
Postgraduat i digital illustration og nye medier
Barcelona, Spanien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 4.900
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Udviklingen og konstante ændringer i informations- og kommunikationsteknologier giver anledning til nye adfærdsvaner, forbrugsvaner og interaktion med produkter. I denne sammenhæng er illustration placeret som et vigtigt strategisk element i strukturen for formidling og fremme af projekter.
Kandidatuddannelsen beskæftiger sig med illustration skabt og anvendt i et moderne og teknologisk miljø og uddanner fagfolk med strategiske færdigheder til at etablere dynamiske visuelle kommunikationsprocesser.
Læreplanen er rettet mod behovene hos iværksætterprofessionelle i digitale illustrationsprojekter, der adresserer planlægning, udvikling, teknik og ressourcemetodologier. Uddannelsen er opdelt i otte moduler, der omfatter digitale værktøjer, kreativitet og praktiske anvendelser, afsluttende med et afsluttende projekt, der præsenteres for en jury.
De projekter, der udføres i hele postgraduate-forløbet, følger digitale produktionsmetoder og medier, hvor stilarter og tendenser er defineret, der svarer til behovene på dette eksponentielle marked.
Indlæggelser
Læreplan
Modul 1 - Grafisk redigering
Begyndende med design og udvikling af en online redaktionel forside, vil der blive introduceret teknisk indhold omkring de vigtigste redigeringsprogrammer. Målet er at erhverve de nødvendige baser i planlægning og styring for korrekt brug af værktøjer og forhold mellem formater: vektorgrafik, sporing og layout.
Modulet giver et praktisk grundlag for den korrekte udvikling af de øvelser, der foreslås af efteruddannelsen, samt anvendelsen af de vigtigste grafiske redigeringsprogrammer (Illustrator, Photoshop og InDesign).
- Oprettelse og modifikation fra en analog original.
- Farvepåføringsværktøjer.
- Layout, typografisk design og animation.
- Tilpasning af interaktivt design til tablets og smartphones.
- Tilpasning af billedet til emballage (Mockup).
Modul 2 - Grundlæggende og applikationer
Indholdet af dette modul dækker medier og platforme til anvendelse af illustration og grafisk produktion. Kendskab til disse medier er et vigtigt udgangspunkt for fremtidig salgsfremmende planlægning og projektdesign omkring individuelle mål. Medieanalyse vil også tjene som en introduktion til studiet af multimedieelementer, hvor teknikker relateret til interaktion, animation og andre ressourcer vil blive præsenteret.
- Tilpasning af manuel illustration til digital illustration.
- Oprettelse af animerede skitser.
- Design af interaktive produkter, interfaces og brugervenlighed.
- Sprites, Texture Atlas, Frame by Frame og andre formater til udvikling af digitale applikationer.
- Interaktions- og animationsværktøjer til videospil og apps.
Modul 3 - Konceptualisering
Gennem en række øvelser og præsentationer af indhold vil der blive udviklet visuelle kommunikationsstrategier og ressourcer. Hovedformålet er at tilegne sig færdigheder i processerne med kreativitet og budskabstransmission.
Modulet præsenteres i form af en workshop rettet mod konceptuel udvikling, hvor individuelle, kulturelle og sociale erfaringer inddrages. Den praksis og det teoretiske indhold, der anvendes under efteruddannelsen, giver et vigtigt grundlag for udførelse og udvikling af fremtidige forslag og hjælper den studerende til at blive fortrolig med almindelige processer for kunstnerisk og reklamesprog.
- Billedteori.
- Visuelle ressourcer og repræsentationsmåder.
- Plastisk betydning.
- Ikonisk skabelse.
- Konceptualisering og perception.
- Formel og konceptuel syntese.
Modul 4 - Illustration i e-bøger
Billedet som en visuel repræsentation af en tekst eller et koncept er til stede i næsten alle projekter, hvor illustration er involveret. Gennem skabelsen af illustrationer vil de metodiske processer til transmission af meddelelser og deres tilpasning til sprog i henhold til forskellige målgrupper blive studeret. Samtidig og efter en detaljeret undersøgelse af formaterne vil der blive arbejdet med de tekniske procedurer for tilpasning af animerede illustrationer til elektroniske apparater.
