Postgraduate i design til innovationsstrategi

Generelt

Program beskrivelse

Postgraduate-programmet i design til innovationsstrategi tilbyder specifikke design- og innovationsmetoder og værktøjer til at identificere nye forretningsmuligheder og skabe værdifulde løsninger.

Globale tendenser som teknologisk forandring, befolkningstilvækst, ressourcemangel eller klimaændringer udgør store udfordringer for virksomhederne. En strategi baseret på innovation er afgørende for en langsigtet bæredygtig vækst. Og i denne forstand spiller design en nøglerolle i at fremme og lette innovation.

Postgraduate-kurset uddanner ledere, der er i stand til at styre komplekse designprocesser og påtage sig nye udfordringer, der fremmer innovation. Til dette formål foreslår programmet en dynamisk metode og en praktisk tilgang til analyse, udveksling af information og drøftelse af sager ud over at inkludere konferencer, foredrag og workshops.

144778_hands-people-woman-working.jpg

målsætninger

Kurset sigter mod at uddanne fagfolk til at lede ledelsen af komplekse designprocesser og påtage sig nye udfordringer for at udnytte mulighederne ved at anvende viden og metoder til at fremme innovation:

  • At udstyre deltagerne med en række færdigheder til at fremme, udvikle og styre innovation gennem design, både i et projekt og inden for en organisation.
  • Tilby den viden og de metodologiske værktøjer, der er nødvendige for at udvikle og styre innovationsprojekter, fra oprettelse af nye produkter og tjenester til oprettelse af nye forretningsmodeller eller omdefinerede processer, altid ud fra designtænkningens perspektiv.
  • Forstå designmetoder og processer, der gør det muligt at omsætte ideer.

metodologi

Kurset følger en praktisk tilgang og kombineres med forelæsninger og forelæsninger. Studerende vil være i stand til at lære og eksperimentere med lærere i et tæt samarbejde. Forventningen er, at klasserne bliver aktive workshops med en praktisk metode ved hjælp af lærernes teoretiske indhold.

Programmet vil blive anvendt i et dynamisk miljø, der kombinerer forskellige typer klasser for større professionel berigelse:

  • Præsentationer, hvor prestigefyldte fagfolk præsenterer emner, der efterfølgende analyseres på baggrund af casestudier.
  • Diskussions- og analysesessioner for at tale om forskellige arbejdsmodeller, metoder, værktøjer og applikationer.
  • Tekniske klasser om værktøjer og ressourcer givet af prestigefyldte fagfolk i sektoren.

For at anvende den nye viden, der er erhvervet i løbet af kurset, gennemfører de studerende to forskningsprojekter, der inkluderer faser af analyse, udvikling, applikationsplan og præsentation af resultater.

Elevprofil

  • Kandidater og kandidater inden for enhver disciplin inden for design, ingeniører, arkitekter og fagfolk inden for marketing, kommunikation og forretning.
  • Marketing- og kommunikationsspecialister.
  • Professionelle inden for forretnings- og strategisk planlægning.
  • Iværksættere og industriister fra flere sektorer på udkig efter en ny tilgang til deres produktionsprocesser, teknikker og metoder til at genoverveje fokus for deres forretning.
  • Andre fagfolk med påviselig erfaring inden for design, innovation eller marketing.

Arbejdsafgang

Deltagerne tilegner sig viden til at arbejde i virksomheder og organisationer inden for forskellige områder og udvikler nogle af følgende funktioner:

  • Koordinere og udvikle designinnovationsprocesser og implementere dem som et strategisk værktøj.
  • Identificer forretningsmuligheder gennem de tilegnede metoder.
  • Strategisk vision for konceptualisering og udvikling af nye produkter og tjenester.
  • Ledelse og fremme af kreativ kultur i virksomheden.
  • Har færdighederne og visionen til at arbejde i tværfaglige teams.

koordination

Guido Charosky

Design- og innovationskonsulent, medstifter af Drop-Design for Innovation, innovationskonsulent med fokus på at skabe exceptionelle produkter og tjenester, fokuseret på brugeroplevelsen og forretningsmodellen. Industriel designer fra University of Buenos Aires, Master (DEA) i innovationsprojekter fra Polytechnic University of Catalonia og postgraduate i Business Management fra School of Industrial Organization.

Tidligere arbejdede han som Experience Design Lead hos HP og som Design & Innovation Manager hos Loop Business Innovation.

Han har stor erfaring inden for forskellige områder inden for design og innovation inden for forskellige sektorer. Han har samarbejdet med multinationale virksomheder, SMV'er og startups og har gennemført projekter i Argentina, USA, Spanien, England, Italien og Dubai. Han har skrevet artikler til internationale magasiner og konferencer.

Hans arbejde er blevet offentliggjort i forskellige magasiner og aviser og har vundet designpriser i Tyskland, USA, Argentina, Spanien og Japan.

virksomheder

Virksomheder, der har samarbejdet med mesteren: Urb & Drive.

kreditter

Den didaktiske planlægning af alle IED-masterkurser er baseret på de kriterier, der er fastlagt af det europæiske område for videregående uddannelse (EHEA). IED Master vedtager et kreditsystem, der følger strukturen i det europæiske kreditoverførselssystem (ECTS). IED Master udsteder udelukkende sine egne private certifikater.

Senest opdateret Nov 2020

Om skolen

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Minimer