Global Ecologies Studio Summer School
Burren College of Art
Nøgleinformation
Campus placering
Galway, Irland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 Måned
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 4.800 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* inkluderer undervisning, studie og boliger baseret på belægning i dobbeltværelse i indkvartering med egen forplejning
Introduktion
Global Ecologies Studio Summer School er et kombineret studie- og naturfagskursus, der tilbydes studerende, der leder efter en mulighed for at udforske deres studiekunstpraksis, mens de undersøger forskellige begreber, der findes i økologi og jordsystemer. Baseret i Burren of Western Ireland giver dette kursus en unik oplevelsesmæssig og observerbar placering for at udforske forholdet mellem landskab og den sociale sfære.
Vi vil undersøge, med en kombineret videnskab og kunstpraksis, hvordan vores sociale og jordøkologier eksisterer sammen og hænger sammen. Vi vil undersøge måder, hvorpå menneskeskabte påvirkninger former store interaktioner mellem klima, oceaner og biosfæren for at definere vores fælles miljø. Klassemøder vil omfatte seminarer om den videnskabelige diskurs omkring økologisk tænkning samt diskussioner om nutidig kunstpraksis fra fakultetet og besøgende irske kunstnere og lokale eksperter fra The Burren. Flere ekskursioner og udflugter i det lokale landskab og kulturelle omgivelser vil være en vigtig del af kurset. Miljømæssig og social retfærdighed, økologisk tanke og aktivisme vil være centrale temaer.
Studerende kan tjene op til seks point ved vellykket afslutning af sommerskolen (3 studie, 3 videnskab) 200/300 niveau.
Evaluering vil være baseret på følgende kriterier:
- Deltagelseskvalitet og aktivt engagement.
- Kvaliteten af primær og sekundær forskning inklusive journalføring, skitsebøger, kreative input, projektplanlægning og opløsning.
Deltagende studerende vil have dedikeret studieplads for at udforske deres egen kreative praksis som svar på de begreber, der præsenteres i klassen. Studerende forventes at læse moderne økologisk teori, skrive, undersøge og formulere deres fund og ideer til klassen. Studenterdeltagelse vil blive hentet fra en række kunst- og designinstitutioner, der er tilknyttet PALS-konsortiet, et program fra Association of Independent Colleges of Art & Design (AICAD). Studerende kan forvente en fordybende, stimulerende og intellektuelt berigende oplevelse, der fremmer kritisk dialog og international forbindelse, mens de forfølger deres egen kunstneriske vækst.
Kurset undervises af Hugh Pocock og Emily Bosanquet.
Hugh PocockFødt i New Zealand og opvokset i USA, Hugh Pococks arbejde søger at integrere dynamikken i naturlige og kulturelle fænomener. Pococks arbejde beboer det rum, hvor det ”naturlige” og det ”teknologiske” er uadskilleligt. Organiske materialer som vand, luft, salt, træ og jord og arbejdsprocesser og industri er platformene, som Pococks arbejde er bygget på. Historien og metaforen om det menneskelige forhold til naturressourcer, tid og energi er blandt de emner, Pocock undersøger i sine skulpturer, installationer, forestillinger og videoer. I løbet af de sidste to årtier har han vist sit arbejde i Los Angeles, San Francisco, New York, Santa Fe og Baltimore såvel som internationalt i det tidligere Sovjetunionen, Tyskland og Kina. Hans arbejde er blevet udstillet i gallerier og museer, herunder Portikus Museum i Frankfurt, Tyskland, Wexner Museum, Santa Monica Museum of Art og Baltimore Museum of Art. Pococks arbejde er også bygget til ”ikke-kunst-steder” som private hjem, biografer og gårde. Han modtog sin BFA fra San Francisco Art Institute og afsluttede derefter sin MFA på UCLA i New Genres. Hugh Pocock er fuldtidsansat ved Maryland Institute College of Art og er meddirektør for MICAs nye Major “Ecosystems, Sustainability