Tidlig børneuddannelse (konsekutiv diplom/grad)
George Brown College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 16.993 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
May 2024
* hjemmeundervisning | $15.190 for international undervisning. Alle gebyrer kan ændres uden varsel
Introduktion
Early Childhood Education (Consecutive Diploma/Degree) er et fireårigt program, der fører til både et Early Childhood Education (ECE) diplom fra George Brown College og en Bachelor of Arts Early Childhood Studies-grad fra Ryerson University .
Som studerende i dette program vil du bruge de første to år på at opnå et ECE-diplom på Sally Horsfall Eaton Center for Studies in Community Health, som ligger på George Browns Ryerson Campus (i samarbejde administreret med George Brown College ), og sidstnævnte to år med at afslutte en grad i Early Childhood Studies ved Ryerson University.
Mens du opnår dit ECE diplom i år et og to, vil du lære, hvordan du støtter børn, når de vokser. Du vil:
- studere den holistiske udvikling af spædbørn, småbørn, førskolebørn og børn i skolealderen
- lære at planlægge og implementere programmer, der understøtter børns læring
- har mulighed for at engagere sig med familier og det bredere samfund
I de sidste to år af programmet, når du opnår din grad, vil du:
- studiepolitik, fortalervirksomhed og lovgivning, som det relaterer sig til Småbørnssektoren
- udforske små børns kognitive udvikling, som den relaterer til læsefærdigheder, kreativitet, videnskab, teknologi og mere
- deltage i et forskningsprojekt
- få praktisk erfaring på området
Dette program tilbyder nogle klare fordele:
- studieafgifter på college-niveau for de første to år, snarere end højere universitetsgebyrer
- klasser med George Brown College fakulteter, som er nationale ledere i anvendt ECE
- praktisk træning på en af George Browns 12 børnepasningslaboratorieskoler placeret på tværs af Greater Toronto-området
- direkte adgang til det tredje år af Ryerson-uddannelsen
- udvidet karriereomfang og retning ved at opnå både et diplom og en grad i ECE
Vores system af vekslende blokke af klasseværelsesteori og feltpraksis vil give dig den viden og de færdigheder, du har brug for til at arbejde med spædbørn, småbørn, førskolebørn og børn i skolealderen i en række forskellige førskoleundervisningsmiljøer.
Bemærk venligst: Selvom George Brown College opfordrer alle medlemmer af vores college-fællesskab til at blive vaccineret, kræver vi kun, at studerende, der bor i vores bolig, The George, eller som er universitetsatleter, skal vaccineres til efteråret 2021. Nogle af vores felter Uddannelsespartnere kan kræve, at studerende er fuldt vaccineret, inden de anbringes hos deres bureau. Som sådan kan studerende, der ikke er fuldt vaccineret mod COVID-19, muligvis ikke gennemføre den påkrævede feltplaceringskomponent i deres program inden for den regelmæssigt planlagte tidsramme.
Dine feltuddannelsesmuligheder
Feltplacering spiller en væsentlig rolle i dette program ved at give eleverne mulighed for at integrere og anvende klasseværelsesteori til praksis. Placeringer tilbydes i semester 1, 2, 3 og 4 i tre dage om ugen, syv uger om semester. I løbet af denne tid vil eleverne have mulighed for at arbejde med børn i forskellige aldersgrupper i en række forskellige miljøer.
For at understøtte elevernes læringsresultater og sikre, at vores studerende har adgang til faciliteter, der afspejler den bedste praksis, vi anser for essentielle, ejer og driver vi 12 børnepasningscentre placeret på tværs af Greater Toronto-området. Disse laboratorieskoler udsætter dig for den slags miljøer, hvor du i sidste ende vil arbejde og levere værdifulde tjenester til de familier og lokalsamfund, de tjener.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Stipendier til internationale studerende på George Brown College er generelt priser inden for programmet baseret på elevernes akademiske præstationer (og andre kriterier) på George Brown College efter begyndelsen af det akademiske program. Besøg vores hjemmeside for mere information om stipendier til internationale studerende .
