Sprogprogram
Toronto International College
Nøgleinformation
Campus placering
Toronto, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
7 - 35 uger
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
USD 3.000 / per course *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* ESL - IELTS $2800
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Engelsk som andetsprog (ESL)
Studerende har en række forskellige behov, når det kommer til at studere engelsk. For nogle studerende er det essentielt at arbejde med engelsk grundlæggende, mens for andre er fokus på akademisk engelsk og de kommunikationsteknikker, som universitetsstudier kræver, såsom essay- og rapportskrivning, præsentationer, gruppediskussioner. Andre har brug for at finpudse deres engelskkundskaber for at sætte gang i deres professionelle karriere i et internationalt miljø.
Vores intensive syv-ugers moduler kommer i en række forskellige emner, med sværhedsgrader lige fra elementære til avancerede.
ESL-programmet giver et omfattende grundlag i skrive-, samtale-, udtale-, læse- og lyttefærdigheder.
Der er fire typer almindelige engelskkurser, der giver en base for at mestre de grundlæggende sprogfærdigheder:
- Læse og skrive
- Lytte og tale
- Grammatikøvelse
- Engelsk gennem medier
Når elever optages på Toronto International College , skal de tage den engelske placeringsprøve. Efter at have gennemgået testresultaterne beslutter vores engelskafdeling det passende ESL-niveau for hver elev. I slutningen af hvert modul tager eleverne den engelske benchmark-eksamen for at finde ud af, om de er nået nok til at gå videre til næste niveau.
Alle ESL-instruktører er højt kvalificerede fagfolk med grader fra top canadiske universiteter. Ikke kun har de TESOL-certifikater fra førende canadiske institutioner, men de har også erfaring med at undervise ESL til internationale elever. Ud over deres professionelle ekspertise er de venlige, imødekommende og ivrige efter at hjælpe.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Ministeriets kode ESLAO
Lytte og tale
Et af fokuserne i grundklassen er at lære ordforråd gennem at tale og lytte til forskellige medieressourcer såsom film, videoer og musik. Eleverne lærer nye ord for at kunne identificere hovedideer og detaljer, når de lytter til radio, nyheder og andre medieuddrag. Lektioner er planlagt og designet i henhold til undervisningsministeriets ESL-pensum. For at opfylde pensumforventninger bruger lærere, men er ikke begrænset til, enheder fra North Star-lærebogen. Lærere opfordres også til at indarbejde aktuelle begivenheder og elevernes interesser i deres undervisning for at gøre læringen mere autentisk og anvendelig. Endelig holdes grundklassens størrelse lille, så eleverne får den nødvendige opmærksomhed for at kunne klare sig på næste niveau.
Reference: Northstar Listening and Speaking Level 1, Fifth Edition
Læse og skrive
Det centrale fokus på dette niveau er at udstyre eleverne med væsentlige læse- og skrivefærdigheder. Eleverne vil således lære at identificere hovedideer og læse for detaljer i korte tekster, drage slutninger og læse et diagram. Læsning spænder fra informationsbrochurer og avisartikler til breve og interviews. Ordforrådsøvelser tackler spørgsmål som orddefinition, brug af kontekstspor og ordforrådsklassificering. Samtidig hjælper de introducerede grammatikøvelser (f.eks. den simple nutid, datid og fremtid) eleverne med at skrive stykker. Skriveafsnittet på dette niveau foreslår skriveopgaver såsom at færdiggøre sætninger, lave en liste og skrive et brev til redaktøren.
Reference: Northstar Reading and Writing Level 1, Fifth Edition
Grammatik og sætningsstruktur
Kurset underviser i den grundlæggende engelske grammatik – sprogets formelle regler og grundlæggende strukturer – i en række forskellige sammenhænge. Som sådan gør kursets lærebog eleverne fortrolige med specifikke grammatiske spørgsmål (f.eks. verbet være: nutid og fortid) og sprogstrukturer (f.eks. den forudindstillede progressive: bekræftende og negative udsagn). Enhedsøvelserne er tematisk relateret til hinanden og følger en fire-trins tilgang, som gentager på alle de højere niveauer:
grammatik i kontekst – viser de nye strukturer i naturlige sammenhænge (artikler, interviews)
grammatikpræsentation – præsenterer strukturen i klare og tilgængelige diagrammer, noter mv
fokuseret praksis – både form og betydning af den nye struktur er givet i talrige øvelser
kommunikationspraksis – giver eleverne mulighed for frit og kreativt at bruge den nye struktur til at motivere åbne aktiviteter.
Reference: Fokus på grammatik 2 – en integreret færdighedstilgang, femte udgave
Ministeriets kode ESLBO
Lytte og tale
Eleverne lærer nye ord og vendinger, der bruges i vores sociale kultur i dag (slang og idiomer); desuden bruges der mere tid på at udtale ord rigtigt og bruge de nyindlærte ord korrekt i sætninger og passende sammenhænge. Eleverne bliver undervist i talefærdigheder såsom ordstress og intonation, samt socialiseringsevner såsom at være uenig med andre og stille spørgsmål på en høflig måde. Eleverne læres at høre tonefald, som formidler forskellige betydninger og følelser; de øver sig også i at lytte til hovedideer og detaljer, hvor talere i lytteaktiviteterne taler i et hurtigere tempo. Undervisningen tilrettelægges i henhold til undervisningsministeriets forventninger og retningslinjer.
