Digitalt design og fremstilling: Sommerkursus i udendørs design
Accademia di Belle Arti Aldo Galli - IED Network
Nøgleinformation
Campus placering
Como, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 1.800 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
19 Jun 2024
Introduktion
Gennem dette kursus har du mulighed for at uddybe og opleve de digitale designprocesser og at forstå det mulige kreative samspil med de mest traditionelle designteknikker. Helt konkret får du mulighed for at tilgå design og produktion af forskellige midlertidige designinstallationer, til forskellige funktioner og anvendelser.
Projekterne vil blive udviklet ved hjælp af parametriske designteknikker og vil blive produceret ved hjælp af både digitale teknologier og traditionel praksis med lokale eller øko-bæredygtige materialer (træ, bioplast, stof).
Besøgene på steder af interesse vil være en aktiv læringsoplevelse, der tjener både til at færdiggøre den viden og de færdigheder, der er erhvervet i klassen, såvel som en kulturel berigelse og en inspirationskilde til dine projekter.
Tidsplan og længde
Kurset har en varighed på 60 timer fordelt på 2 uger og undervisningen afholdes fra mandag til torsdag i den første uge og fra mandag til lørdag i den anden uge på deltid både formiddag og eftermiddag.
Metodik og struktur
Dette digitale design 'atelier' består af en umiddelbar tilgang til design og praktisk arbejde i laboratoriet, hvor du under vejledning af branchefolk sammen med dine klassekammerater vil eksperimentere med traditionelle og digitale værktøjer og teknikker til prototyping. Du vil beskæftige dig med forskellige briefs og scenarier og arbejde i grupper for de forskellige projekter. De teoretiske forestillinger vil blive behandlet under den praktiske træning, der vil foregå i fablaben.
Kurset inkluderer en introduktionsdel relateret til de grundlæggende temaer, der vil blive behandlet: projektkort, undersøgelse af forskellige case-historier, en oversigt over de vigtigste tendenser i sektoren, arbejdsplan, definitionen af output og den korrekte metode, der skal vedtaget. Dette vil blive efterfulgt af praktisk træning gennem brug af hovedsoftwaren, digitale værktøjer og produktionsværktøjer, som vil føre til skabelsen af forskellige prototyper.
Ideelle studerende
Kurset er åbent for gymnasieelever inden for kunstneriske eller videnskabelige discipliner, såvel som universitetsstuderende med mindst et år i arkitektur-, interiør- eller produktdesigndisciplinerne, der ønsker at nærme sig møbeldesignområdet og de nyeste teknikker inden for digital fremstilling . En gymnasieeksamen, øvre - mellemniveau i engelsk, et godt kendskab til 3d næsehorn og en portefølje af (arkitektur, interiør eller produktdesign) projekter er nødvendige for at blive optaget.
Galleri
Læreplan
Studieplan
Introduktion til Computational Design og Parametrisk Design
Gennem en række teoretiske lektioner og gennem analyse af forskellige casestudier bliver du opmærksom på de nyeste designmetoder, der anvendes inden for design, arkitektur og møbler. Tendenser, scenarier og kontekstanalyse. Lancering og undersøgelse af briefen.
Digitale designværktøjer anvendt til design
De forskellige workshops, der foreslås i løbet af kurset, giver dig mulighed for at tilegne dig det grundlæggende i 3D-modellering med Rhino og Grasshopper, som er de vigtigste værktøjer, der bruges til udviklingen af projekterne. Når projekterne er udviklet, vil du og dine klassekammerater være i stand til at evaluere dine egne værker og visualisere dem med virtual reality-software, såsom Enscape og Unreal Engine.
Produktion
Denne del af kurset giver dig de nødvendige værktøjer til realisering af projekterne. Du vil blive fortrolig med additiv fremstilling (3D-print) og subtraktiv fremstilling (CAM og laserskæring) og tilegne dig teknikker og praksis for montering og konstruktion af midlertidige strukturer.