
Postgraduat i Motion 3D
Barcelona, Spanien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 4.990
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Traditionel fortælling og filmskabelse står over for spændende udfordringer med at udtænke fra nye paradigmer, fra lineær til ikke-lineær fortælling og fra skærm til multiskærm og rum.
Beherskelse af 3D-værktøjer og -teknikker og viden om medier og understøtter er afgørende, men det samme er udvikling af analytiske færdigheder, idealisering og formalisering og forståelse af konteksten til at omsætte budskaber til mindeværdige oplevelser og udføre projekter, hvor udførelsen skinner med sit lys.
Med en eminent praktisk tilgang (øvelser og projekter udføres under vejledning af specialiserede professorer) anvender Postgraduate Degree in Motion 3D projektmetoder såsom Design Thinking og Agile Development, udover professionel ledelse og produktionsressourcer og -processer.
Uddannelsen er opdelt i seks moduler, der foregår i workshops, teknologiklasser og audiovisuelle kultursessioner; og afsluttes med et afsluttende postgraduate projekt, der præsenteres for et panel.
Dette postgraduate kursus er rettet mod kandidater inden for design, audiovisuel kommunikation, film, reklame og/eller kunst og fagfolk uden specifikke kvalifikationer, der kan bevise erfaring inden for et af disse områder.
Indlæggelser
Læreplan
Modul 1 – Teknologier
Dette modul fokuserer på og udvikler viden og håndtering af 3D-modellerings- og animationsværktøjer – Cinema 4D – og dykker ned i brugen og beherskelsen af digital redigering og komposition som en grundlæggende støtte til konstruktionen af fortællingen og den audiovisuelle oplevelse.
- Driftsbaser.
- Modellering og animation.
- Teksturering og gengivelse.
- Integration i digital komposition.
- Design og opløsning af produktionsprocessen.
- Dybere brug af værktøjet og avancerede ressourcer.
Modul 2 – Audiovisuel kultur
Dette modul undersøger hovedreferencerne for moderne audiovisuel kultur fra det nye digitale rum, analyserer stilarter og trends og anvendelsen af 3D-bevægelse i udviklingen af nye projekter.
- On-demand indhold vs. traditionel biograf/tv.
- Fra lineær fortælling til budskabsfragmentering.
- Nye XR-omsluttende teknologier: AR / VR / MR.
- AI som informationssøgemaskine og indholdsgenerator.
Modul 3 – Animationsværksted
Baseret på analysen af de grundlæggende begreber inden for animation, er hovedformålet med denne workshop at arbejde med skabelsen og udviklingen af et stop-motion stykke, som vil bidrage til at øge bevidstheden om både rum og lys i tre dimensioner, samt grundlaget for animation.
- Grundlæggende principper for animation.
- Referencer og ressourcer.
- Oprettelse og udvikling af et animeret grafisk forslag, der understreger brugen og beherskelsen af stop-motion animation.
- Projektmetodik og produktionsproces.
Modul 4 – Typografi workshop i rum/tid
En workshop for at lære om referenceskrifttyperne i det audiovisuelle område og deres adfærd i rum/tid, analysere referencer og stilarter gennem værker og applikationer til multiskærm.
- Typografi som et element i kommunikation. Grundlæggende og vigtigste eksempler og tendenser. Udtryksmuligheder.
- Typografi på skærmen. Referencer, eksempler, adfærd og begrænsninger.
- Typografi på skærmen: Funktionelle og følelsesmæssige aspekter
- Kinetisk typografi: Den typografiske fortælling i medierne
- Brug af motion graphics i typografisk design.
- Oprettelse og udvikling af et animeret grafisk forslag, der lægger vægt på brugen og beherskelsen af typografi i rum/tid.
- Projektmetodik og produktionsproces.
Modul 5 – Kommunikationsworkshop
- Formålet med denne workshop er at analysere grundlaget for kommunikation og audiovisuel promovering af et brand og at træne i brugen og beherskelsen af repræsentationskoder og deres anvendelse gennem 3D-animerede grafikøvelser.
- Grundlæggende principper for audiovisuel identitet.
- Repræsentationsressourcer og narrative strukturer.
- Rytme og redigering.
- Oprettelse og udvikling af et animeret grafisk identitetsforslag, der lægger vægt på brugen og beherskelsen af visuelle og lydlige metaforer,
- Projektmetodik og produktionsproces.
Modul 6 - Fremstillings- og produktionsteknikker
Dette modul har et dobbelt formål. På den ene side den fantasifulde konstruktion af en attraktiv og overbevisende diskurs til udvikling af et stykke personlig skabelse. Og på den anden side er løsningen af problemerne med ægte billedproduktion på sættet og dens digitale integration ved hjælp af 2D- og 3D-repræsentation og chroma et teknisk krav. Det omfatter således to workshops: CV Abstraktion og Kamera / Lys.
- CV Abstraktion Workshop: Dette er en grundlæggende praktisk workshop, men som en forstærkning til udviklingen af øvelsen vil referencer og teoretisk indhold blive analyseret.
- Kamera/lysworkshop: Hovedformålet med denne workshop er at lære det grundlæggende i filmsprog – fra optagelsen til sekvensen – de grundlæggende principper for belysning og brugen af et videokamera.
Modul 7 - Afsluttende kandidatprojekt
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Audiovisuelle producenter af film, tv og nye formater.
- Kreative studier og reklamebureauer.
- Virksomheder og institutioner med egne audiovisuelle produktionsafdelinger.