Modemarkedsføring og kommunikation Det akademiske år - Efterårsindtagelse
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøgleinformation
Campus placering
Florence, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
9 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 14.000 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
04 Sep 2024
* tilmeldingsgebyr € 3.000 + kursusgebyr € 11.000
Introduktion
Dette kursus afholdes på engelsk
Mode er tæt knyttet til kommunikation og markedsføring, da de tillader mærker at kommunikere deres produkter, identitet og strategi. Af denne grund er det meget vigtigt at være i stand til at designe reklamekampagner samt identificere og organisere salgsfremmende aktiviteter gennem de mest passende kommunikationskanaler for at formidle et brands egenskaber og reklamere for dets produkter.
Det akademiske år Fashion Marketing and Communication giver dig mulighed for at analysere forholdet mellem brand, produkter og publikum og den rolle, som marketing og kommunikation spiller inden for modeindustrien. Du vil undersøge, hvordan brands kommunikerer deres nøglebudskaber på tværs af salgsfremmende platforme som branding, reklame, trykte, digitale og sociale medier, visuel merchandising, detailmiljøer, begivenheder og eksperimentel markedsføring.
Kurset tager et dybtgående kig på positionering og målgruppeteorier og analyserer specifikke casestudier af nogle af de markedsførings- og kommunikationsstrategier, der er vedtaget af de mest kendte mærker.
Plan: Lektioner kører fra mandag til fredag på fuld tid.
Galleri
Ideelle studerende
Mål
Studerende, der deltager i deres andet år på universitetsstudier i kommunikation, marketing eller mode styling, og fagfolk, der arbejder inden for et af disse felter, der søger at opnå karriereudvikling og yderligere færdigheder og viden inden for et bestemt område.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
For at støtte deltagere i dækningen af deltagergebyret har IED aktiveret et artikuleret system af faciliteter: delvise eller samlede stipendier på studieafgift; Early Bird er lettelser for studerende, der afslutter tilmeldingen inden for givne deadlines.; Finansiering med mulighed for at betale studieafgiften i rater takket være aftaler med realkreditselskaber.
Læreplan
Metode og struktur:
Uddannelsesvejen er baseret på erhvervelse af den kulturelle, metodologiske, tekniske og teknologiske viden og færdigheder inden for det valgte område. Kurset veksler teoretiske lektioner med workshops og møder med repræsentanter for førende virksomheder i sektoren.
Det akademiske år består af efterårssemestret i modemarkedsføring og et af de to forårssemestre: Modekommunikation eller mode styling.
Formålet med kurset er at lære dig at udvikle analytisk og kritisk tænkning, evnen til at arbejde uafhængigt og som en del af et team, brugen af effektiv kommunikation og evnen til at give og modtage konstruktiv feedback.
Gennem efterårssemestret uddyber du de markedsføringsstrategier, som mærker ofte anvender, og forstår, hvordan disse kan måles med hensyn til produktivitet, gennem produktpositionering, perceptuelle kort og forbrugerportrætter.
Baseret på dit valg i løbet af forårssemestret vil du koncentrere dig om en ny produktlancering, genstart og brandpositionering, eller du tilegner dig forberedelse til planlægning og kommunikation af begivenheder til mode, startende fra studiet af vigtige sagshistorier samt lære de mest effektive metoder til at styre et projekt, en kunde eller en begivenhed med digitale værktøjer til at øge de integrerede strategier for kommunikation.
Ranglister
IED stræber efter at opbygge et støttende miljø og samarbejdsrelationer med partnere. Det er derfor, IED leverer de nødvendige værktøjer til at støtte potentielle studerende i at udforske muligheder, træffe informerede beslutninger og designe deres fremtid.
Takket være den innovative metodologi og den professionelle succes for IED-studerende har undervisnings- og forskningsministerierne i de lande, hvor IED opererer direkte - Italien, Spanien og Brasilien - officielt akkrediteret størstedelen af IED-undergraduate- og masterkurser.
Programresultat
Du lærer kommunikationsstrategien, og hvordan man udvikler en skriftlig, visuel og digital fortælling og lancerer, promoverer og støtter de mærker, som du forbinder med.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Du lærer kommunikationsstrategien, og hvordan du udvikler en skriftlig, visuel og digital fortælling og lancerer, promoverer og understøtter de mærker, du forbinder med.
Kurset kaster et dybtgående blik på positionering og målgruppeteorier og analyserer specifikke casestudier af nogle af de markedsførings- og kommunikationsstrategier, der er vedtaget af de mest berømte mærker.