Avanceret diplom i spil – programmering
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 16.872 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* hjemmeundervisning | $15.190 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Uanset om det er online eller konsol, mobiltelefon eller pc-baseret, er spilindustrien i Canada stor og vokser hurtigt. Spiludviklere og -udgivere i Greater Toronto Area spænder fra små specialiserede enheder til mellemstore virksomheder til Microsoft, Nintendo og andre industriledere.
Computerprogrammører er den grundlæggende ressource for virksomheder, der udvikler, producerer, distribuerer og markedsfører computerbaserede spil. Faktisk fortæller vores brancherådgivere os, at det er de tekniske færdigheder, der er mest efterspurgte – en efterspørgsel, som dette George Brown-program er fokuseret på at imødekomme.
Som studerende på dette treårige spil – programmering avanceret diplomprogram lærer du de tekniske færdigheder, der er nødvendige for at få succes på arbejdsmarkedet ved at lære "spillesproget" (C og C++), samt kunstig intelligens, 3D grafik og meget mere.
Den ekstra fordel ved dette program er, at du også vil blive undervist af George Browns School of Design-fakultet gennem hele programmet, i tæt samarbejde med designstuderende for at skabe spil, udforske alle aspekter af spilindustrien og lære at arbejde i teams, ligesom du ville i branchen. Undervisningen finder sted på George Brown – Waterfront Campus, aftenkurser kan være påkrævet.
Bemærk: Studerende, der starter programmet i januar (vintertermin) vil være forpligtet til at deltage i klasser i sommermånederne (maj til august).
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
5. semester | 6. semester |
|
|
**Baseret på resultaterne af din indplaceringstest kan det være nødvendigt at tage COMM1000 Introduction to College Communication, før du kan gå videre til COMM1007. COMM1000 tæller ikke som et kursus, der kræves for at få en eksamen, og du skal betale for dette ekstra kursus. Besøg georgebrown.ca/assessment for yderligere oplysninger.
Valgfag
Alternative studiemuligheder
Studerende, der ønsker at fokusere mere på det kunstneriske aspekt af spiludvikling, vil måske være mere interesserede i vores Game - Art Advanced Diploma Program (G119), som er centreret på George Brown School of Design. Selv om flere af kurserne er fælles i begge programmer, opfordrer vi dig til at overveje, hvilket program der passer bedst til dine mål, før du træffer en endelig beslutning.
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- Analysere forskellene mellem spilgenrerne for at udvikle spil, der opfylder behovene på specifikke markeder.
- Analysere videospilets historie for at sammenligne forskellige tilgange til spiludvikling.
- Støtte udviklingen af spil ved at identificere og relatere koncepter fra en række forskellige roller i branchen - programmering, design og kunst.
- Bidrage som enkeltperson og som medlem af et spiludviklingsteam til en effektiv gennemførelse af et spiludviklingsprojekt.
- Udvikle strategier for løbende personlig og faglig udvikling for at forbedre arbejdsindsatsen i spilindustrien.
- Udføre alt arbejde i overensstemmelse med relevante love, forordninger, lovgivning, industristandarder og etiske kodekser.
Karrieremuligheder
Din karriere
Vores kandidater vil kunne arbejde inden for mange områder af den digitale spilindustri, herunder:
- Udvikling af software eller hardware
- Udgiver
- Udvikling og vedligeholdelse af ISP- og spilportaler
- udvikling af hjemmesider
- distribution af middleware og værktøjsleverandør
- produktionsservicerer
- indhold/IP-ejer
Industri
"Canadas videospilindustri er anerkendt som et globalt kraftcenter for spiludvikling og har spillet en vigtig rolle i at ændre det, der engang var en "nicheindustri", til en blockbusterindustri og drivkraft for innovation. I 2015 bidrog industrien med mere end 3 milliarder dollars til den canadiske økonomi og skabte 20.400 fuldtidsækvivalenter (FTE) i hele landet, hvilket er en stigning på henholdsvis 31 procent og 24 procent siden 2013.
"Industriens vækst både globalt og i Canada har været eksplosiv og forventes at fortsætte i fremtiden. Canadas videospilindustri har 472 aktive studier, der udvikler, udgiver og distribuerer videospil. Sektoren er hovedsageligt koncentreret i provinserne Quebec (29,4 procent), British Columbia (27,1 procent) og Ontario (22,9 procent)." - Entertainment Software Association of Canada
Uddannelse Pathways
Dimittender fra Game - Programming har mulighed for at søge ind på BSc (Honours) Computer Games Design-programmet på University of Gloucestershire, der begynder på niveau 6.