Reference: Northstar Listening and Speaking Level 2, Fifth Edition
Læse og skrive
På dette niveau bruger eleverne forskellige værktøjer og strategier til at forstå læsevalgene. De vil søge efter hovedideer og detaljer i forskellige litterære udvalg (f.eks. akademiske artikler, blogs og aviser). Eleverne vil også integrere læsefærdigheder såsom at identificere temaet for en læsning og kontrastere to læsninger af andre forskellige genrer. Niveauet fokuserer på at udvikle elevernes skrivefærdigheder samt opbygge ordforråd gennem praksis, øget eksponering for nyt materiale og kreative praktiske anvendelser (f.eks. menings- og beskrivende afsnit, overbevisende bogstaver). Den grammatiske del af skrivekomponenten tilbyder en kortfattet præsentation af forskellige grammatiske strukturer.
Reference: Northstar Reading and Writing Level 2, Fifth Edition
Grammatik og sætningsstruktur
Dette niveau er designet til at give eleverne en forståelse af grundlæggende grammatiske spørgsmål på et højere sværhedsniveau. Lærebogsøvelserne præsenterer autentisk sprog i en række virkelige formater (f.eks. magasiner, websider, spørgeskemaer). Lærebogen foreslår en kontekstuelt integrerende tilgang til at tilegne sig grammatisk viden – som sådan kan eleverne lytte til øvelsesteksten på lyd-cd'er for at vænne sig til at genkende lyden af forskellige grammatiske strukturer i en naturlig kontekst.
I slutningen af hvert kapitel præsenterer lærebogen også et ekstra kapitel dedikeret til at inkorporere grammatik i skrift - skrifterne vedrører teoretiske spørgsmål indeholdt i hvert kapitel, såsom modaler og lignende udtryk, substantiver og artikler, og adjektiver og adverbier.
Reference: Fokus på grammatik 3 – en integreret færdighedstilgang, femte udgave
Ministeriets kode ESLCO
Lytte og tale
På dette niveau besidder eleverne det nødvendige ordforråd for at kunne føre en simpel samtale i en række forskellige situationer. Et af de områder, der understreges, er at lære færdigheden til at formulere og understøtte ens mening og/eller argument. Elever i denne klasse diskuterer forskellige emner og emner, som er leveret af North Star-lærebogen og klasselæreren. Eleverne lærer nyt ordforråd og øver sig i at bruge det i autentiske situationer, såsom debatter, paneler og interviews. Selvom eleverne fortsætter med at tilegne sig viden og forbedre deres lytte- og talefærdigheder, er klassens særlige fokus skiftet fra at bruge engelsk som et middel til social kommunikation til at bruge engelsk til akademiske formål. Derfor lærer eleverne at anvende talt engelsk forskelligt afhængigt af konteksten.
Reference: Northstar Listening and Speaking Level 3, Fifth Edition
Læse og skrive
I den mellemliggende division er der en højere integration af læsefærdigheder som at forudsige, drage slutninger og analysere i lærebogsmateriale. Genrer for læsning omfatter magasin- og akademiske artikler, blogs og nyheder. Der er flere perspektiver på læsning af artikler, som engagerer elevernes interesse i at udvikle deltagelse i åbne spørgsmål, informationssystematisering og individuel udtryk. Studerende følger kursets skrivekomponent for at være i stand til at komponere en række skriftlige stykker af forskellige genrer, mens de inddrager grammatikken og ordforrådet, der er relevant for niveauet.
Reference: Northstar Reading and Writing Level 3, Fifth Edition
Grammatik og sætningsstruktur
Lærebogen fokuserer mere intensivt på den kontrollerede (f.eks. genkendelse og redigering af typiske grammatiske fejl) og kommunikative praksis (f.eks. lyttepraksis orienteret mod overordnet forståelse). Mens eleverne forventer og har brug for at lære de formelle regler for det engelske sprog, er det vigtigt, at de praktiserer de lærte strukturer i forskellige sammenhænge for at internalisere og mestre dem. Lærebogen giver en overflod af både kontrollerede og kommunikative øvelser, så eleverne kan bygge bro mellem at kende grammatiske regler og bruge dem. De mange aktiviteter i hver enhed giver mulighed for kritisk tænkning, samtidig med at eleverne kan tilpasse det, de har lært.
