Internationalt Executive Coaching Program
La Salle International Graduate School IGS
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
6 Måneder
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 5.500 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Internationalt Executive Coaching Program
Program certificeret af AECOP. Den eneste, der giver et sæt coachingstøtteværktøjer (Feed-back 360, Personality Questionnaires, Myers Briggs, FIRO B, brug sammen med 360º).
Programmet er tænkt som en enhed og en proces, derfor er det ikke bygget af mikrosamtaler.
Dens differentielle værdier er:
• Åbenhed over for forskellige modeller og måder at forstå og spille rollen som træner på.
• Erfaringsbaseret træning som en af de bedste måder at generere læring på.
• Supervision som kvalitetsværktøj og løbende læring af en coach.
Praksis garanteret og overvåget af seniortrænere.
dagsorden
Uddannelsen er opdelt i moduler:
MODUL 1: GLOBAL TILGANG TIL EXECUTIVE COACHING
• Hvad er coaching. Executive coaching og dens forskelle med andre former for intervention og udvikling.
• Coachingrejsen fra dens begyndelse.
• Grundlæggende søjler i coaching.
• Coachens rolle. Coachens rolle.
• Coachingvinduet. Forskellige modeller for coaching.
• Coachingprocessen. Kontrakt.
• Etisk kodeks for coaching.
MODUL 2: SUPPORTVÆRKTØJ
1. 360º Feedback: Et meget nyttigt værktøj i coachingprocesser
• Regler for god praksis for dette instrument.
• Fortrolighed og anonymitet.
• Brugerdefinerede varebeholdninger og generiske varebeholdninger.
• Benchmark: et vigtigt aspekt i 360º feedback-processen.
2. Personlighedsspørgeskemaer: Anvendelse i coachingprocesser for:
• Hjælp coachees med at øge deres niveau af selvbevidsthed.
• Forstå de påvirkninger, det frembringer i din dag til dag.
• Hjælp dig med at udvikle dig ved at arbejde med din personlighed og ikke imod den.
• Teoretisk grundlag for brug af personlighedsspørgeskemaer i coachingprocesser: Myers Briggs, FIRO B, brug i forbindelse med 360º
3. Praksis: Eleverne udfylder sig selv, både en 360 i deres arbejdsmiljø, og de to personlighedsspørgeskemaer: Myers Briggs og Firo B.
MODUL 3: UDVIKLING AF COACHENS KOMPETENCER, MED EKSPERTER
• Trænerens grundlæggende færdigheder og kompetencer.
o Empati og tillid
o Lyt på forskellige niveauer
eller Sprogets magt
eller observation
eller spørgsmålet
o Følelser og stemninger
eller Visionen
eller Handlingsplanen
• Organisationens kontekst.
o Coach-virksomhed-coachee forhold
o Faserne i en coachingproces
o Den organisatoriske kontekst. Systemet
• Avancerede coachingteknikker.
o Håndtering af følelser
o Ledelse af coach-coachee relationen
o Andre avancerede coachingteknikker
eller slutningen af processen
• Lederens rolle.
o Lederens rolle. Ledelse, autoritet og magt. Strategi og beslutningstagning.
• Individet i coaching.
o Arbejde med klientforsvar
o Arbejde med klientkonflikter
• Gruppecoaching.
MODUL 4: INDIVIDUEL COACHINGPROCES MED EN EKSPERT CERTIFICERET COACH
Individuel coachingproces med en AECOP certificeret coach, ekspert.
MODUL 5: EXECUTIVE COACHING PRAKSIS MED TO KUNDER
Praksis med rigtige kunder, MBA-studerende, ledere osv., faciliteret af programmet. Hver studerende vil være i stand til at gennemføre praktikophold hos to klienter, i et forløb på 4 time og en halv session.
MODUL 6: SUPERVISION AF PRAKSIS MED TRÆNERE CERTIFICERET AF AECOP
Gruppesupervision af rigtige coachingsessioner.
MODUL 7: UDFØRELSE AF ERHVERVET
•VISION AF COACHING KUNDER
• COACHINGSALGSPROCESSEN
• OFFENTLIG COACHING SESSION MED KUNDER