Diplom i Game Art
LaSalle College Vancouver
Nøgleinformation
Campus placering
Vancouver, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Theory Bag Gaming
Studerende i Game Art and Design Diploma-programmet bygger rock-solid færdigheder i design, plandesign, game scripting, skriftlig kommunikation, samt 2D og 3D kunst. Studerende lærer at skrive professionel design dokumentation, design spil, spil systemer, spil mekanik og niveau miljøer, samt anvende viden til at skabe deres egne interaktive oplevelser. Studerende har også mulighed for at udvikle professionelt kvalitetsproduktionsarbejde til fremvisning i et porteføljeprojekt.
Kursmål
Kandidater vil demonstrere:
- anvendelse af lærede begreber fra grundniveau design kurser: Game design principper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyping, spil system design, niveau design, bruger interface design, design til erhvervskrav, samt scripting og kunst.
- Anvendt teknisk viden om scripting, designværktøjer og software i overensstemmelse med gældende industristandarder.
- praktisk forståelse og anvendelse af principperne for spildesign, systemdesign, plandesign, brugergrænseflade design, brugeroplevelsesdesign, platformspecifik design og gratis spil-design.
- professionalisme gennem processen med at konceptualisere, planlægge, udføre og levere kvalitetsspil design projekter, der vil føre mod capstone projektet og selvfremmende pakke i overensstemmelse med gældende industristandarder.
- kendskab til ledelsesmæssige og udviklingsmæssige aspekter af spilproduktionsrørledningen og demonstrere viden om planlægning, budgettering, specifikationer, begrænsninger, omfang, teamwork, problemløsning og deadlines, der går ud på at lave et markedsklare spil.
- evnen til at arbejde på teambaserede spiludviklingsprojekter.
Oversigt
Dette program består af 105 kreditter over 7 vilkår, 1540 timer.
Kursusliste
Term 1
- Digital Imaging
- Spilhistorie
- Introduktion til spildesign
- Introduktion til Scripting
- Mini Spil og Prototyping
Term 2
- Gratis at spille spildesign
- Spil Design
- Introduktion til Level Design
- Scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grundlæggende 3D Concepts
- Portefølje I
- Avanceret Scripting
- Niveau Design
- Game Design for Business
Term 4
- Præproduktion og projektledelse
- Spildesign til platforme
- Spilforskning og kritisk analyse
- Avanceret spildesign
- Valgfag
Term 5
- Produktionshold I
- Seniorprojekt
- Kritisk spildesign
- Valgfag
Term 6
- Produktionshold II
- Capstone Project
- Valgfag x 2
Term 7
- Postproduktion
- Final Capstone Project
- Portefølje II
- Valgfag
Beskæftigelse
Kandidater har den uddannelse og færdigheder, der er nødvendige for at søge designstillinger i videospilbranchen, såsom spildesigner, gameplay designer, systemdesigner, niveau designer, mission scripter, fri-til-play prototype designer, gratis til at spille produktionsdesigner, gratis -til-play live-ops designer, assisterende producent og tester.
Karrieremuligheder
Kandidater får den uddannelse, der er nødvendig for at søge designstillinger i videospilindustrien i sådanne efterspørgselsstillinger som spildesigner, gameplay designer, systemdesigner, level designer, mission scripter, fri til afspilning prototype designer, gratis at spille produktionsdesigner, fri-til-play live-ops designer, assistent producent og tester.
Legitimationsoplysninger
Eksamensbevis
Dette program er godkendt af registratoren for ministeriet for videregående uddannelser, færdigheder inden for private uddannelsesinstitutioner (PTIB)
Detaljerne
- Forbereder eleverne til at arbejde i spil, film, tv og videre
- Programmet består af 105 point over syv vilkår
- Praktisk træning fra industrieksperter
- Byg en portefølje for at fremvise arbejde
- Innovativ instruktion i et state-of-the-art miljø
- Graduerende studerende modtager et Diploma
Kandidater Lær
- At anvende koncepter fra basisniveau design kurser: spil design principper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyper og alle aspekter af spil design.
- Teknisk viden om scripting, designværktøjer og software i overensstemmelse med gældende industristandarder.
- Professionalisme gennem konceptualisering, planlægning, udførelse og levering af kvalitetsspil design projekter, der fører til capstone projektet og selvfremmende pakke.
- Evne til at arbejde på teambaserede spiludviklingsprojekter og de frister, der går ud på at lave et markedsklar spil.
I dette Diploma-program får de studerende viden om de ledende og udviklingsmæssige aspekter af spilproduktion og demonstrerer viden om planlægning, budgettering, specifikationer, begrænsninger, omfang, teamwork og problemløsning.
Hvem skal anvende?
Studerende direkte ud af high school eller modne studerende, der er klar til en karriereændring eller at bygge videre på de færdigheder, de har.
