Intensivt sprogindlæringsprogram (ILP)
Ala-Edge
Nøgleinformation
Campus placering
Toledo, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Blandet, På campus
Varighed
4 - 8 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 1.400 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* ILP (4-ugers session) og $2.800 (8-ugers session)
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
OM PROGRAMMET
Intensive Language Learning Program (ILP) er et undervisningsintensivt engelsksproget diplom i klassen designet til generelt at hjælpe internationale studerende, som ikke har modersmål, med at forbedre alle engelsksprogede færdigheder, de har brug for for at få succes med deres akademiske, professionelle og sociale bestræbelser. Programmet hjælper også studerende, der søger forbedring af deres engelske kommunikative færdigheder. Vores sprogprogram tilbyder engelskkurser, der ikke kun er relevante for elevernes behov, men som også er omhyggeligt designet baseret på moderne forskning, især inden for undervisning i engelsk som andetsprog (TESOL). De udvalgte undervisningsmetoder og materialer er de bedste på TESOL-området og er blandet for effektivt at hjælpe eleverne med at nå deres sprogindlæringsmål.
Programmet fremmer fire nøgleværdier: ekspertise, dygtighed, mangfoldighed og objektivitet. Disse værdier er fastsat ikke kun for eleverne, men også for vores instruktører og personale. Gennem vores omhyggeligt designede læseplan, undervisningsmetoder, personlige tjenester, veludstyrede faciliteter og højt kvalificerede instruktører sikrer vi, at eleverne vil opfylde deres personlige og pædagogiske mål, samtidig med at de tilpasser sig fejlfrit til den amerikanske kultur.
MISSION STATEMENT
ILP stræber efter at tilbyde engelsk sprogundervisning og at levere tværkulturel uddannelse til internationale studerende. Vi gør en ihærdig indsats for at opnå ekspertise og bestræber os på at forstå og værdsætte vores elevers sproglige og kulturelle forskelle. Derfor arbejder vi hårdt på at forbedre deres evner til at fungere effektivt på tværs af forskellige kulturer. Vi opfordrer også elevernes sprogtilegnelse og personlige fremskridt i et effektivt og familievenligt læringsmiljø.
PROGRAM AKADEMIKKER
ILP fokuserer på akademisk læsning, skrivning, lytning, tale og grammatik samt at give eksponering til den amerikanske kultur. Med vores interaktive klasseundervisningsmetodologi, integration af teknologi og højt kvalificerede instruktører, vil eleverne deltage i forskellige individuelle og gruppeaktiviteter for at lære og øve engelsk i læringstilstande, der ligner dem, der bruges i akademiske og professionelle og hverdagslige omgivelser. Efter at have gennemført de højeste niveauer af ILP, kan studerende tilmelde sig et hvilket som helst af vores forberedelseskurser, der hjælper dem med at få en akademisk optagelse.
For at sikre, at kommende studerende er i stand til at opfylde deres faglige og faglige mål, skal de have en gymnasial eksamen eller tilsvarende inden tilmelding til ILP. Nye studerende skal også tage en placeringsprøve for at blive tildelt et kursusniveau svarende til deres sprogkundskaber. Klassedeltagelse er påkrævet gennem alle klasser, fordi fremmøde er afgørende vigtigt for en effektiv læringsproces. Derudover skal internationale studerende opretholde visumstatus ved at følge reglerne for studentervisum, herunder strenge deltagelsesregler. I henhold til immigrationslove og -regler skal internationale studerende deltage i mindst 75% af alle klasser, gennemføre alle kurser og gøre rimelige akademiske fremskridt. Internationale studerende er kun tilladt maksimalt 6 uundskyldte fravær pr. session. Ubegrundet fravær vil også have en negativ indvirkning på elevernes endelige karakterer. For at betragte et fravær som undskyldt, skal eleverne fremlægge officiel dokumentation, såsom lægeerklæring eller lignende. Eleverne skal være rettidige til undervisningen, medmindre der er hårde vejrforhold, f.eks. snestorm, ellers vil de blive betragtet som forsinket, hvis de ankommer 6 minutter efter undervisningens start. Studerende, der ankommer 30 minutter for sent, kan først få adgang til klassen efter pausen. Også at være forsinket 3 gange er lig med 1 fravær. Forsinkelse og fravær vil påvirke fremmøde-/deltagelsesgraden og visumstatus, hvis det er relevant. Internationale studerende med 4 uundskyldte fravær vil modtage et advarselsbrev fra skolen, og ethvert yderligere fravær kan medføre, at eleven bliver sat på prøve i to til fire måneder eller bliver sat ude af status og United States Citizenship and Immigration Services (USCIS) vil blive underrettet. Overtrædelse af enhver regulering af det amerikanske Department of Homeland Security vil også resultere i tab af studentvisumstatus og udsætte den studerende for udvisning.
Kurser i ILP tæller ikke med til eksamen i nogen uddannelse, selvom diplomcertifikater og udskrifter udstedes til studerende efter anmodning. Studerende vil modtage en bogstavkarakter efter afslutningen af hvert kursus. Karakterer vil blive brugt til at bestemme elevernes præstationer og berettigelse til avancement til det efterfølgende kursusniveau (se tabel 1). Studerende skal opnå en samlet gennemsnitskarakter på mere end 75 % for kursets samlede point for at blive forfremmet til følgende kursus. Den samlede karaktergennemsnitsprocent er den akkumulerede score for elevernes klasseopgaver, midtvejs- og afsluttende eksamener. De studerendes mundtlige og lyttende evner vurderes gennem klassedeltagelse og/eller mundtlige oplæg. Desuden skal eleverne vise et tilfredsstillende niveau af færdigheder i de fire engelske færdigheder (læse, skrive, lytte og tale), ellers kan de ikke bestå.
Det er sandsynligt, at nogle elever vil gentage en klasse, hvilket giver kompleksiteten ved at lære et nyt sprog. Gentagelse af en klasse betyder ikke nødvendigvis fiasko og medfører ingen sanktioner, bortset fra at tage kurset igen, forudsat at den studerende forsøger at gøre akademiske fremskridt under hver session. Ifølge USCIS-regler kan internationale studerende, der viser små eller ingen akademiske fremskridt, betragtes som uden status. Hvis du fejler det samme niveau to gange (2 gange), vil det føre til afskedigelse af programmet.
Programstruktur/kursusrækkefølge
Nybegynder | Niveau 1: Tale 1, lytte 1, læse 1, skrive 1, anvendt grammatik 1 Niveau 2: Tale 2, Lytte 2, Læse 2, Skrive 2, Anvendt grammatik 2 | |
Mellemliggende | Niveau 3: Tale 3, Lytte 3, Læse 3, Skrive 3, Anvendt grammatik 3 | |
Fremskreden | Niveau 4: Tale 4, lytte 4, læse 4, skrive 4, anvendt grammatik 4 Niveau 5: Tale 5, lytte 5, læse 5, skrive 5, anvendt grammatik 5 |
Placeringstest er påkrævet efter tilmelding til ILP. Studerende starter med en kursussekvens baseret på deres placeringstestscore. Da eleverne har opfyldt kursuskravene på deres nuværende niveau, går de videre til følgende niveau i rækkefølgen. For at sikre, at eleverne er fuldt forberedte til det næste niveau, følger de generelt rækkefølgen af kurserne. Der kan dog gøres nogle undtagelser fra kursusrækkefølgen, hvis den studerende har demonstreret beherskelse af færdigheder, der kræves for det tilsigtede niveau. Undtagelser fra kursusrækkefølgen kan kun ske efter programlederens skøn.
Når eleverne har gennemført de mellemliggende eller avancerede niveauer, kvalificerer de sig til at tilmelde sig et af valgfagskurserne. Til testforberedelseskurserne tilføres en pulje af øvelsesspørgsmål og fuldstændige simulerede eksamener for at replikere den officielle testindstilling og hjælpe eleverne med at opnå højere score i den faktiske eksamen. Valgfag er betinget af tilgængelighed og tilstrækkelig tilmelding.
Programlængde
ILP tilbyder seks undervisningsterminer hvert år; hvert semester er otte uger langt undtagen sommerterminen, som kun varer i fire uger. Studerende er ikke forpligtet til at deltage i de fem niveauer for at fuldføre ILP.
Studietimer
ILP-klasserne mødes fem dage om ugen: mandag, tirsdag, onsdag og torsdag til undervisning og aktiviteter i klassen, mens fredag generelt er beregnet til læring gennem spil og fritidsaktiviteter. Eleverne deltager i 5 timers klasseundervisning mandag til torsdag. Om fredagen skal eleverne deltage i 3 timer, hvor de er engageret i objektivt spil og/eller anvendte grammatikaktiviteter. Desuden tilbydes eleverne ekskursioner og involvering i forskellige offentlige fællesskabsbegivenheder for at berige deres kommunikations- og sociale færdigheder.
Regler for skole/klasseværelse
Enhver studerende, der overtræder nogen af programmets regler og politikker, vil modtage et advarselsbrev fra programdirektøren; en kopi af advarselsbrevet vil blive gemt i elevens fil. Men hvis overtrædelserne bliver alvorlige, vil den studerende blive afskediget fra programmet, og hans/hendes studievisum vil blive sat ud af status.
Eleverne forventes også at behandle hinanden, såvel som læreren, med respekt både i og uden for klasseværelset. Enhver elev, der overtræder dette, vil blive bedt om at forlade klasseværelset og/eller modtage en advarsel om uredelighed. Studerende skal kun tale engelsk i klasseværelset og opfordres kraftigt til at gøre det i pauserne. Enhver elev, der taler andet end engelsk i klasseværelset, vil få en advarsel for overtrædelse af politikken om kun engelsk. Hvis det kræves, kan studerende bede om en oversætter fra Davis College's Students Services.
