Sommerkursus i Fashion Product Management
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 uger
Hastighed
Deltid
Studieafgifter
EUR 1.900
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2024
Introduktion
Dette sommerkursus henvender sig til kandidater inden for modedesign og marketing, der ønsker at forbedre deres viden om modeprodukter for at gå ind i den professionelle branche. Sælgere og salgs- og detailchefer, der er interesserede i at gå dybere ind i modeprodukter for at forbedre deres færdigheder og skille sig ud fra andre fagfolk.
Kreative fra forskellige områder (grafisk, interiør eller produktdesign) tiltrækkes af modesystemet og kollektionens funktion og er interesseret i at udvide og specialisere de forslag, der skal gives til deres kunder. Produkt-, produktions- og logistikchefer og salgsplanlæggere, der ønsker at opnå en bredere vision om mode og forstå skabelsen af kollektioner, der tilpasser dem til trends og markeder på samme tid. Visuelle ledere og bureauer, der søger en udvidelse af deres produktstrategiske visualisering, dets bevægelse i butikkerne og dets tilpasning til de behov, som brugerne har.
Ideelle studerende
Profil for studerende
Dette kursus henvender sig til kandidater inden for modedesign og markedsføring, som ønsker at forbedre deres viden om modeprodukter med henblik på at komme ind i den professionelle branche. Sælgere og ledere inden for salg og detailhandel, der er interesserede i at gå dybere ind i området for modeprodukter for at forbedre deres færdigheder og skille sig ud fra andre fagfolk.
Kreative fra forskellige områder (grafisk design, indretning eller produktdesign) er tiltrukket af modesystemet og kollektionens funktion og er interesserede i at udvide og specialisere de forslag, som de kan give deres kunder. Produkt-, produktions- og logistikledere og salgsplanlæggere, der ønsker at få et bredere syn på mode og forstå skabelsen af kollektioner, der samtidig tilpasses til tendenser og markeder. Visuelle ledere og bureauer, der søger en udvidelse af deres produktstrategiske visuelle produkt, dets bevægelse i butikkerne og dets tilpasning til de behov, som brugerne har.
Indlæggelser
Galleri
Læreplan
Metodologi
Udviklingen af de didaktiske sessioner, moduler og øvelser i dette intensive kursus betyder, at man efterligner processen og den professionelle ledelse af et modeprojekt. På denne måde er kurset opdelt i forskellige typer af undervisningssessioner:
Teoretiske forelæsninger: giver opdaterede faglige oplysninger samt videnbasen til at opfylde de foreslåede projekter i løbet af kurset. Desuden indeholder kurset en bibliografi og bilag med yderligere læsning.
Eksperimentelle klasser: casestudier. At analysere og uddybe de erfaringer, som virksomhederne i sektoren har gjort, er en grundlæggende læring. Det handler ikke om at efterligne andre virksomheders strategier, men om at analysere deres grundlæggende principper, applikationer, indvirkning, marked osv. for at uddrage tilstrækkelige oplysninger og analyser til at sætte os i stand til at tage vores udfordringer op med tillid og viden.
Projekter: Derfor indgår der i hele kurset forskellige praktiske øvelser, som viser, at kursets forløb er udviklet under hensyntagen til "work in progress" dynamik. Disse øvelser er en vigtig første kontakt med virkelige sager, som man kan finde i den professionelle verden.
Workshops: Nogle meget praktiske emner udvikles ved at efterligne workshopsessioner, så de grundlæggende principper bliver omsat til praksis, f.eks. velplanlagt gruppearbejde, hvor man overholder en specifik briefing for hver session.
Faglige samtaler: Kursets uddannelsesprogram suppleres med faglige samtaler, som sætter de studerende i kontakt med fagfolk fra relevante virksomheder i sektoren. Det er helt sikkert en enestående mulighed for at lære og netværke med fagfolk fra forskellige områder af modebranchen.
Programresultat
Målsætninger
Lær at udvikle en indsamlingsstrategi, der peger på markederne og samtidig er kreativ. Kendskab til og brug af de nødvendige værktøjer til at gennemføre en produktstrategi i overensstemmelse med mål- og brandpositionering; et integreret projekt for et modeprodukt, hvor det er vigtigt at definere en brandstil for at skabe sig en særpræget position på markedet.
Opbygning af en samling, dens struktur, omfang og dybde, gennem salg, kompetence- og trendanalyse for at udvikle en optimal samling under hensyntagen til slutværdi, tid og omkostninger.
Udvikling af processer for indsamling, indkøb, forvaltning af leverandører og produktlogistik. Forstå de enkelte aktørers interventionsgrad (design, produkt, markedsføring og kommunikation) for at opnå en vellykket indsamling. Kvalificere de studerende til at møde virkelige situationer inden for modeområdet på en sammenhængende måde og med en professionel holdning.