- Detail-orienterede kreativer, med et ønske om at tage deres fantasi til den store skærm
- Interesseret i design, tegning, teknologi
- Er ivrige efter at lære nye færdigheder relateret til programmering og design
- Computer savvy og bekendt med forskellige programmer
- De der værdsætter kreative bestræbelser med praktiske applikationer til en spændende karriere
Ideelle studerende
Hvem skal anvende?
Studerende direkte ud af high school eller modne studerende, der er klar til en karriereændring eller at bygge videre på de færdigheder, de har.
- Detail-orienterede kreativer, med et ønske om at tage deres fantasi til den store skærm
- Interesseret i design, tegning, teknologi
- Er ivrige efter at lære nye færdigheder relateret til programmering og design
- Computer savvy og bekendt med forskellige programmer
- Dem, der værdsætter sammensmeltning af kreative bestræbelser med praktiske applikationer til en spændende karriere
Læreplan
Oversigt
Dette program består af 105 kreditter over 7 vilkår, 1540 timer.
Kursusliste
Term 1
- Digital Imaging
- Spilhistorie
- Introduktion til spildesign
- Introduktion til Scripting
- Minispil og prototyper
Term 2
- Gratis at spille spildesign
- Spil Design
- Introduktion til Level Design
- Scripting
- UI | UX Design
Term 3
- Grundlæggende 3D Concepts
- Portefølje I
- Avanceret Scripting
- Niveau Design
- Game Design for Business
Term 4
- Præproduktion og projektledelse
- Spildesign til platforme
- Spilforskning og kritisk analyse
- Avanceret spildesign
- Valgfag
Term 5
- Produktionshold I
- Seniorprojekt
- Kritisk spildesign
- Valgfag
Term 6
- Produktionshold II
- Capstone Project
- Valgfag x 2
Term 7
- Postproduktion
- Final Capstone Project
- Portefølje II
- Valgfag
Legitimationsoplysninger
Eksamensbevis
Dette program er blevet godkendt af registratoren for Private Training Institutions Branch (PTIB) i ministeriet for avanceret uddannelse, færdigheder og uddannelse.
Detaljerne
- Forbereder eleverne til at arbejde inden for spil, film, tv og videre
- Programmet består af 105 point over syv vilkår
- Praktisk træning fra industrieksperter
- Byg en portefølje for at fremvise arbejde
- Innovativ instruktion i et state-of-the-art miljø
- Graduerende studerende modtager et Diploma
Kandidater Lær
- At anvende koncepter fra design-kurser på fundamentniveau: spildesignprincipper og terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyper og alle aspekter af spildesign.
- Teknisk viden om scripting, designværktøjer og software i overensstemmelse med gældende industristandarder.
- Professionalisme gennem konceptualisering, planlægning, udførelse og levering af kvalitetsspil design projekter, der fører til capstone projektet og selvfremmende pakke.
- Evne til at arbejde på teambaserede spiludviklingsprojekter og de frister, der går ud på at lave et markedsklar spil.
I dette Diploma-program får de studerende viden om de ledende og udviklingsmæssige aspekter af spilproduktion og demonstrerer viden om planlægning, budgettering, specifikationer, begrænsninger, omfang, teamwork og problemløsning.
Programresultat
Kursmål
Kandidater vil demonstrere:
- anvendelsen af indlærte koncepter fra design-kurser på fundamentniveau: Spildesignprincipper og -terminologi, forskning, kritisk analyse, prototyper, spilsystemdesign, nivådesign, design af brugergrænseflader, design til forretningskrav samt scripting og kunst.
- Anvendt teknisk viden om scripting, designværktøjer og software i overensstemmelse med gældende industristandarder.
- praktisk forståelse og anvendelse af principperne for spildesign, systemdesign, plandesign, brugergrænseflade design, brugeroplevelsesdesign, platformspecifik design og gratis spil-design.
- professionalisme gennem processen med at konceptualisere, planlægge, udføre og levere kvalitetsspildesignprojekter, der vil føre mod slutstenprojektet og selvpromoveringspakke i overensstemmelse med gældende branchestandarder.
- kendskab til de ledelsesmæssige og udviklingsmæssige aspekter af spilproduktionsrørledningen og demonstrere viden om planlægning, budgettering, specifikationer, begrænsninger, omfang, teamwork, problemløsning og deadlines, der går i at lave et markedsklar spil.
- evnen til at arbejde på teambaserede spiludviklingsprojekter.
Karrieremuligheder
Beskæftigelse
Kandidater har den uddannelse og færdigheder, der er nødvendige for at søge designstillinger i videospilbranchen, såsom spildesigner, gameplay designer, systemdesigner, niveau designer, mission scripter, fri-til-play prototype designer, gratis til at spille produktionsdesigner, gratis -til-play live-ops designer, assisterende producent og tester.
Karrieremuligheder
Kandidater får den uddannelse, der er nødvendig for at søge designpositioner i videospilindustrien i sådanne efterspurgte stillinger som spildesigner, gameplay-designer, systemdesigner, level designer, mission scripter, free-to-play prototype designer, free-to-play produktionsdesigner, gratis at spille live-ops designer, assisterende producent og tester.