
Postgraduat i Brand Design
Barcelona, Spanien
VARIGHED
1 Years
SPROG
Spanish
TEMPO
Fuldtid
ANSØGNINGSFRIST
Anmod om ansøgningsfrist
TIDLIGSTE STARTDATO
Oct 2025
STUDIEAFGIFTER
EUR 5.200
STUDIEFORMAT
På campus
Introduktion
Postgraduate Kurset i Brand Design tilbyder teoretisk og praktisk træning, så fremtidige branddesignere kan tilegne sig et holistisk syn på branding og specialisere sig i konceptualisering, skabelse og design af brands online og offline. Branding omfatter ikke kun det visuelle aspekt, men også tænkning, forskning og evnen til at syntetisere og konceptualisere.
Uddannelsen kombinerer strategi og research, kreativ tænkning, præsentationsteknik, visuel eksperimentering og grafisk design med fem praktiske workshops, hvor al den tilegnede viden vil blive anvendt og brugen af typografi, bogstaver, farver, billeder, bevægelse, UX og UI vil udforskes i dybden.
Den studerende lærer at anvende kreative værktøjer og teknikker, der gør ham/hende i stand til optimalt at integrere sig i tværfaglige arbejdsgrupper. I den sidste del af postgraduate-forløbet vil den studerende udvikle et afsluttende projekt, hvor han/hun vil skabe et nyt globalt brand, der forbinder med de nye generationers behov og bekymringer.
Denne uddannelse er rettet mod kandidater, CFGS i: billedkunst, grafisk design, industrielt design, marketing og reklame og fagfolk i sektoren uden specifikke kvalifikationer, der kan bevise erhvervserfaring, og som ønsker at være nøgleagenter i skabelsen af mærkerne fra fremtid.
Indlæggelser
Læreplan
Modul 1 - Branding fordybelse
I dette første modul vil de studerende få et holistisk syn på, hvad brand design er, de områder, det involverer, og de vigtigste aspekter af dets skabelse og ledelse fra et design- og strategiperspektiv. Før de begynder at designe, vil de lære at forstå, hvad disciplinen branding betyder, og at vide, hvordan man observerer brugeren og konteksten.
- Mærker, virksomheder og forretningen med brand design.
- Forståelse af virksomheden og brandet: Virksomhedstypologier. Kort over interessenter. Strategi og mål. Brand typologier, positionering, brand historie, brand audit.
- Observer brugeren og konteksten: Empatikort og brugerpersona. Rejsekort og indsigt. Forbruger trends. Konkurrent benchmarks og referencer. Markeds- og tværkategoritrends.
- Kreativ proces af brand design.
- Etisk, bevidst og ansvarligt brand. Designerens rolle.
Modul 2 - Brand Strategi
På dette modul lærer den studerende på en teoretisk og praktisk måde at forstå formålet med et brand, at arbejde med DNA'et og brandideen og at kunne udvide det til et brandmanifest. Derudover vil den studerende lære de forskellige typer af brand-arkitektur.
- Brand DNA: mission, vision, værdier, brand formål, egenskaber og personlighed, brand arketyper.
- Brandidé: en metode til at skabe brandideen, kreativitetsworkshop til idéen om kreative territorier, værktøjer til konceptualisering og brandmanifestet.
- Brandarkitektur: typologier for brandarkitektur og scenarieskabelse.
Modul 3 - Kreative værktøjer og teknikker til brand design
Gennem teoretiske og praktiske sessioner om de forskellige kreative nøgleværktøjer, der er involveret i at opbygge branding, vil eleverne lære at visualisere brand-DNA, konceptualisere et brand fra briefingen og lære metoden og processen med at skabe brandnavning. Derudover vil de blive fordybet i bogstaver designet specielt til brand design.
- Brand DNA visualisering: Værktøjer til visualisering af et brands immaterielle værdier
- Konceptualisering og visuel kreativitet: hvordan man skaber kraftfulde visuelle koncepter. Narrative strategier. Billedsyntese. Ekspressive ressourcer.
- Bogstaver: hvordan man arbejder med bogstaver i brand design. Former, konstruktion og komposition.
