TRENDSPOTTING OG STRATEGISK FORSYN
Future London Academy
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning
Varighed
5 timer
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 990 / per course
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Det er vanskeligt at forudsige fremtiden. Men vi kan blive bedre til at håndtere denne usikkerhed og være forberedt på forskellige realiteter. Lær de værktøjer og rammer, der hjælper dig med bedre at forstå fremtiden, samle specifikke indsigter, der er relevante for din virksomhedskategori, og brug dem til at vokse og innovere.
Hvem er dette program til?
- Virksomhedsejere og lederteams
- CEOs, CIO'er og chefer for innovation
- Strateger og innovationsledere
- Designere og forskere
- Futurister og trendsættere
Du vil lære
- Sådan finder du tidlige trends og kører på dem, ikke er prisgunstig for din kategori og spiller indhentning
- Hvordan man spiller forskellige fremtidige muligheder ud og vurderer dem mod strategi, undgår 'oh shit' øjeblikke
- Hvordan man ved, hvor man kan investere, og hvad der bare er en 'hype'
- Sådan håndteres usikkerhed bedre og sikkert udforsker fremtidige muligheder
- At lære og være forberedt på forskellige virkeligheder
FÅ DET MEST UD AF DIN FREMTID
VIRKELIG INDUSTRIINSIGT
Forstå, hvordan du bruger tendenser og prognoser i din virksomhed. Lær af nye casestudier og reelle eksempler.
PRAKTISKE VÆRKTØJER OG SKEMPLER
Vi kuraterede omhyggeligt alt indhold for at gøre det inspirerende og anvendeligt. Kurset inkluderer værktøjer og skabeloner, der kan downloades, som du kan beholde.
KUN DET BEDSTE INDHOLD
Glem kedelige akademiske kurser og støvede teoretiske forelæsninger. Vi valgte det mest aktuelle og anvendelige indhold til travle fagfolk, der vil anvende deres læring til at vokse og innovere i deres forretning.
PROGRAMSTRUKTUR
KAPITEL 1 - Tænke over fremtiden
Hvad skal vi vide, hvis vi vil få mest muligt ud af fremtiden
Forstå hvordan du kan starte produktive samtaler om fremtiden med dine kunder og kolleger.
▶ ︎ Grundlæggende rammer til at tænke over fremtiden og udforske den sammen med andre
▶ ︎ Sådan søger du efter muligheder, ikke forudsigelser
▶ ︎ Forbruger-, makro- og kategoritendenser
▶ ︎ Fallgruber og tænkefælder
KAPITEL 2 - TENDENSFORSKNING
Hvordan finder du trends og adskiller dem fra en øjeblikkelig hype?
Lær de værktøjer, der hjælper dig med at undersøge, afdække og analysere tendenser i fællesskab eller alene.
▶ ︎ Horisont scanning: Indsamling af data og observationer om fremtiden
▶ ︎ Tendensanalyse: Sådan analyseres data og afslører mønstre
▶ ︎ Kontrol af tendenser i forhold til data / observationer
KAPITEL 3 - FREMTIDSINFORMEREDE MÆRKER
Hvordan kan du bruge tendenser til fremtidssikret dit brand?
Når branchen skifter, skal mærker hurtigt tilpasse sig for at holde deres publikum engageret. Hvordan forstår du fremtidige forbrugere, kategori og kultur for at kommunikere bedre med dine kunder.
▶ ︎ Forstå tidlige adopterers tankegang og fremtidige målforbrugere
▶ ︎ Forstå dine kategoritendenser
▶ ︎ Forståelse af kulturelle tendenser
KAPITEL 4 - FREMTIDSINFORMERET INNOVATION
Gør dig klar - opret nye produkter og tjenester, der informeres om fremtidig indsigt
Forstå de værktøjer, der hjælper med at styre din produktstrategi og skabe banebrydende innovation
▶ ︎ Brug værktøjet til kortlægning af hvidt rum - find muligheder ud over kernen
▶ ︎ Hvor skal du investere din indsats for at vinde stort i fremtiden
▶ ︎ Sådan planlægger du kort, mellemlang og lang sigt
KAPITEL 5 - FREMTIDSINFORMERET STRATEGI
Gør din virksomheds drift klar til, hvad fremtiden bringer
Arbejdsverdenen ændrer sig foran vores øjne. Hvad er fremtiden for arbejdet, og hvordan kan din virksomhed forberede sig på dette? Øv dig de værktøjer, der hjælper med at forestille dig mulige fremtidige scenarier, og hvordan virksomheden kan forberede sig på dem
▶ ︎ Hvordan du kan bruge tendenser til at tænke over fremtidens forretning
▶ ︎ Eksempler på virksomheder, der fik fremtiden til at fungere for dem
▶ ︎ Sådan skabes værdi og vækst gennem bedre operationer
LAVET AF
Programkuratorer
Sébastien Van Laere
Grundlægger af Superframe
Efter mere end et årti med brug af indsigt og fremsyn til at udvikle brand-, innovations- og forretningsstrategi for nogle af de største globale brands, startede han Superframe for at hjælpe virksomheder med at være mere modstandsdygtige. Han har arbejdet globalt med ledende erhvervsledere på tværs af sektorer, herunder forbrugerteknologi, mode, luksus, detailhandel, stedfremstilling og medier. I sine værker bruger han tendenser og indsigter fra eksperter og tidlige adoptere til at tegne et billede af mulige fremtider. Gennem denne fremsyn åbner han folks sind for nye muligheder og hvordan man fanger disse. Sébastien mener, at virksomheder ved at forbinde fremtiden og nutiden stærkt skaber en langsigtet opfattelse, der forbedrer den kortsigtede præstation.