and Justice”. Han har været MICA PALS Fellow siden 2010. | Emily BosanquetEmily Bosanquet er en videnskabspædagog, der er interesseret i tværfaglig praksis som en måde at undersøge sammenhængen mellem naturlige fænomener, social og kulturel dynamik og de politiske, juridiske og økonomiske institutioner, der organiserer vores liv. Bosanquet underviser på Pacific Northwest College of Art (PNCA), hvor hun har offentliggjort og præsenteret om kunst og videnskabsmetoder. Hun underviser også i sekundær videnskab på tværs af forskellige samfund inden for den offentlige skolesektor. Bosanquet har arbejdet som geolog og miljøforsker i Australien, Sydøstasien og USA. Hun studerede ved University of Edinburgh, Skotland, og har en kandidatgrad fra University of California, Santa Barbara og Lewis & Clark College, Portland, Oregon. Bosanquet er den grundlæggende direktør for Art + Science Initiative hos PNCA og repræsentant for partnerskabet for akademisk lederskab inden for bæredygtighed. Hun har i øjeblikket stillingen som projektdirektør for 2020 ACIAD / NOAA Fisheries Art & Science Fellowship i partnerskab med de uafhængige colleges of art & design og NOAA Fisheries. |
Burren College of Art Summer School tilbyder et koncentreret individuelt centreret kursus med fokuseret og dedikeret læring. Set i den historisk rige og miljømæssige unikke sammenhæng med Burren i det vestlige Irland, er dette program designet til at hjælpe studerende med at udvikle en sammenhængende krop af visuelt arbejde. Programmet er åbent for kunstnere og kunststuderende, men kan også være af interesse for enkeltpersoner med viden inden for historie, arkæologi, antropologi, økologi eller miljøvidenskab. Kunstnerisk praksis og dens kreative metoder vil blive brugt som et middel til at undersøge tværfaglige forbindelser mellem bestemte steder og de historiske, kulturelle, sociale og miljømæssige fortællinger, der rammer dem. Studio-projekter vil lægge vægt på engagement med tildelte emner med dedikeret teknisk assistance, der passer til hvert studerendes niveau og koncentration.
Kunst + videnskab: Hvorfor gør begge dele?
Det, der virkelig er unikt og berigende ved at tage et naturfagskursus i kombination med en studiepraksis, er den mulighed, du har til at lave og reagere på det videnskabelige indhold; transformere, oversætte og placere videnskaben i den kulturelle sfære og derved muliggøre en anden form for adgang, forhør og respons. Når vi betragter de sociale og økologiske bekymringer, vi står over for som et samfund - tab af biodiversitet, vandknaphed, klimaforandringer, miljømæssig og social retfærdighed - kan vi indarbejde videnskabelig undersøgelse sammen med kreativ forskning, fremstilling og samarbejde med forskere og samfund for at fremme nye kritiske måder at engagere og konceptualisere bekymringerne.
Global Ecologies Studio vil udvikle og informere din kunstpraksis, støtte dig, når du bliver en uafhængig kritisk tænker og maker omgivet af en peer-gruppe af internationale kunstnere og forbinder dig med regionale fagfolk, når du får kendskab til den nuværende økologiske diskurs. Du får adgang til fakultet med omfattende erfaring med undervisning i kunsthøjskoler og med stærk professionel praksis og blive nedsænket i den fascinerende kulturhistorie og Burren-landskabets inspirerende og naturskønne skønhed.
Indlæggelser
Som reaktion på den skiftende situation i forbindelse med coronaviruspandemien har vi omlagt dette års Global Ecologies Studio Summer School til sommeren 2021 og accepterer i øjeblikket ansøgninger løbende indtil 29. januar 2021. Skulle der være nogen begrænsninger, der kan forhindre studerende fra at rejse til Irland inden starten af programmet, er vi i stand til at udvide vores refusionspolitik til at være i stand til at give fuld refusion op til to uger før sommerskolens start.