Læreplan
Krævede kurser
1. semester | 2. semester |
|
|
3. semester | 4. semester |
|
|
*Studerende tager et ekstra kursus på universitetsniveau pr. semester og vil blive faktureret og skal betale for det ene kursus hvert semester.
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- Skabe læringskontekster, der gør det muligt at skabe, opbygge og vedligeholde omsorgsfulde, lydhøre relationer i partnerskaber med børn, familier og lokalsamfund, der værdsætter og respekterer social, kulturel og sproglig mangfoldighed, herunder oprindelige folks verdenssyn og frankofone identitet.
- at medskabe, facilitere og reflektere over undersøgelses- og legebaserede programmer og pædagogiske tilgange for at støtte børns læring, holistiske udvikling og trivsel i overensstemmelse med børns evner, interesser, idéer og erfaringer.
- Medudformning og vedligeholdelse af inkluderende miljøer for tidlig læring for at værdsætte og støtte retfærdige, tilgængelige og meningsfulde læringsmuligheder for alle børn, deres familier og lokalsamfund i en række forskellige miljøer for tidlige år og børnepasningsmiljøer.
- Samarbejde med børn, familier, kolleger, agenturer og partnere i lokalsamfundet for at skabe, vedligeholde, evaluere og fremme sikre og sunde miljøer for tidlig læring for at støtte uafhængighed, rimelig risikovillighed og sund udvikling og trivsel.
- Bruge observationsstrategier til at identificere børns styrker og udfordringer og til at fastslå, hvornår børn og familier kan have gavn af yderligere støtte eller ressourcer i samfundet.
- at anvende professionel kommunikation i interaktioner med børn, familier, kolleger, arbejdsgivere, tilsynsmyndigheder, offentlige myndigheder og børnetjenesteorganisationer for at opfylde de juridiske og etiske standarder i småbørnssektoren.
- Handle i overensstemmelse med relevant lovgivning, regler, College of Early Childhood Educators Code of Ethics and Standards of Practice, agenturets politikker og procedurer og principper for evidensbaseret praksis og reflektere over deres indvirkning på ens egen rolle i småbørns- og børnepasningsmiljøer.
- Identificere, rapportere og dokumentere, når et barn befinder sig i en situation, hvor der er risiko for eller faktisk omsorgssvigt eller misbrug, i overensstemmelse med lovgivningen, College of Early Childhood Educators Code of Ethics and Standards of Practice, politikker og procedurer.
- Skabe og indgå i partnerskaber med familier, lokalsamfund, kolleger, tværfaglige fagfolk, myndigheder og børneforsorgsorganer for at fremme kvalitetsprogrammer og -tjenester for tidlige år og børnepasning.
- at deltage i refleksiv praksis og løbende professionel læring i overensstemmelse med principperne for livslang læring, evidensbaseret praksis i småbørnsområdet og kravene fra College of Early Childhood Educators.
Karrieremuligheder
Din karriere
Kandidater fra dette program kan finde beskæftigelse inden for:
- børnepasningscentre
- centre for tidlige år
- heldagsbørnehave
- ressourcecentre for forældre
- børnelegeværelser
- specialundervisningsmiljøer
- integrerede børnehaver
- terapeutiske vuggestueprogrammer
- pleje i hjemmet
Når ECE-diplomet er bestået, er kandidaterne berettiget til at blive optaget på Ontarios College of Early Childhood Educators (CECE).
Fremtidige undersøgelsesmuligheder
Studerende, der afslutter Early Childhood Education-programmet med et gennemsnit på 2,70 eller derover, kan ansøge om at gennemføre brobygningskurserne for at komme ind på tredje år af Honours Bachelor of Early Childhood Leadership-programmet (C301).
Dit eksamensbevis for småbørnspædagogik giver dig merit for uddannelser på andre institutioner. Det gør dig også berettiget til at blive optaget på Ontarios College of Early Childhood Educators.