendigt, lærer de studerende at fremstille en original samling af smykker. Erfarne og lidenskabelige lærere guider eleverne gennem smykkedesignprocessen, fra koncept til fabrikation, herunder promovering af deres egen smykkevirksomhed. Studerende breder ærmerne op og træner det grundlæggende i formning, formning, lodning og efterbehandling af metal for at bringe deres vision om bærbar kunst til live.
Ideelle studerende
Hvem skal anvende?
Studerende direkte ud af high school eller modne studerende, der er klar til en karriereændring eller at bygge videre på de færdigheder, de har.
- Dem med interesse for mode og stil
- Elsker smykker design og arbejder med deres hænder
- Er ivrige efter at blive udfordret og inspireret
- Stærk følelse af stil og anerkendelse for æstetik og kunst
Læreplan
Oversigt
Smykker Design Programmet består af 3 semestre, 15 uger pr. Semester i i alt 45 uger.
Ved afslutningen af programmet har du gennemført 900 timer, der svarer til 300 timer pr. Semester eller 20 timer om ugen, der giver dig et diplom i smykkedesign.
Curriculum
Semester 1
- Metalarbejde I
- Beading I
- Historie og tendenser
- Illustration I
- Kunst og anvendelse
Semester 2
- Metal Work II
- Beading II
- Multimedia
- Illustration II
- Visuelt sprog
Semester 3
- Metalarbejde III
- Beading III
- Computeriseret illustration
- Marketing
- smykker Portfolio
Detaljerne
- Praktisk læring fra instruktører i feltet
- Adgang til fakultet med omfattende smykkedesignkompetence
- Programmet består af tre semestre, 15 uger pr. Semester i i alt 45 uger (inkluderer selvstyret træning, virtuelle klasser og individuel studietid)
- Graduerende studerende modtager et Diploma
- Studerende udvikler en portefølje af deres designarbejde
Studerende får ekspertise i forskellige teknikker, herunder perlestrenge, vævning og design og fremstilling med metal. De lærer innovative teknikker i et støttende miljø, der giver friheden til at skære deres egen vej som designer.
Kandidater Lær
- At omdanne smykkekoncepter til færdige designs.
- Der findes forskellige materialer og teknikker til at skabe et udvalg af smykker.
- At formidle smykkekoncepter verbalt, skriftligt og gennem traditionel og digital illustration.
- Historien om smykkedesign og hvordan kultur påvirker tendenser.
- At producere en udstilling og spejder karrieremuligheder på de lokale og internationale markeder.
- Producere en original smykkesamling samt administrere, markedsføre, fremme og præsentere smykkedesign.
Programresultat
mål
- Udvikle evnen til at omdanne smykkekoncepter til smykkestykker;
- Oversæt smykkekoncepter til skitser og illustrationer ved hjælp af frihåndstegningsteknikker;
- Udvikle færdigheder til at designe og konstruere smykker;
- Lær om de forskellige materialer, der er tilgængelige til at skabe smykkestykker;
- Lær historien om smykkedesign og hvordan kulturen påvirker modesmykketrends;
- Fremstil en samling smykker;
- Erhverve færdigheder til at producere, styre, markedsføre, fremme og præsentere smykkedesign.
Karrieremuligheder
Beskæftigelse
• Smykkedesigner
• Smykkeproducent
• Smykker Studio Tekniker
• Tilbehørskonsulent til kostume -design (teater, film og fjernsyn)
• Smykker Merchandiser
• Smykker Kundeservice/salg
Karrieremuligheder
Kandidater har spændende karriere som smykkedesignere og lancerer deres egne unikke mærker for at vise deres vision og æstetik. Andre arbejder med etablerede virksomheder for at forfine deres samlinger. Andre har brugt deres uddannelse i Diploma -programmet til at komme i karriere som smykkehandlere, studieteknikere eller kostume design tilbehørskonsulenter inden for teater, film og tv.