Ansøgninger inviteres fra studerende kunststuderende såvel som kandidater, uafhængige kunstnere eller interesserede forskere fra tilstødende områder inden for humaniora og naturvidenskab.
For at få en fornemmelse af, hvem du er som kunstner, og hvordan du udtrykker ideer og koncepter skriftligt, anmoder vi som en del af ansøgningsprocessen, at følgende skal overvejes:
- 3-10 billeder af nyere arbejde
- En skriveprøve fra en nylig bachelor-klasse. Dette kan være en lang eller en kort form, skriftligt materiale, der kan være en forskningsbaseret eller mere personlig fortælling.
- Intentment (en kort erklæring på ca. 500 ord, der skitserer, hvad du håber at opnå ved din tid i Burren College of Art ).
- Udskrift
- Et anbefalingsbrev
Alt ansøgningsmateriale kan indsendes online via AICAD SlideRoom-portalen.
Undervisningsbetalinger
Gebyret for det 4-ugers program er € 4620 , som inkluderer undervisning, studie og boliger baseret på dobbeltværelse i selvforplejning.
Afbestillingspolitik
Al undervisning og gebyrer forfalder mindst 4 uger før programmets start. Burren College of Art accepterer ingen forpligtelse til at tilbagebetale gebyrer eller dele deraf efter denne dato.
Indlæggelser
Læreplan
Studerende kan tjene op til seks point ved vellykket gennemførelse af sommerskolen (3 studie, 3 naturvidenskab) 200/300 niveau.
Evalueringen vil blive baseret på følgende kriterier:
- Kvalitet af deltagelse og aktivt engagement.
- Kvalitet af primær og sekundær forskning, herunder journalisering, skitsebøger, kreativ input, projektplanlægning og løsning.
Deltagende studerende vil have dedikeret studieplads for at udforske deres egen kreative praksis som svar på de koncepter, der præsenteres i klassen. Studerende forventes at læse moderne økologisk teori, skrive, researche og formulere deres resultater og ideer til klassen. Studerendes deltagelse vil blive trukket fra en række kunst- og designinstitutioner forbundet med PALS-konsortiet, et program fra Association of Independent Colleges of Art & Design (AICAD). Studerende kan forudse en fordybende, stimulerende og intellektuelt berigende oplevelse, der fremmer kritisk dialog og international forbindelse, mens de forfølger deres egen kunstneriske vækst.
Kurset vil blive undervist i fællesskab af Hugh Pocock og Tamaru Hunt-Joshi.
Programresultat
Kunst + videnskab: Hvorfor gøre begge dele?
Det, der virkelig er unikt og berigende ved at tage et naturvidenskabeligt kursus i kombination med en studiepraksis, er den mulighed, man har for at skabe og reagere på det videnskabelige indhold; at transformere, oversætte og placere videnskaben i den kulturelle sfære og derved give mulighed for en anden form for adgang, forhør og reaktion. Når vi overvejer de sociale og økologiske problemer, som vi står over for som samfund - tab af biodiversitet, vandknaphed, klimaforandringer, miljømæssig og social retfærdighed - kan vi inddrage videnskabelige undersøgelser sammen med kreativ forskning, fremstilling og samarbejde med forskere og lokalsamfund for at skabe nye kritiske måder at engagere sig i og konceptualisere problemerne på.
Global Ecologies Studio vil udvikle og informere din kunstpraksis og støtte dig i din udvikling til en uafhængig kritisk tænker og skaber omgivet af en gruppe af internationale kunstnere og forbinde dig med regionale fagfolk, mens du bliver fortrolig med den aktuelle økologiske diskurs. Du vil få adgang til et fakultet med stor erfaring i undervisning på kunsthøjskoler og med en stærk professionel praksis, og du vil blive fordybet i den fascinerende kulturhistorie og Burrens inspirerende og smukke landskab.