- Metoder til planlægning af grafiske produktionsprocesser.
- Billedapplikationsformater og understøtter.
- Forslag til passende illustrationer til e-bøger.
- Analyse af stilarter, genrer og formidlingskanaler.
- Udvikling og skabelse af elementer og karakterer.
- Tilpasning af illustrationen til digitale formater.
- Filformater og applikation.
Modul 5 - Kunstig intelligens, udvidede virkeligheder og Web3
Gennem indhold og øvelser beskæftiger dette modul sig med undersøgelse og anvendelse af nye teknologier, der giver differentiel værdi og konkurrencefordele til vores illustrationsprojekter. Udvidede teknologier (virtuel virkelighed, augmented reality og mixed reality), Web3 og kunstig intelligens.
- Extended Realities som nye platforme til indholdsskabelse og visualisering
- Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) og Mixed Reality (MR)
- Udforsker skabelsen af specifikt indhold til Extended Realities
- Web3 og Blockchain: Deres nuværende og fremtidige anvendelser i illustrationsverdenen
- Kunstig intelligens (AI): Definition, oprindelse, evolution og anvendelser
- Anvendelse af kunstig intelligens i illustrationsprojekter
Modul 6 - Transmediekommunikation
Ud fra forslaget til en salgsfremmende kampagne vil nogle af de tendenser og værktøjer, der anvendes i digital markedsføring, blive analyseret, samt betydningen af indhold og interaktionen af den potentielle bruger, som normalt er afgørende komponenter for korrekt formidling. Transmedia storytelling er en af de mest brugte strategier i reklamer, der anvendes på nye medier. I løbet af modulet vil der blive udført praktisk arbejde i flere formater for at udvikle et projekt, der studerer planlægningsprocesser og tekniske anvendelser.
- Transmediale fortællinger.
- Planlægning og gennemførlighed af grafiske kampagner.
- Strategier og ressourcer til udvikling af salgsfremmende kampagner.
- Narrativ udvikling i salgsfremmende kampagner.
- Multiplatform og crossmedia.
- Transmedial kreativitet og medieplanlægning.
- Analyse og brug af interaktionsressourcer.
- Anvendelse af multimedieelementer.
Modul 7 - Illustration anvendt på produktet
Image er en nøglekomponent i branding og spiller en rolle i at tiltrække et specifikt publikum, mens det definerer aspekter af perception og interaktion med produktet. Til dens anvendelse vil aspekter relateret til funktionalitet, identitet, medier, innovation og differentiering blive undersøgt. Baseret på specifikke og individuelle mål analyserer modulet tilpasningsevnen og integrationen af digital illustration anvendt på produktet.
- Forslag til illustrationer anvendt på produktet.
- Oprettelse af en kapselsamling.
- Anvendelse til industrielt design.
- Undersøgelse og tilpasning af billedet til produktet.
- Ressourcer og produktionsteknikker.
Modul 8 - Projektmetodik, TFP-udvikling
Dette modul omhandler professionel forfremmelse og vejledning under hensyntagen til planlægningsprocesserne for metoder og strategier. Hovedformålet er at designe et selvpromoverende forslag, der tager højde for de forskellige sektioner, der yder metodisk støtte til projektet ved at formulere generelle og specifikke mål, fra forsknings- og analyseprocessen til dets anvendelse og præsentation. Indholdet af dette modul anvendes til udviklingen af det afsluttende postgraduate projekt.
- Projektplanlægning og ledelse.
- Promoveringsstrategier.
- Indhentning af ressourcer.
- Valg af indhold.
- Byggeri, planlægning, beskrivelse og udstilling.
- Analyse af formidlings- og promoveringskanaler.
Programundervisning
Karrieremuligheder
- Illustration anvendt på digitale medier.
- Illustration anvendt på produktet.
- Reklame illustration.
- Virksomhedsillustration.
- Illustration i pressen.
- Art direction i digitale udgaver.
- Projektledelse af digital kommunikation.
- Ledelse af multimedieprojekter.