Diplom i sundhedsinformationsledelse
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 16.793 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmeundervisning | $16.490 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Lederskabskrav
Dette program er akkrediteret af Canadian Health Information Management Association (CHIMA).
Canadian College of Health Information Management er et nationalt, ikke-for-profit-selskab, der fastsætter akkrediteringsstandarder for uddannelsesinstitutioner og certificeringsstandarder for sundhedsinformationsprofessionelle i Canada.
Canadian College of Health Information Management sætter akkrediteringsstandarderne for uddannelsesinstitutioner, der tilbyder sundhedsinformationsprogrammer i Canada.
Health Information Management er et to-årigt diplomprogram (fuldt akkrediteret af Canadian Health Information Management Association) med fokus på at give de færdigheder og viden, der er nødvendige for læger med sundhedsinformation. Det forbereder kandidater til at deltage i indsamling og organisering af sundhedsoplysninger.
Læreplanens indhold understreger:
- biomedicinske videnskaber
- sundhedsinformatik
- sygejournalsystemer
- medicinske klassifikationssystemer og kodning
- dataindsamling
- statistisk analyse og præsentation
- sundhedslovgivningen
Kandidater er berettiget til at skrive Canadian Health Information Management Association nationale certificeringseksamen. Besøg venligst Canadian Health Information Management Association hjemmeside for at lære mere om denne certificering og det tilhørende eksamensgebyr.
Bemærk: Studerende i dette program vil være forpligtet til at levere deres egen bærbare computer i løbet af programmet. Detaljer vedrørende specifikationer vil blive givet.
Bemærk venligst: Selvom George Brown College opfordrer alle medlemmer af vores college-fællesskab til at blive vaccineret, kræver vi kun, at studerende, der bor i vores bolig, The George, eller som er universitetsatleter, skal vaccineres til efteråret 2021. På samme måde kræver mange af vores Kliniske praktikpartnere opfordrer kraftigt studerende til at blive fuldt vaccineret, inden de placeres hos deres bureau, men nogle har stillet dette til et krav. Som sådan kan studerende, der ikke er fuldt vaccineret mod COVID-19, muligvis ikke gennemføre den nødvendige kliniske placeringskomponent i deres program i det planlagte akademiske år. Da beslutninger omkring vaccinekrav løbende udvikler sig, kan Klinisk Anbringelseskontor ikke garantere en placeringsopgave i et anlæg, der ikke kræver vaccinen.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Feltplacering spiller en vigtig rolle i dette program ved at give eleverne chancen for at anvende det, de har lært i klasseværelset, til et virkeligt miljø.
I semester 2 vil de studerende blive anbragt på et sundhedscenter i en uge i slutningen af semesteret. I løbet af den uge vil eleverne blive udsat for forskellige komponenter af sundhedsdata såsom: indsamling af, type og privatlivsproblemer relateret til data.
I løbet af det andet år er feltplacering integreret gennem semester 3 og 4. Studerende vil besøge et partnerkontor hver fredag indtil slutningen af semester 4, hvorefter de vil gå på tre-ugers blokplacering. I løbet af den tid forventes de studerende at gennemføre et projekt relateret til sundhedsdata for at inkludere en analyse af data og sundhedsdata-relaterede problemstillinger.
Den type websteder, hvor studerende kan forvente at udføre deres feltoplevelser, omfatter sundhedsfaciliteter, Ontario Ministry of Health and Long-Term Care, sundhedsrelaterede forsikringsselskaber, Ontario Hospital Association, adgangscentre til lokalpleje.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
**Med udgangspunkt i resultaterne af din indplaceringstest kan det være nødvendigt at tage COMM 1000 Introduction to College Communication, før du kan gå videre til COMM 1007. COMM 1000 tæller ikke som et kursus, der kræves for at få en eksamen, og du skal betale for dette ekstra kursus.
Programresultat
Den færdiguddannede demonstrerer evnen til at:
- at holde sig ajour med relevante lokale, nationale og globale spørgsmål, tendenser, teknologier og standarder inden for sundhedspleje og forvaltning af sundhedsinformation for at støtte systemer og processer til forvaltning af sundhedsinformation og vejlede den faglige udvikling.
