Diplom i Fashion Management
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 17.149 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmeundervisning | $16.490 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Lederskabskrav
Fashion Management-programmet er det eneste akademiske program i Canada, der er godkendt af American Apparel and Footwear Association (AAFA).
Fashion Management-programmet forbereder dig med den væsentlige viden og færdigheder, der kræves for at imødekomme den canadiske modeindustris kerneforretningsbehov. Du vil få en dyb forståelse af tekstiler, produktionsinput og -processer og bevægelse i forsyningskæden samt styring af værdien, omkostningerne og kvaliteten af tøj. Du vil også være i stand til at anvende værktøjerne til marketing og merchandising for at maksimere produktets succes på markedet. Dette program er designet til at imødekomme behovene på nutidens canadiske marked, som er skiftet til produktudvikling, nichemarkeder og omnichannel detailhandel.
Fashion Management-programmet er det eneste akademiske program i Canada, som er identificeret af American Apparel and Footwear Association (AAFA) som en tilknyttet skole. Fordelene for dig inkluderer en opdateret læseplan, forbindelse med industrien og adgang til industriforskningsmateriale, der udelukkende er tilgængeligt for medlemmer.
Begreberne udvikling, indkøb og markedsføring af et produkt fra den første idé til detailsalget introduceres. Du vil teste og problemløse til kvalitetssikring; udvikle købs-, merchandising- og marketingplaner; undersøge logistikprocesser og arbejde som et team for at styre en detailbutik.
Strukturen af dette program giver dig fleksibilitet i valget af karrierevej. Du vil også få relevant branchekendskab gennem feltuddannelseserfaring efter det første studieår. Feltoplevelsen kan være inden for modekøb, produktion, distribution, detailhandel, engros eller et relateret markedsføringsområde. Studerende har mulighed for at netværke med potentielle arbejdsgivere ved vores FashionWorks branchearrangement.
Bemærk: Studerende, der starter i januar, vil have en alternativ rækkefølge af kurser og vil ikke dimittere, før deres feltuddannelseskomponent er afsluttet. Januaroptagelsesstuderende afslutter semester to fra maj til august og fortsætter ind i semester tre i september samme akademiske år.
School of Fashion and Jewellery tilbyder et mangfoldigt, praktisk læringsmiljø, herunder mange fritidsaktiviteter for studerende.
Programkrav
Fashion Management-programmet kræver, at eleverne har adgang til en personlig bærbar eller stationær computer og pålidelig internetadgang til synkrone klasser.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
*For september start, er praktikopholdet fra maj til august. Ved start i januar er praktikopholdet fra juli til december.
**Baseret på resultaterne af din indplaceringstest kan det være nødvendigt at tage COMM 1000 Introduction to College Communication, før du kan gå videre til COMM 1007. COMM 1000 tæller ikke med som et kursus, der kræves for at få en eksamen, og du skal betale for dette ekstra kursus.
Valgfag
†Valgfag på programmet varierer fra semester til semester. Dette er eksempler på nogle af de valgfrie kurser, der kan tilbydes:
- FASH1252 Fashion Business Communication
- FASH2082 Modejournalistik - en introduktion
- FASH1054 Udvikling af portefølje
- FASH1084 Modefremme og reklame
- FASH1089 Sociale medier til markedsføring af mode
- FASH2048 Tekstillaboratorium
- FASH2076 Modeprojekt og eventplanlægning
- FASH2077 Design af tekstiloverflader
- FASH2078 Produktudvikling af strikvarer
- FASH1229 Kostumeproduktion til film og teater
- GHUM1049 Design og farver
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- Identificere tekstilmaterialer, vurdere deres egnethed og kompatibilitet og vælge dem til slutanvendelse.
- anvende grundlæggende regnskabsbegreber og finansiel analyse til at fortolke rapporter og træffe forretningsmæssige beslutninger.
- Træffe optimale indkøbsbeslutninger baseret på forskning og analyse af indenlandske og globale kilder.
- Bruge merchandisingkoncepter og detailhandelsmatematik til at udvikle vare-, sortiments- og indkøbsplaner.
- Kommunikere visuelt ved hjælp af passende værktøjer og metoder til at skabe produktudviklingspakker, salgsmaterialer og salgsdisplays.
- anvende principperne for logistik og supply chain management til at drive en succesfuld modevirksomhed.
- Brug effektive interpersonelle færdigheder og teamfærdigheder til at forbedre lederskab, forvaltning og salgsekspertise i et modebranchemiljø.
- Vurdere produkter ved at anvende principperne for kvalitetskontrol for at opfylde de relevante standarder.
- Forklare den canadiske modeindustris organisation og funktion, dens rolle i den globale økonomi og identificere de kræfter, der påvirker den.
- skelne mellem de processer og systemer, der anvendes i beklædningsindustrien til at træffe produktionsbeslutninger.
- anvende produktudviklingsprocessen ved at udarbejde visuelt materiale, tekniske specifikationer og en omkostningsanalyse for et eller flere produkter, der er rettet mod et specifikt målmarked.
- Udvikle, formidle og anvende en markedsføringsplan ved at kombinere markedsføringsundersøgelser, strategier og taktikker.
- Analysere etik, virksomheders sociale ansvar og bæredygtighedsprincipper med henblik på at udvikle bedste praksis i modebranchen.
- Udvikle faglige mål gennem eksponering i branchen med vægt på livslang læring og personlig udvikling.
Karrieremuligheder
Din karriere
I mere end 45 år har dette program skabt en varieret og fleksibel arbejdsstyrke til beklædningsindustrien. Dimittender er blevet ansat af tøjproducenter, designere, grossister, importører og større og uafhængige detailhandlere.
Dimittenderne er ansat i stillinger, der fører til karrierer som f.eks:
- Produktudvikler/samarbejdskoordinator
- Assistent indkøber
- Assisterende planlægger
- Produktionschef
- Leder af kvalitetskontrol
- Analytiker for omkostningsberegning
- Indkøbsagent
- Merchandiser
- Butikschef
- Planlægning og tildeling af detailhandel
- Indkøbsansvarlig
- Leder af logistik/distribution
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Dimittender kan være berettiget til optagelse på George Browns postgraduate programmer, herunder International Fashion Management og Sustainable Fashion Production.
Studerende, der gennemfører dette program med en fastsat minimumskarakter, kan være berettiget til at få adgang til andre programmer eller til fritagelse for kurser på andre institutioner i Canada, internationalt og på en række universiteter i USA, hvis beklædningsprogrammer er anerkendt og godkendt af American Apparel and Footwear Association (AAFA). Fashion Management-programmet er det eneste modeprogram i Canada, der er godkendt af AAFA.