Tidlig børneuddannelse (konsekutiv diplom/GBC-grad)
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 17.034 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
May 2024
* hjemmeundervisning | $15.190 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Early Childhood Education (Consecutive Diploma/Degree) er et fireårigt program, der fører til både et Early Childhood Education (ECE) diplom og en Honours Bachelor of Early Childhood Leadership (ECL)-grad fra George Brown College .
År 1 og 2 – Optjen dit ECE-diplom
I de første to år af dette program vil du tjene dit ECE diplom. I løbet af den tid vil du lære at støtte børn, mens de vokser. Du vil studere denne holistiske udvikling af spædbørn (fra seks uger), småbørn, førskolebørn og børn i skolealderen (til 12 år). Du vil lære, hvordan du planlægger og implementerer programmer, der understøtter børns læring og har mulighed for at engagere dig i familier og det bredere samfund.
År 3 og 4 – Optjen din ECL-grad
I de andet to år vil du tjene din ECL-grad. I løbet af denne tid vil du tage et dybtgående kig på ledelse og vil studere pædagogik og politik, som det relaterer sig til tidligbørnssektoren.
I forårs-/sommersemesteret efter tredje år deltager du i 10 ugers praktik* i sektoren og får mulighed for at fokusere på et forsknings-, politik- eller praksisområde. Du lærer at udføre forskning og vil gennemføre et forskningsprojekt inden for et område efter eget valg.
*Bemærk venligst: Dette er et ulønnet praktikophold og er et obligatorisk element i uddannelsen.
Gennem hele programmet vil du få betydelig erfaring inden for området, vekslende mellem læring i klassen og placering i felten. Denne undervisningsmetode hjælper dig med at opbygge dine færdigheder som ECE-udøver og som leder, mens du lærer at anvende nøglebegreber fra klasseværelset til en virkelig verden. Arbejdsgivere værdsætter denne tilgang, fordi den gør vores kandidater klar til at arbejde som ledere i den tidlige barndomssektor på dag ét.
Dette konsekutive diplom-/gradprogram tilbyder nogle distinkte fordele:
- studieafgifter på college-niveau for de første to år, snarere end højere universitetsgebyrer
- klasser med George Brown College fakulteter, som er nationale ledere i anvendt ECE
- praktisk træning på en af George Browns 12 børnepasningslaboratorieskoler placeret på tværs af Greater Toronto-området
- direkte adgang til det tredje år af George Brown College -uddannelsen
- udvidet karriereomfang og retning ved at opnå både et diplom i ECE og en grad i ECL
Bemærk venligst: Selvom George Brown College opfordrer alle medlemmer af vores college-fællesskab til at blive vaccineret, kræver vi kun, at studerende, der bor i vores bolig, The George, eller som er universitetsatleter, skal vaccineres til efteråret 2021. Nogle af vores felter Uddannelsespartnere kan kræve, at studerende er fuldt vaccineret, inden de anbringes hos deres bureau. Som sådan kan studerende, der ikke er fuldt vaccineret mod COVID-19, muligvis ikke gennemføre den påkrævede feltplaceringskomponent i deres program inden for den regelmæssigt planlagte tidsramme.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Feltplacering spiller en væsentlig rolle i dette program ved at give eleverne mulighed for at integrere og anvende klasseværelsesteori til praksis. Placeringer tilbydes i semester 1, 2, 3 og 4 i to dage om ugen, 14 uger per semester. I løbet af denne tid vil eleverne have mulighed for at arbejde med børn i forskellige aldersgrupper i en række forskellige miljøer.
For at understøtte elevernes læringsresultater og sikre, at vores elever har adgang til faciliteter, der afspejler den bedste praksis, som vi anser for essentielle, ejer og driver vi 12 børnepasningscentre på tværs af Greater Toronto Area (GTA). Disse laboratorieskoler udsætter dig for den slags miljøer, hvor du i sidste ende vil arbejde og levere værdifulde tjenester til de familier og lokalsamfund, de tjener.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- Skabe læringskontekster, der gør det muligt at skabe, opbygge og vedligeholde omsorgsfulde, lydhøre relationer i partnerskaber med børn, familier og lokalsamfund, der værdsætter og respekterer social, kulturel og sproglig mangfoldighed, herunder oprindelige folks verdenssyn og frankofone identitet.