- Vurdere personlige sundhedsoplysninger fra individuelle kundebesøg for nøjagtighed, fuldstændighed og konsistens ved hjælp af viden om biomedicinsk videnskab, medicinske diagnoser og interventioner, sygdomsårsager og medicinsk terminologi, forkortelser og akronymer.
- anvende aktuelle, nøjagtige koder og standarder på relevante personlige sundhedsoplysninger fra individuelle klientbesøg ved hjælp af sundhedsoplysninger, kodning, klassificering og abstraheringssystemer på kompetent vis.
- Overholde de juridiske forpligtelser samt de professionelle, etiske og organisatoriske standarder, der sikrer privatlivets fred, sikkerhed og fortrolighed i forbindelse med adgang til, opbevaring, opbevaring og bortskaffelse af personlige sundhedsoplysninger.
- Bidrage til udvikling, implementering og evaluering af praksis, politikker og processer for forvaltning af sundhedsinformation til støtte for kundepleje, organisatoriske mål, drift og overholdelse af lovgivningen.
- Deltage i opretholdelsen af fuldstændigheden, nøjagtigheden, konsistensen, rettidigheden og integriteten af sundhedsoplysningerne i hele forvaltningen af deres livscyklus.
- anvende viden om standarder for systemers interoperabilitet, databasearkitektur, softwareversioner, klassificering og terminologi, krav til dataindsamling, juridiske forpligtelser og livscyklusen for forvaltning af sundhedsinformation og anvende grundlæggende projektstyringsprincipper og -praksis til støtte for indkøb og implementering af systemer til forvaltning af sundhedsinformation.
- at indhente og frigive personlige sundhedsoplysninger som svar på legitime anmodninger i overensstemmelse med lovbestemte krav og inden for fastsatte frister.
- Deltage i indsamling, analyse og præsentation af relevante sundhedsoplysninger til interessenter til støtte for organisatorisk beslutningstagning, epidemiologiske undersøgelser og klinisk forskning.
- Arbejde professionelt, etisk og i samarbejde med interessenter og som medlem af det tværfaglige sundhedsplejeteam inden for et struktureret, reguleret og udviklende sundhedssystem for at forbedre indsamling, distribution, anvendelse, sikkerhed og bevidsthed om sundhedsoplysninger af høj kvalitet og deres indvirkning på klientplejen.
- anvende nuværende og nye teknologier til at støtte forvaltning, analyse og præsentation af sundhedsoplysninger.
Karrieremuligheder
Din karriere
Sundhedsinformationsstyringsmedarbejdere er efterspurgte nøglemedlemmer i sundhedssektoren. De arbejder tæt sammen med mange andre fagfolk i sundhedssektoren for at bidrage til forvaltningen af sundhedsoplysninger og kvalitetspleje.
Der er beskæftigelsesmuligheder inden for den offentlige og private sektor med:
- Hospitaler med akutpleje
- Primære sundhedsplejehold
- Ambulante plejefaciliteter
- Arbejdsmiljøråd for sundhed og sikkerhed på arbejdspladsen
- Konsulentfirmaer inden for sundhedsjournaler
- Det canadiske institut for sundhedsinformation
- Specialiserede hospitaler
- Fællesskabscentre for pleje og omsorg
- Sundhedsministerier
- Computervirksomheder
- Forskningscentre
- Forsikringsselskaber
Sundhedsinformationsstyringspraktikere:
- samarbejde med sundhedsudbydere og interessenter om overgangen fra papirjournalen til den elektroniske patientjournal
- udvikle, implementere og vedligeholde sundhedsinformationssystemer
- Beskytte patientoplysninger og fremme bevidstheden om fortrolighed
- Kontrol med udlevering af medicinsk-juridiske oplysninger
- Vurdere dokumentationsstandarder i henhold til fastlagte kriterier
- Tilvejebringe vigtige oplysninger til klinisk forskning, kvalitetsforbedring, brugsvurdering, budgettering og andre administrative applikationer
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Health Information Management-uddannede, der er certificeret af Canadian Health Information Management Association, kan søge ind på Ryerson University for at afslutte Ted Rogers School of Management Bachelor of Health Administration (BHA).
Dimittender fra vores program kan også søge ind på bachelorgraden Bachelor of Applied Health Information Science (BA HIS) på Conestoga College. Kandidater kan deltage i det 2-årige BA HIS-uddannelsesprogram.