Postgraduat i emballagedesign
Barcelona, Spanien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 5.200
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Emballagedesignere er blevet nøglespillere i virksomheder. Deres færdigheder, viden og teknikker giver dem mulighed for at etablere sig i en strategisk rolle i tværfaglige teams.
Postgraduate Kurset i Emballagedesign tilbyder et uddannelsesprogram, der kombinerer strategi, kreativ tænkning, design, bæredygtighed og volumen for at etablere et solidt fundament, der vil give fremtidige emballagedesignere mulighed for at kommunikere, både formelt og grafisk, produktets egenskaber og designe emballagen til emballagen. fremtid. For at gøre dette kombineres teoretiske og praktiske klasser med workshops, hvor al den erhvervede viden vil blive anvendt.
Den studerende lærer at omsætte strategien til et unikt og differentieret emballagekoncept og design og bruge den opnåede viden inden for en specifik emballagesektor/-område. Han vil også lære at anvende kreative og tekniske værktøjer i skabelsen af pakker, der vil være i stand til at konkurrere på markedet i professionel skala og vil tilegne sig en bred vision for emballagedesign, der vil give ham mulighed for optimalt at integrere sig i tværfaglige arbejdsgrupper.
I slutningen af postgraduat-forløbet vil de studerende udvikle et afsluttende projekt, hvor de vil skabe et etisk og bæredygtigt emballagedesign.
Denne uddannelse henvender sig til kandidater, CFGS i: plastisk kunst, grafisk design, industrielt design, marketing og reklame og fagfolk i sektoren uden specifikke kvalifikationer, der kan bevise erhvervserfaring, som ønsker at tilegne sig den nødvendige viden til at deltage i en strategiproces , oprettelse og udvikling af et emballagedesign.
Indlæggelser
Læreplan
Modul 1 - Emballagestrategi og ledelse
I dette første modul får den studerende et holistisk syn på, hvad emballagedesign betyder og dets byggeproces som et centralt element i brands. De vil mestre de generelle rammer for et emballageprojekt og vil være i stand til at dimensionere og udvikle de kreative projekter, der vil blive foreslået dem.
- Kreativ proces med emballagedesign.
- Brandstrategi og erfaring anvendt til emballage.
- Benchmark: konkurrentanalyse.
- Berøringspunkter ud over emballage
- Etisk, bevidst og ansvarlig emballage. Designerens rolle.
Modul 2 - Forskning, trends og kunstig intelligens anvendt på emballage
Studerende vil forstå de skiftende tider i denne disciplin og vil vide, hvor dens fremtid er på vej hen, under hensyntagen til de tendenser, der omgiver os: nye vaner, nye kanaler, nye teknologier og AIs indvirkning på skabelsen og håndteringen af emballage. Emballagedesignere er nøgleagenter i denne ændring.
- Forbruger- og emballagetrends.
- Forskningsteknikker og -metoder.
- Fremtiden for emballage: nye teknologier og kunstig intelligens.
Modul 3 - Kreative værktøjer og art direction til emballagedesign
Gennem teoretiske og praktiske sessioner om de forskellige centrale kreative værktøjer, der er involveret i konstruktionen af emballage, vil eleverne lære at skabe en stor idé, mestre moodboard-visualisering og være i stand til at arbejde med art direction for emballagedesign, især dykke ned i typografi, fotografi og illustration.
- Stor idé: konceptualisering og kreativitet.
- Moodboard: forskning og kreativ tilgang til projektet.
- Art direction: fra koncept til visualisering, grafisk visuelt system, illustration og fotografi.
- Typografi: muligheder for typografi i emballage, grundlæggende typografiske elementer, mikrotypografi og makrotypografi.
- Illustration: muligheder for illustration i emballage, illustrationsstile, illustration og koncept.
Modul 4 - Tekniske værktøjer og software til emballagedesign
Gennem teoretiske og praktiske sessioner om de forskellige tekniske værktøjer, der er involveret i emballagekonstruktion, vil eleverne lære specifik viden om computersoftware, samt forstå de muligheder, der præsenteres for dem i det endelige kunstværk, materialer og finish.
- Photoshop anvendt på emballage.
- Specifik illustrator til emballage
- Grafisk produktion: Grafisk produktionsproces. Trykteknikker. Forberedelse af det endelige kunstværk til tryk. Modeller.
- Materialer og finish: typer af underlag og finish, bestemmende faktorer for printsystemer.
Modul 5 - Økodesign og bæredygtig emballage
I dette modul vil den studerende blive introduceret til verden af emballage-øko-design og vil lære, hvad det betyder ved at tilegne sig de visioner, værktøjer og processer, der er nødvendige for at inkorporere bæredygtighed holistisk i emballagedesign.
- Grundlæggende om bæredygtighed, produktlivscyklus og forbedringsstrategier.
- Kvalitativ miljøanalyse af emballage.
- Designsøgning, der inkorporerer miljøvektoren.
- Kreativitet og konceptualisering: grænser for at finde innovative ideer omkring bæredygtighed.
Modul 6 - Emballagevolumen
Den studerende vil forstå processen med at skabe et volumendesign – koncept, anvendelser, former, materialer, teksturer, kromatik osv. – fra den indledende briefing, forståelse af markedskonteksten og under hensyntagen til brugeroplevelsen med emballagen.
- Volumen: benchmark fra volumensynspunktet.
- Usability: forskning fokuseret på brugeren og anvendeligheden af emballage.
- Kreativitet og konceptualisering: fra idé til virkelighed i emballagevolumen.
Modul 7 - Praktiske workshops
Fem specifikke workshops vil blive holdt af anerkendte fagfolk, der dækker alt fra briefing til kreative løsninger inden for fem forskellige områder. Hver af workshopperne vil tage udgangspunkt i en anden sektor for at udvikle projektet. I løbet af workshops vil de studerende forstå forskellige konkurrencemiljøer og vil være i stand til at anvende de metoder, værktøjer og viden, der er erhvervet under postgraduat-kurset, til at konsolidere dem praktisk og eksperimentelt.
Fokusområder, der udvikles i de specifikke workshops:
- Emballage parfume niche (forfatter).
- Bæredygtig emballage.
- Eksperimentel emballage.
- Illustrativ emballage.
- Emballage til innovation – TFP.
Afsluttende kandidatprojekt
Endelig vil hver studerende udvikle et afsluttende postgraduate projekt, der vil dykke ned i strategi, konceptualisering og design af innovative emballager skabt for at skabe en positiv indvirkning på samfundet. Metoden og den kreative proces, der undervises i under Postgraduate in Packaging Design, vil blive fulgt og vil blive forsvaret foran et panel. Den studerende vælger sammen med vejlederen udgangspunktet for det projekt, der efterfølgende skal udvikles.
- TFP struktur.
- Gruppe- og individuel opfølgningsvejledning.
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Branding og emballagebureauer.
- Studier i industrielt design og bæredygtighed.
- Virksomheder, der administrerer mærker og produkter og/eller har internaliseret deres design, uanset om de er produktions- eller distributionsvirksomheder.
- Studier med kreative teams.