Postgraduate Degree i Coolhunting og Trends Research
LCI Barcelona
Nøgleinformation
Campus placering
Barcelona, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 semester
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Du kan drømme det, du kan klare det.
Coolhunting er den disciplin, der beskæftiger sig med at opdage forbrugernes nuværende behov og foregribe dem, der vil fremstå i fremtiden, gennem kombinationen af sociologi, marketing og design. Selv om trendforskning har sin oprindelse i modebranchen, er det for øjeblikket et vigtigt værktøj, der anvendes af store multinationale virksomheder til at opdage nye forretningsmuligheder, der skaber innovation og merværdi. Succesen til coolhunting-metoden har overskredet modersektorens grænser, og det er i dag anvendt i næsten alle kommercielle sektorer: bilindustri, massekonsumtion, teknologi og service. Ethvert selskab har brug for at vide, hvad forbrugeren vil have i de kommende år og tilbyde det til ham, før konkurrencen gør.
I en verden, der er overbelastet med information, tilbyder trendprospektering et kompas for at vælge de rigtige, mindre tilbagelagte stier, der kan føre til succes for vores projekter. Den studerende lærer at bruge og styre information korrekt, for at forstå udviklingen og de mekanismer, der sætter den i brug, for at udvikle kritisk tænkning, der giver dig mulighed for at forstå og analysere miljøet for at forestille og bygge futures.
Med et undervisnings team bestående af fagfolk med stor erfaring inden for sektoren, omfatter studieprogrammet udvikling af projekter og kontakter med nøglespillere i sektoren i europæiske referencesteder i uddannelse, afsløring og analyse af markedstendenser: Barcelona, Madrid, Berlin og Paris. Omkostningerne ved fly og indkvartering er inkluderet i kursets samlede pris.
Teknisk information
- Certificering: Postgraduate Degree i Coolhunting og Trends Research
- Studiepoeng: 30 ECTS
- Varighed: 1 semester
- Datoer: marts til juli
- Sprog: Spansk
- Kursus type: På campus
professorer
- Direktører: Sofia Dias og Úrsula Uria
- Andrés Colmenares
- Gloria Jover
- Gastón Lisak
- Charo Mora
- Elisabetta Passini
- Mario Ruiz
mål
- Træning fremtidige trendsøgningspersonale, der er i stand til at konceptualisere nye trendretninger for innovation og fremtidig konstruktion, og hvem der korrekt kan identificere forbrugertypologier og profiler.
- Uddannelse med viden om arbejdsteknikker og metoder for at være en nyttig professionel for virksomheder i deres kommercielle, sociale og økonomiske fordel på en individualiseret måde, at opdage nye forbrugers interesser og nye sociale fænomener, der bidrager med værdi og innovation.
- At vide, hvordan man styrer store data, skaber forbindelser mellem diffuse realiteter og de input, vi modtager dagligt, og kan ekstrapolere dem som bevægelser eller tendenser og udvikle dem gennem feltstudier.
Beskæftigelsesudveksling
Studerende indskrevet i et postgraduate program vil have adgang til vores Employment Exchange, skabt for at lette deres adgang til arbejdsmarkedet. LCI Barcelona har bånd til mange virksomheder og institutioner i designverdenen, så de studerende kan udføre erhvervserfaring i disse virksomheder og praktisere de færdigheder og viden, de har opnået inden for en reel faglig sammenhæng.
Karrieremuligheder
- Coolhunter
- trendspotter
- Stylesearcher
- TrendBooker
- publicist
- Markedsanalytiker
- Brand manager
- Kunstdirektør