Spil og historie: leger med tiden og kultur

Helsinki Summer School

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Spil og historie: leger med tiden og kultur

Helsinki Summer School

Spil og Historie: Leger med Time og Kultur

Arrangør:

Institut for Filosofi, Historie, Kultur og kunst Studier, Helsinki Universitet

Relaterede Degree programmer:

  • Historikeren kandiohjelma
  • Historikeren maisteriohjelma
  • Kulttuuriperinnön maisteriohjelma
  • Magisterprogrammet i kultur och kommunikation

DATOER:

8.-2017/08/24

PRISER:

850-1400 EUR

CREDITS:

6 ECTS

KOORDINATOR:

Derek Fewster

Target studerende

Kurset er designet til alle interesserede studerende med nogle tidligere studier i historie. Det anbefales til studerende i deres tredje år eller længere.

Deltagerne skal også have en vis erfaring fra videospil, organiseret rollespil og / eller brætspil (såsom håndtering regel bøger, ved hjælp af spil grænseflader, riste eller netudbydere [f.eks STEAM] og kendskab til grundlæggende strukturer og muligheder af videospil.) studerendes adgang til en eller flere spil på STEAM eller nogle andre spil platform i løbet af kurset er en nødvendighed. Tilstrækkelige digitale ressourcer vil blive arrangeret for de studerende at være i stand til at gøre det kursus opgaver.

Synopsis

Dette kursus tager et kig på den konstant udvikling inden for brætspil og videospil fra en historikerens synspunkt. Arbejde med foredrag, workshops og studenteroplæg, undersøger spil som design, historieskrivning, undervisningsmidler og elementer af historisk og kulturel bevidsthed.

Det er formålet med kurset er tredoblet. For det første at give deltagerne en grundlæggende kulturhistorie af bestyrelsesmedlemmer og videospil, som relateret til begreber, der findes i moderne spil Studies. For det andet, at præsentere og diskutere historiske kultur, billeder og tilstedeværelse i moderne video og tabletop spil. Og for det tredje, at give deltagerne ideer og værktøjer til at analysere, planlægning, der producerer og forståelse af historiske fortolkninger og repræsentationer i verden af ​​spil.

Den sidste del af kurset består af et seminar, hvor deltagerne vil præsentere et team arbejde papir på nogle relaterede spil eller emne for offentlig udbredelse.

Læringsmål

De studerende vil lære, hvordan spil har udviklet sig i historien, begreberne vildt undersøgelser, hvordan moderne spil design værker, hvordan man vurderer historicitet i spil, hvordan man analyserer relevante spil som en form for historisk kommunikation, og hvordan man udnytter spil i uddannelse som en form for historieskrivning.

Kurset ikke som sådan aftale med sport spil, spil til børn, kortspil eller gambling, men snarere overvejer de anvendte historiske indhold i spil, de valg, som spillet designere, de mulige pædagogiske aspekter (bevidste eller ej), den stil og stemningen til stede, og den seneste udvikling i video og tabletop spil eller anden måde vise elementer af historisk eller kulturel rekreation, overførsler eller uddannelse.

Bemærk, at når der beskæftiger sig med videospil, vil kurset fokusere på pc-platformen i stedet for en verden af ​​konsoller.

Kursus format og undervisningsmetoder

Forelæsninger, demonstrationer, brætspil workshops og seminarer med holdet arbejdende elever, der udgør en undersøgelse og formidling på et sæt spil eller nogle beslægtet emne.

Formatet vil kræve, at studerende til at få adgang spil, og arbejde på deres opgaver uden for de fælles foredrag og workshops. Hvis det er muligt, vil kurset gøre 1-2 kortere ture inden Helsinki til relevante lokaliteter direkte efter forelæsningerne.

Midler og kriterier for vurderingen

1.. Deltagelse i forelæsninger (20%).

  1. En indsendt og evalueret casestudie for seminarerne, præsenteret som et team arbejde af to eller tre samarbejdsvillige studerende. Hver gruppe vil således både skriftligt tekst / powerpoint (30%) og give en 20-30 minutters præsentation af spillet (30%).

  2. En skriftlig rapport fra brætspillet sessioner (10%).

4.. En individuelt indsendt frit essay på mindst 8000 tegn (ca. 3 sider), diskutere personlige refleksioner om emnet af 'Spil og Historie' i relation til aflæsningerne og erfaringer præsenteres (10%).

Karakterskala: 5 = fremragende 4 = meget god 3 = god 2 = gennemsnit 1 = dårlig 0 = mislykkes.

Alle de skriftlige opgaver på 2-4 skal indsendes for et bestået resultat. En fremmøde på mindst 80% af forelæsninger og seminarer er også påkrævet.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Aug. 2019
Duration
Varighed
17 dage
Fuldtid
Price
Pris
850 EUR
850-1400 EUR
Information
Deadline
Locations
Finland - Helsinki
Startdato : Aug. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Aug. 2019
Finland - Helsinki
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen