Advanced Diploma in Child and Youth Care/Advanced Diploma in Child and Youth Care (Accelerated Option)
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 16.768 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* indenlandsk undervisning; $3717 accelereret mulighed indenlandsk undervisning | $15.190 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Lederskabskrav
Dette Child and Youth Care-program har opnået national akkreditering fra Child and Youth Care Educational Accreditation Board i Canada, og er blevet det første af sin slags i Greater Toronto og Hamilton-området og det tredje i Canada, der gør det.
George Brown College's Child and Youth Care-program kombinerer principper for bedste praksis og en relationel tilgang, der er forankret i værdierne i FN's konvention om barnets rettigheder og Ontario Association of Child and Youth Care Code of Ethics.
Eleverne lærer at engagere sig målrettet og effektivt med børn, unge og familier, som kæmper med følelsesmæssige, adfærdsmæssige og udviklingsmæssige udfordringer, der forringer deres evner til at forholde sig til andre.
Det specifikke fokus er på at erkende betydningen af psykiske udfordringer på børn og unge.
Studerende lærer at omsætte teori til praksis for at flytte unge fra potentiel risiko til modstandsdygtighed. Som forberedelse til feltet eller klinisk placering vil de studerende blive forpligtet til at arbejde i flere små og store grupper inden for klasser og samfundsindstillinger.
Der er også mulighed for et Advanced Diploma in Child and Youth Care (Accelereret), som man kan ansøge om, hvis de allerede har afsluttet et to- eller treårigt eksamensbevis eller en tre- eller fireårig grad. Dette program starter i maj og leveres over 12 på hinanden følgende måneder (tre på hinanden følgende semestre).
Omfanget af praksis omfatter:
- vurdering af risiko og udviklingsbehov hos udsatte børn og familier
- designe og implementere terapeutisk intervention
- kriseintervention og sikkerhedsplanlægning med børn, unge og deres familier
- at udvikle terapeutiske relationer i udfordrende sammenhænge
- at anvende gruppe- og systemteorier i fysiske og sociale sammenhænge
- fremme robusthed og anvendelse af en styrkebaseret tilgang til vurdering og intervention
Dine feltuddannelsesmuligheder
Anbringelse i felten spiller en vigtig rolle i børne- og ungdomsplejeprogrammet.
Det første år giver eleverne mulighed for at udvikle et solidt grundlag af færdigheder at bygge videre på. De efterfølgende akademiske kurser kommer til live i en bred vifte af superviserede feltplaceringer i andet og tredje år af programmet.
Andetårsstuderende kan forvente at være i praktik to dage om ugen (vintersemesteret), og tredjeårsstuderende kan forvente at være i praktik tre dage om ugen over 28 uger (inkluderer både efterårs- og vintersemesteret).
Placeringer kan finde sted i professionelle omgivelser som:
- boligpleje
- hospitaler
- krisecentre
- skoler
- efterskoler
- lokalsamfunds opsøgende programmer
- dagbehandling
- ungdoms retfærdighed
Studerende forventes at arbejde både dag- og aftenhold (ikke natten over) og kan blive bedt om at arbejde i nogle weekender.
For den accelererede mulighed får eleverne værdifuld praktisk erfaring gennem to overvågede feltplaceringsmuligheder. Den første placering finder sted over syv sammenhængende uger i sommersemesteret, og den anden finder sted over fire på hinanden følgende måneder i vintersemesteret. Hver anbringelse er fire dage/uge.
Feltplaceringsmuligheder finder sted i agenturer og institutioner, der tilbyder tjenester til samfundet i Greater Toronto Area (GTA). CYC-programmet tilbyder også internationale praktikoplevelser, når det er muligt.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
5. semester | 6. semester |
|
|
**Med udgangspunkt i resultaterne af din indplaceringstest kan det være nødvendigt at tage COMM 1000 Introduction to College Communication, før du kan gå videre til COMM 1007. COMM 1000 tæller ikke som et kursus, der kræves for at få en eksamen, og du skal betale for dette ekstra kursus.
Accelereret mulighed Krævede kurser
4. semester: maj - august | 5. semester: september - december | 6. semester: januar - april |
|
|
|
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- Udvikle og vedligeholde relationer med børn, unge og deres familier ved at anvende principperne for relationel praksis og respektere deres unikke livsområde, kulturelle og menneskelige mangfoldighed.
- Vurdere og reagere på børn og unges styrker og behov, herunder komplekse reaktioner, der er påvirket af udviklingsmæssige, miljømæssige, fysiske, følelsesmæssige, sociale og psykiske udfordringer, med henblik på at fremme positive forandringer.
- Analysere og evaluere virkningen af det indbyrdes forhold mellem familie-, social service-, rets- og samfundssystemer på børn, unge og deres familier og bruge denne information i planlægningen af helhedsorienteret pleje og i reduktionen af systemiske barrierer.
- Planlægge, gennemføre og evaluere interventioner ved hjælp af evidensbaseret praksis inden for områderne terapeutisk miljø og programmering samt gruppearbejde for at fremme modstandsdygtighed og forbedre udviklingen hos børn, unge og deres familier.
- Forfægte børns, unges og deres familiers rettigheder og opretholde et perspektiv mod undertrykkelse og kulturel kompetence i forskellige kulturelle sammenhænge.
- Anvende kommunikations-, teamwork- og organisatoriske færdigheder i det tværprofessionelle team og med partnere i lokalsamfundet for at forbedre servicekvaliteten i børne- og ungdomsplejepraksis.
- Udvikle og implementere selvomsorgsstrategier ved hjælp af selvundersøgelse og refleksionsprocesser for at fremme selvbevidsthed og forbedre praksis som børne- og ungdomsplejerske.
- Bruge evidensbaseret forskning, ressourcer til faglig udvikling og tilsynsmodeller til at støtte faglig udvikling og livslang læring.
Karrieremuligheder
Din karriere
Børne- og ungdomsplejeuddannede har fundet beskæftigelse i:
- behandlingscentre
- gruppehjem/opholdssteder
- hospitaler
- uddannelsesmæssige rammer
- fællesskabsbaserede behandlingsprogrammer
- beskyttelsesrum
- ungdomsretspleje
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Personer, der afslutter uddannelsen i børne- og ungdomspleje, kan kvalificere sig til at få adgang til andre uddannelser på George Brown College. Nogle eksempler omfatter (men er ikke begrænset til):
- Socialrådgiver (accelereret) (C135)
- Adfærdsvidenskabelig tekniker (accelereret) (C156)
- Samfundsarbejder (accelereret) (C131)
- Førskoleundervisning (hurtigsporet) (C130)
- Program for rådgivere/advokater for voldsramte kvinder og børn med direkte adgang (C137)
- Karriereudviklingspraktiker (C406)
Børne- og ungdomsplejeuddannede er også berettiget til at ansøge om et program til færdiggørelse af en uddannelse på følgende institutioner:
- Børne- og ungdomspleje på Ryerson University
- Børne- og ungdomspleje på Humber College
- School of Child and Youth Care på University of Victoria
- Retlige studier på Royal Roads University
Studerende er berettiget til medlemskab af Ontario Association of Child and Youth Care (OACYC), som er den professionelle sammenslutning, der repræsenterer børne- og ungdomsarbejdere i provinsen Ontario.