Udenomskoleaktiviteter
Udflugter og picnics vil måske blive afholdt nogle fredage eller weekender for studerende, der er interesserede i at deltage. Sådanne aktiviteter varer normalt omkring to til tre timer. En eller to lærere eller medarbejdere ville lede gruppen. Der kan også afholdes forskellige sociale arrangementer, enten på skolen eller i nærheden. Studerende opfordres til at drage fordel af alle tilbudte fritidsaktiviteter for at anvende deres sprogfærdigheder, mens de oplever den amerikanske kultur. Studerende skal muligvis betale et marginalt gebyr for transport og adgangsbilletter.
Udskrift/afslutningsbevis
Udskrifter gives til eleverne, efter at de har fuldført et hvilket som helst niveau i ILP. Hvis der anmodes om det, kan fuldførelsesbeviser udstedes til studerende, der har gennemført et hvilket som helst niveau i programmet. Behandling af anmodninger om udskrifter eller færdiggørelsesattester kan tage op til en arbejdsuge. Efter at have gennemført uddannelsens niveau 5 vil den studerende blive tildelt deres uddannelsesbevis og kan deltage i dimissionsceremonien i slutningen af det akademiske år.
Fakultetets legitimationsoplysninger
Vores fakultetsmedlemmer er dynamiske, erfarne og yderst professionelle. De har en passion for at undervise i engelsk for ikke-modersmålstalere, mens de er kulturelt følsomme, medfølende og elevcentrerede. De elsker at arbejde med internationale studerende og har konstruktive interaktioner med dem. Vores instruktørers ultimative mål er at hjælpe eleverne med at nå deres akademiske mål samt at have en positiv indflydelse på deres sprogindlæringsoplevelse.
Generelle tips til vores studerende
Sprogtilegnelse påvirkes af adskillige faktorer, herunder:
- Elevens motivation til at eksperimentere med sproget;
- Elevens selvtillid;
- Sprogeksponering for modersmål;
- Vægt på sproglig nøjagtighed og ikke kun færdighed; og
- En række ordforråd erhvervet af eleven.
Vi opfordrer eleverne til aktivt at deltage i forskellige forstærkningsaktiviteter. Vi er overbevist om, at disse aktiviteter er meget vigtige, så eleverne kan anvende nye sprogfærdigheder i autentiske omgivelser. Sådanne aktiviteter udgør en udfordring for eleverne, især dem, der er tilbageholdende med at deltage i undervisningen. Forskellige arbejdsbøger aktiviteter er også en del af ILP ekstracellulære aktiviteter for at berige elevernes anvendte viden.
Derudover opfordres eleverne til at bruge lidt tid efter skoletid på at tale KUN PÅ ENGELSK med deres klassekammerater, især elever der ikke taler deres sprog. Eleverne bør også deltage i skolens udflugter, messer og picnics og lære elever fra andre klasser at kende. Det anbefales også at søge en weekendsamtaleudvekslingspartner og besøge lokale attraktioner i området, såsom museer, udendørs udstillinger, koncertsale, teatre og sportsarenaer. Nogle af disse attraktioner er gratis eller billige. Studerende kan tale med Program Director Student Services Coordinator for at forespørge om tilgængelige sociale eller rekreative aktiviteter.
Studerende opfordres stærkt til at gøre fuld brug af elevbiblioteket og nyde at læse i studenterloungen. Hvis en studerende gerne vil låne en bog, kan han/hun tale med bibliotekaren for flere detaljer. Studerende bør holde loungen og alle andre lokalområder rene, farefrie og rimeligt stille. Eleverne bør også undlade at åbne nødudgangene og hellere bruge de døre, der er udpeget til at forlade bygningen.
STUDIE BOLIG
Efter anmodning og tilgængelighed kan eleverne tildeles et homestay. Dette vil hjælpe eleverne med at opleve at bo hos en amerikansk familie og maksimere deres engelsksprogede eksponering. Denne service vil også give eleverne mere eksponering for at øve deres engelskkundskaber i faktiske omgivelser. Der er et gebyr for boligformidlingen, som er efter først til mølle princippet. Ifølge American Homestay Network kan omkostningerne for homestay-vært i Toledo løbe mellem $650 og $1.100 om måneden pr. studerende, afhængigt af indkvarteringstype, beliggenhed, måltider, transport osv.
Vi har også boligpartnere, der tilbyder lejligheder i Toledo-området relativt tæt på Davis College. Lejlighedslejen varierer baseret på forskellige kriterier, såsom antal soveværelser, faciliteter, boligtype osv. Nogle udlejere tilbyder en måned-til-måned lejekontrakt mod ekstra gebyrer. For mere information om vores homestay og boligservice, kontakt venligst studievejlederen eller receptionen.