- Navngivning: navnet, den verbale identitet af mærket. Navnebriefing. Kreativ strategi, proces og navngivningsskabelsesteknikker. Valg af navngivning.
- Grafisk produktion: Grafisk produktionsproces. Trykteknikker. Forberedelse af det endelige kunstværk til tryk. Modeller.
- Materialer og finish: typer af underlag og finish, bestemmende faktorer for printsystemer.
Modul 4: Værktøjer og teknikker til effektive præsentationer
Gennem teoretiske og praktiske sessioner vil eleverne dykke ned i specifikke aspekter af offentlige præsentationer under hensyntagen til mål, manuskripter, historiefortælling og iscenesættelse. Derudover vil eleverne pragmatisk dække, hvordan man planlægger præsentationsmaterialer og et brandingbudget, under hensyntagen til alle faser af designprocessen.
- Præsentationer af et brandingprojekt: målsætninger, manuskript, historiefortælling og iscenesættelse.
- Personlig branding: legitimationsoplysninger for branddesigneren.
Modul 5 - Brand Identity Visual System og Art Direction
I dette modul vil eleverne dykke ned i hvert af de visuelle elementer – brand, typografi, farve, billeder, illustration, ikoner, bevægelse, UX og UI – der er involveret i at skabe brandsystemet. En kreativ og effektiv kunstretning vil være i stand til at visualisere DNA'et og brandideen kraftfuldt og unikt.
- Mærke: logo, imagotype, isotype (symbol), isologo. Varianter.
- Kunst retning.
- Visuel stil.
- Typografi.
- Farve.
- Billeder.
- Illustration.
- Ikoner.
- Bevægelse.
- UX, UI.
Modul 6 - Brand Experience
I denne træningsblok lærer den studerende at planlægge, udvide og standardisere designet af et visuelt brandsystem på de forskellige kontaktpunkter med mennesker: brandkommunikation i medier og digitale medier, hjemmesider, apps, events, rum, personale, produkter , tjenester, emballage mv.
Emner undersøgt i specialiserede workshops:
- Evaluering af mærkekontaktpunkter.
- Brand extension udvikling og planlægning.
- Brandudvidelsesdesign på tværs af alle berøringspunkter.
- Udarbejdelse og implementering af brandmanualen.
Modul 7 - Praktiske workshops
Der vil være 5 konkrete workshops fra briefing til den kreative løsning på 5 forskellige områder. Hver af workshopperne vil tage udgangspunkt i en anden sektor, hvor projektet skal udvikles. I løbet af workshoppene vil den studerende forstå forskellige konkurrencemiljøer og vil være i stand til at anvende de metoder, værktøjer og viden, som er erhvervet under postgraduat-forløbet, til at konsolidere dem praktisk og eksperimentelt.
Fokusområder, der udvikles i de specifikke workshops:
- Stort firmamærke – brand redesign.
- Brand for små virksomheder.
- Brand for innovation – digitalt produkt.
- Mærke med bogstaver.
- Brand i bevægelse, socialt brand – TFP
Afsluttende kandidatprojekt
Endelig vil hver studerende udvikle et afsluttende postgraduate projekt, der vil dykke ned i strategi, konceptualisering og design af et innovativt brand for at skabe en positiv indvirkning på samfundet. Metoden og den kreative proces, der undervises i under Postgraduate i Brand Design, vil blive fulgt og vil blive forsvaret foran et panel. Den studerende vil sammen med vejlederen vælge udgangspunktet for det projekt, der skal udvikles senere.
- TFP struktur.
- Gruppe- og individuel opfølgningsvejledning.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Dette postgraduate kursus sigter mod at uddanne studerende til et arbejdsmarked, hvor det er vigtigt at forstå brandskabelse fra et bredt perspektiv. Mærker er ikke statiske; vi har brug for designere, der forstår at lytte, se, gentage, teste og skabe et brand i konstant udvikling.
- Branding bureauer.
- Virksomheder, der administrerer mærker og produkter og/eller har internaliseret deres design, uanset om de er produktions- eller distributionsvirksomheder.
- Innovations- og digital transformationsvirksomheder.
- Digital marketing, webdesign og app-bureauer.
- Studier med kreative teams.
- Kommunikationsbureauer.