Reference: Fokus på grammatik 4 – en integreret færdighedstilgang, femte udgave
Ministeriets kode ESLDO
Lytte og tale
Dette niveau integrerer grammatik, ordforråd og kultur i enhederne, hvilket giver eleverne systematisk og flere eksponeringer for sprogformer i en række forskellige sammenhænge. Lytteaktiviteter på dette niveau engagerer eleverne, forbinder dem med sprog, der bruges uden for klasseværelset, og tilskynder til personlig mening og kritisk tænkning. Forståelsesaktiviteter fører ikke kun eleverne til en forståelse og påskønnelse af autentiske materialer (f.eks. radioreportage, foredrag, andre genrer), men udfordrer eleverne til også at bruge passende sprogfærdigheder til at analysere og udtrykke deres ideer. Således vil eleverne øve flere færdigheder, der er afgørende for succes i autentiske akademiske rammer og på standardiserede tests.
Reference: Northstar Listening and Speaking Level 4, Fifth Edition
Læse og skrive
Eleverne skal læse og vurdere forskellige typer tekster. Kurset omhandler overgang til mere komplekse akademiske færdigheder såsom kritiske og analytiske færdigheder, syntese og informationsklassificering. Især sigter komponenten kritisk tænkning mod at forbedre væsentlige læsefærdigheder såsom at drage logiske konklusioner, finde sammenhænge og skelne mellem hovedideer og detaljer. Den analytiske komponent sigter mod at udvikle færdigheder såsom at revurdere antagelser, analysere udviklingen af et argument og erkende vægten af detaljer i at understøtte hovedideen. I kursets skriveafsnit bliver de studerende engageret i forsknings- og undersøgelsesopgaver, der forbereder dem til en række akademiske formål. De lærer derefter revisionsteknikker på sætnings- og afsnitsniveau for at hjælpe dem med at bevæge sig hen imod sammenhæng og enhed i deres skrivning.
Reference: Northstar Reading and Writing Level 4, Fifth Edition
Grammatik og sætningsstruktur
Det primære formål med kurset generelt, og for dette niveau i særdeleshed, er, at eleverne får tillid til deres evne til at tale og skrive engelsk præcist og flydende. Mere fokuseret praksis foreslår en række forskellige øvelsestyper, der guider eleverne fra genkendelse til nøjagtig fremstilling af den grammatiske struktur (f.eks. opdage grammatikken: skriv de simple tidligere uregelmæssige verber i den indledende læsning). Der lægges vægt på skriveprocessen, som viser akademisk indhold vedrørende, men ikke begrænset til, spørgsmål som sætningsstrukturen, skrivning af direkte og indirekte tale og tegnsætning af adjektivklausuler. Gennem grundlæggende færdigheder som at lytte, læse, tale og skrive hjælper den unikke metodik, som Focus on Grammar-serien tilbyder, eleverne med at forstå og øve engelsk grammatik.
Reference: Fokus på grammatik 5 – en integreret færdighedstilgang, femte udgave
Ministeriets kode ESLEO
Lytte og tale
Informationen og aktiviteterne på dette niveau fremmer overlegen integration af kritisk tænkning og et øget fokus på akademiske færdigheder såsom syntetisering, dragning af slutninger og notetagning. Eleverne udfordres til at tage det, de har lært, organisere informationen og syntetisere den på en meningsfuld måde. Den kulminerende produktive opgave – at mestre elevernes lyttefærdigheder og talesprog – stimulerer indhold, sprog og kritisk tænkning. Ved at opbygge færdigheder og udforske ideer hjælper øvelserne eleverne med at deltage i diskussioner og opretholde samtaler af en stadig mere sofistikeret karakter.
Reference: Northstar Listening and Speaking Level 5, Fifth Edition
Læse og skrive
På det avancerede læse- og skriveniveau implementerer eleverne kritisk tænkning, analyse, syntese og inferens for at forbedre akademiske færdigheder og opnå succes i klassen og på standardiserede tests. Typer af læsemateriale omfatter akademiske artikler, litteratur og andre genrer. Ordforrådsafsnittet leder eleverne fra gennemgang til at tilegne sig nyt ordforråd, øve og udvide brugen af det kreativt. Grammatikdelen tilbyder en kortfattet præsentation og målrettet praksis af nyttige strukturer til skrivning (f.eks. kollokationer: substantiver og verber, identifikation af adjektivled, diskursforbindelser, der udtrykker årsag og virkning). Den integrerede skrivesektion vil lede eleverne gennem skriveprocessen med engagerende skriveopgaver med fokus på forskellige retoriske modes.
Reference: Northstar Reading and Writing Level 5, Fifth Edition
Avanceret essayskrivning
Kurset foreslår et væld af skriveteknikker og -procedurer og forbedrer teknisk terminologi, der allerede er erhvervet på tidligere niveauer (f.eks. billedsprog, ordsemantik og kortfattethed). Der lægges vægt på de vigtigste aspekter af skriveprocessen såsom paragraf- og essaytilrettelæggelse, specialeerklæringen og overvejelse af aujence, med indhold og logisk progression som kernen i skrivestrategien. Planlægning og formning, udarbejdelse af revision og redigering er blandt de essayskriveteknikker, der er centrale for Essay Writing-kurset. Andre kursusfunktioner er viet til at skabe kontekst for skrivning, vurdere kilder og relatere kritisk tænkning til skrivning. Kurset tilbyder en række informationer, der har til formål at udvikle elevernes evne til at skrive og kommunikere klart.