Kandidat i dataanalyse og marketing
ESPM – Brasil
Nøgleinformation
Campus placering
São Paulo, Brasilien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Portugisisk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
2 semestre
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
BRL 1.462 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* op til 35 rater á 1.462,58 BRL + 1 rater på 1.610,59 BRL
Introduktion
Præsenter og beskriv de avancerede anvendelser af Data Analytics og Big Data på forskellige områder, såsom marketing, økonomi, investeringer, produktplanlægning og kontrol, personaleledelse mv. Hensigten er at give den studerende et bredt overblik over de nuværende muligheder for at anvende teknologiske ressourcer i analyse og forudsigelse af resultater, samt at præsentere fremtidige tendenser på området. Gør det muligt for dig at udvikle og deltage i nye projekter, der involverer denne viden.
Modalitet
HYFLEX. Vær fri til at deltage i live klasser personligt på ESPM-enheder eller virtuelt via Zoom. Deltag personligt for at leve fordybende oplevelser og netværk. Eller deltag virtuelt, uanset hvor du er, for at passe bedst til din tidsplan og placering. Forelæsningsoptagelser tilgængelige for gennemgang af diskussioner (genererer ikke fraværsgodtgørelse).
* Der er et obligatorisk ansigt-til-ansigt møde om lørdagen pr. disciplin i HyFlex graduate-programmer, i gennemsnit en lørdag om måneden.
I samarbejde med IBM
Gennem partnerskabet med IBM udforsker kurset integrationen mellem den analytiske kapacitet ved at arbejde med data fra databaseregistreringer, sociale netværk, geolocation osv. og markeds- og forretningsvisionen. Denne integration er mere og mere almindelig i virksomheder. Ved at skabe et postgraduate kursus i Big Data og Marketing Intelligence søger ESPM og IBM at uddanne ledere ved at give dem et stærkt og solidt fundament i at administrere software- og teknologiløsninger, men udvikle fokus, passion og loyalitetsmarkedsførings mission om at imødekomme behov og ønsker gennem markedsføring . Visionen vil være at være en reference inden for dette hybride uddannelsesfelt, der systematisk bidrager til generering af viden og imødekommer og foregriber virksomhedernes og samfundets krav. Kursets mission er at uddanne fagfolk til at bruge teknikker inden for de integrerede områder af marketing og BigData, og søge synergi mellem viden om disse områder ved at opbygge et miljø med vægt på individet og dets indsættelse i det nuværende teknologiske rum.
Ideelle studerende
hvem det er beregnet til
Marketing-, forretnings-, kvantitative analyser og/eller teknologiprofessionelle, i begyndelsen af deres karriere, men med en vis erhvervserfaring, som er interesseret i at kende eller udvide deres viden inden for Market Intelligence og Big Data. Medlemmer af Marketing-, Business Intelligence-, Business Intelligence- eller Technology-teams.
Indiceret for professionelle i begyndelsen af deres karriere og i fasen af professionel vækst.
Læreplan
hvad vil du lære
Alle kursusdiscipliner vil have en klasse dedikeret til deltagelse af en særlig gæst, leder af en relevant virksomhed og relevant for hvert emnes tema.
Leveling
- Marketing Fundamentals (fjernundervisning)
- Fundamentals of Finance (Fjernundervisning)
Ledelse
- Projektledelse
- Analyse og beslutningsstøtte
- Lederskab og digital kultur
markedsføring
- Markedsintelligens
- Designtænkning og nye forretningsmodeller
- CRM og forbrugerinstruktioner
Teknologi
- IT og datainfrastruktur
- Informationsarkitektur
- Database og BI Management
- Kunstig intelligens koncepter og praksis
- Big Data og forretningsapplikationer
Integration
- Multidisciplinært integrerende projekt (vejledning, bestyrelser og projektudarbejdelse)
Klasser afholdes på ESPM-graduate campus og kan undervises andre steder, forudbestemt af professoren. EAD-disciplinerne, der er angivet i kursusprogrammet, finder sted sideløbende med de ansigt-til-ansigt-discipliner og i den indledende periode af kurset.
Programresultat
Konceptet Data Analytics dukker op som en ny stor kraft i organisationer
At arbejde med data fra salgsregistreringer, sociale netværk, geolokalisering, adfærdsprognosemodeller, forbrugerindsigt bliver mindre ualmindeligt for virksomheder. Traditionelle prognosemodeller har en tendens til at blive langsomme, hvis vi tager ekstremt store datamængder i betragtning. Og det er, når konceptet Data Analytics dukker op som en ny stor kraft i organisationer. Spørgsmålet, der søges besvaret, er, hvordan man sammenhængende og hurtigt kan analysere information i realtid og i ukontrollerede mængder, hvilket strategisk påvirker virksomheders beslutningstagning? Volumen, Variety, Velocity og Veracity definerer de grundlæggende dimensioner af Big Data. For at arbejde i disse dimensioner er der behov for at organisere informationen, så vi effektivt kan analysere den på en rimelig og gennemførlig måde. At kende de analytiske teknikker, der involverer manipulation af store datasæt, er nye lederes opgave.