Avanceret Strategisk Planlægning Workshop
Convertas
Nøgleinformation
Campus placering
Dubai, Forenede Arabiske Emirater
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
5 dage
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 3.795 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Moms til en fem dages workshop, der afholdes i et hotel konferencestue i Dubai UAE, herunder certifikat, frokost og kaffepauser.
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Dette kursus skal give deltagerne den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at udvikle en konsekvent vision for at styre organisationens handlinger, beslutningstagning og ressourceallokering.
Strategisk planlægning bør baseres på den værdi, som organisationen skaber for sine kunder, og bør placere organisationen som en værditilvækst forretningspartner for disse kunder.
mål
- Mission Vision og mål for en organisation
- SWOT-analyse med dybtgående undersøgelse af alle komponenter
- Sammenligning af SOWT med andre værktøjer (f.eks. PEST)
- Perception og den sub-bevidste niveau tænkning
- Værdier og overbevisninger
- Typer af strategier og deres anvendelse
- Forberedelse af handlingsplaner til gennemførelse af en strategiplan
- Implementering og overvågning af strategiske planer
Hvem skal deltage
Denne workshop er nødvendig for ethvert ledelsesniveau, holdleder, direktører, administrerende direktører, virksomhedsejere og projektleder. Det er også et behov for konsulenter og frilansere.
moduler
Dag 1
- Det underbevidste niveau tænkning og dets indflydelse på menneskelig karakter
- Tro og værdier
- Vision og mission
- Definer dig selv
- Emosionel intelligens og dets relation til strategisk tænkning
Dag 2
- Hvad er en organisation?
- Hvorfor strategisk planlægning
- Vision og Mission Statement
- SWOT-analyse og dens sammenligning med andre analyseværktøjer
- Praktisk arbejde med SWOT analyse
- Hvordan SWOT kan hjælpe dig med at indstille strategier og mål
Dag 3
- Typer af strategier og deres anvendelse
- Strategi erklæring
- Introduktion til forskellige strategiske planlægningsværktøjer: * Porter's Competitive Forces, * Moore 'Public Value Strategic Triangle, * MacMillans matrix * Kaplan's Balanced Scorecard
Dag 4
- Indstilling af dine strategiske mål
- Strategiske mål
- Konkurrerende og funktionelle strategier
- Hvordan skal et strategisk planlægningsdokument se ud?
- Kundesegmentering
- Fokus gruppe
Dag 5
- Strategisk handlingsplanlægning øvelse
- Hvordan skal en handlingsplan være til gennemførelse af den strategiske plan
- Overvågning af strategisk ledelse
- Brug resultater til motivation af dit hold