Porteføljeudviklingsprogram
Asia Pacific Institute of Information Technology (APIIT)
Nøgleinformation
Campus placering
Kuala Lumpur, Malaysia
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jan 2025
Introduktion
Oversigt
Dette 6-ugers porteføljeprogram er et enkelt modul kort kursus for studerende, der har opnået A niveauer, men ikke har den krævede portefølje til at ansøge om Honours Degree kurser i designrelaterede områder. Dette program er specifikt til studerende, der sigter mod BA (Hons) Produkt Design, BA (Hons) Transport Design, BA (Hons) Reklame Og Brand Management, BA (Hons) Animation, og BA (Hons) Visual effekt og koncept Design grad programmer.
HVAD ER EN PORTFOLIO?
En portefølje er en kompileret dokumentation af dit kunstværk, som kan omfatte skitser, tegninger, illustrationer, malerier, fotografering af dine 3D-illustrationer, skrifter og mange flere.
Hvorfor har jeg brug for at indsende portefølje?
Det er at måle, hvor langt du har lært om kunst og design felt, og det er også for adgangskrav til BA (Hons) produktdesign, BA (Hons) transport design og BA (Hons) reklame og brand management, BA (Hons) animation, og BA (Hons) Visual effekt og koncept design grad programmer.
Hvorfor skal jeg også blive interviewet for at komme ind i et studieprogram?
Fordi vi har brug for at finde ud af om din interesse og potentialitet relateret til design bestemt felt.
Jeg har kun 'O'LEVEL QUALIFICATION', og jeg har ikke en portefølje, hvad skal jeg gøre?
Du skal tage Design Foundation Programmet før du tilmelder dig Design Graduate Program.
HVAD HVIS, hvis jeg allerede har en kvalifikation af 'A'LEVEL, MEN jeg stadig ikke har en portefølje?
Vi tilbyder et porteføljeudviklingsprogram for studerende, der har brug for et indblik i kunst
Hvor lang tid er den korte kurser?
Kortkursuset tager 6 uger at afslutte.
MODUL NAVN: TEGNING UDVIKLING OG FORKLARING
SYNOPSIS
I dette modul vil du være i stand til at udforske og udvide en række kunst- og designtrækfærdigheder, som vil føre til udvikling af en god portefølje, der demonstrerer brugen af en række medier og processer. Du vil blive forventet at fortsætte arbejdet udviklet under lærte sessioner gennem yderligere opgaver, der gør det muligt for dig at opbygge og samle forskellige kunstværker fra andre medier udover tegning, såsom fotografering af 3D fysisk model, digital kunst, skitser, forskning, skrivning, illustration, maleri, materialeforskning og meget mere.
Du vil have brug for en række tegne medier, din vejledning vil rådgive dig, men det vil typisk omfatte:
- En række blyanter af forskellige karakterer
- Viskelæder
- Linjal (stålregel er bedst til skæring)
- Farveblyanter
- Akvareller og børster
- Skitsebøger - Minimum A3-størrelse
- Skære- og skæremåtte
- Lim og / eller dobbeltsidet tape
MÅL
Formålet med dette modul er at:
- Forbered dig på at arbejde i et designmiljø, iagttage sundheds- og sikkerhedskrav og forstå ansvar, når du udvikler kreative færdigheder
- At skabe bevidsthed om vigtigheden af en portefølje, når man studerer og arbejder på kreative områder - fra grad til beskæftigelse
- At give de grundlæggende kunst og design færdigheder til adgangskrav til uddannelserne
- At forbedre din viden om kreativ praksis i forbindelse med kunst og design og tilhørende ansættelsesruter
- At forberede dig i styringen af din egen kreative udvikling
BESKRIVELSE AF PROJEKTER
- Dit arbejde skal præsenteres på en professionel måde med støtte til skriftligt materiale, der begrunder dine valg og kontekstualiserer arbejdet - det kan være i form af annoteringer, korte casestudier, essays eller rapporter. Din vejleder vil vejlede dig om kravene til hver kort.
- Dit arbejde skal arrangeres i en portefølje, der er egnet til præsentation i interviews
- Hvis du søger produktdesign, skal du oprette et tegneprojekt af "Ny personlig kommunikationsenhed".
- Hvis du satser på Transport Design, skal du oprette et tegneprojekt af "Ny personlig transport enhed".
- Hvis du søger Animation, skal du oprette et storyboard af "Thinking Outside of the Box". Du bør forestille dig en kampkasse og en enkelt kamp ved siden af den. Visualiser, hvordan kampen kommer tilbage i boksen. Husk kampen er et tegn, der har behov for at komme tilbage i boksen af en grund.
- Hvis du søger Visual Effect and Concept Design, skal du oprette et perspektivtegningsprojekt af "Miljødesign". Tegningen skal omfatte et miljø på et traditionelt marked med folk, der sælger og køber på scenen. Overvej brug af perspektivteknikker til at udtrykke dine ideer.
- Hvis du søger Advertising og Brand Management, skal du oprette et koncepttegningsprojekt af "Magazine Advertisement". Tegningen skal indeholde et energidrikkeprodukt og alle de visuelle begreber der er forbundet med det.
UNDERVISNINGS- OG VURDERINGSSTRATEGI
- Du vil få struktureret vejledning om forskellige processer og medier, og introduceres til nye emner og teknikker, understøttet af eksempler, der illustrerer brug af medier.
- Du vil blive forsynet med selvstudiemateriale og praktisere anvendelsen af selvstudium under tutorials, med en vejleder til stede for at yde støtte.
- Din uafhængige studietid vil blive brugt til at gennemføre relevante øvelser, der udvider dine lærte sessioner og videreudvikle dine evner. Du vil også blive forventet at udøve en række teknikker og støtte dine studier gennem yderligere baggrundsvisning.
- Du vil blive vurderet på en måde, der forbereder dig til den grad, du ønsker at udvikle sig til. For eksempel vil du forberede din portefølje ved at vælge og montere vigtige stykker arbejde og forventes at diskutere dit arbejde og evaluere andres arbejde.
FACILITETER OG MATERIEL LEVERET AF KAMPUS
- Til forelæsninger og selvstudierne arbejder du i et studie, der er egnet til et designmiljø.