- at medskabe, facilitere og reflektere over undersøgelses- og legebaserede programmer og pædagogiske tilgange for at støtte børns læring, holistiske udvikling og trivsel ved at følge børns evner, interesser, idéer og erfaringer.
- Medudformning og vedligeholdelse af inkluderende miljøer for tidlig læring for at værdsætte og støtte retfærdige, tilgængelige og meningsfulde læringsmuligheder for alle børn, deres familier og lokalsamfund i en række forskellige miljøer for tidlige år og børnepasningsmiljøer.
- Samarbejde med børn, familier, kolleger, agenturer og partnere i lokalsamfundet for at skabe, vedligeholde, evaluere og fremme sikre og sunde miljøer for tidlig læring for at støtte uafhængighed, rimelig risikovillighed og sund udvikling og trivsel.
- Bruge observationsstrategier til at identificere børns styrker og udfordringer og til at fastslå, hvornår børn og familier kan have gavn af yderligere støtte eller ressourcer i samfundet.
- anvende professionel kommunikation i interaktioner med børn, familier, kolleger, arbejdsgivere, tilsynsmyndigheder, offentlige myndigheder og børnetjenesteorganisationer for at opfylde de juridiske og etiske standarder i småbørnssektoren.
- Handle i overensstemmelse med relevant lovgivning, regler, College of Early Childhood Educators Code of Ethics and Standards of Practice, agenturets politikker og procedurer samt principper for evidensbaseret praksis og reflektere over deres indvirkning på ens egen rolle i småbørns- og børnepasningsmiljøer.
- Identificere, rapportere og dokumentere, når et barn befinder sig i en situation, hvor der er risiko for eller faktisk omsorgssvigt eller misbrug, i overensstemmelse med lovgivningen, College of Early Childhood Educators Code of Ethics and Standards of Practice, politikker og procedurer.
- Skabe og indgå i partnerskaber med familier, lokalsamfund, kolleger, tværfaglige fagfolk, myndigheder og børnetjenesteorganisationer for at fremme kvalitetsprogrammer og -tjenester for tidlige år og børnepasning.
- at deltage i refleksiv praksis og løbende professionel læring i overensstemmelse med principperne for livslang læring, evidensbaseret praksis i småbørnsområdet og kravene fra College of Early Childhood Educators.
Karrieremuligheder
Din karriere
Kandidater kan finde arbejde i en række forskellige miljøer for småbørn, herunder:
- børnepasningscentre
- centre for tidlige år
- heldagsbørnehave
- ressourcecentre for forældre
- børnelegeværelser
- specialundervisningsmiljøer
- integrerede børnehaver
- terapeutiske vuggestueprogrammer
- pleje i hjemmet
- familie drop-in-programmer
- tidlig indsats
- programmer til støtte for familier
De nye Best Start-centre for børn og familier vil blive integreret med eksisterende programmer for småbørn, og kandidaterne vil være godt rustet til at indtage lederstillinger i disse centre.
Karrieremuligheder
De kandidater, der afslutter denne uddannelse, vil have den viden og den praksis, der skal til for at påvirke pædagogik og læseplaner. De vil blive forberedt på at kunne overtage stillinger som tilsynsførende, direktør og leder af læseplaner i en bred vifte af småbørnsprogrammer, efterhånden som deres karriere udvikler sig eller de fortsætter deres studier.
Dette program forbereder kandidater til stillinger som registrerede småbørnspædagoger, der arbejder i samarbejde med certificerede lærere i de heldags-programmer for tidlig læring, der erstatter børnehaveklasse og børnehaveklasse.
Uddannelse Pathways
Studerende, der afslutter Early Childhood Education-programmet med et gennemsnit på 2,50 eller derover, vil komme ind på tredje år af Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet (C301).
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Dit eksamensbevis for småbørnspædagogik vil give dig merit for uddannelser på andre institutioner. Det gør dig også berettiget til at blive optaget på Ontarios College of Early Childhood Educators.