International diplom i visuel kommunikation og digital design
École Intuit.Lab
Nøgleinformation
Campus placering
Mumbai, Indien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jul 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Stiftelsesår
Grundlæggende om bygningen
Slag, linje, rammesammensætning
Dette er et grundlæggende år, der sigter mod at forberede de studerende til en kreativ tilgang ved hjælp af kunst.
Det organiserer også deres tanker og praktiske arbejde især med hjælp fra Human Sciences.
emner
- Analytisk tegning
- Live model skitse
- Udvendig tegning
- Farve
- Perspektiv
- Kreativitet
- Illustration
- Visuelt udtryk
- Bind
- Personligt projekt
- Fotografering
- Sociale medier
- Kunsthistorie
- Human Sciences
- fransk
mål
- Lær mere om kunsten, og kom i gang med teknikkerne i Fine Arts.
- Lær grundlæggende teknikker (tegning, maleri, arbejde i volumen).
- Udvikle en generel kunstnerisk og kulturel sensibilitet.
- Skærp din kreativitetsånd og afslør dine skjulte talenter.
- Færdiggør et personligt projekt.
- Bestem dig for den sti, du vil fortsætte med avanceret træning.
- Forbered en portefølje (bestående af et udvalg af dine bedste værker i året).
- Lær hvordan du præsenterer dit arbejde for et panel.
- Forbered dig på indgangsprøven til kunstskoler eller den avancerede studiecyklus på intuit.lab.
- Forsvar og promover dine applikationer til de valgte organisationer.
Erfaring
- Færdighedsskabende værksteder: reversivt, 3D-anamorfisk, sciografi.
- Fotografi, abstrakt kunst og andre designorienterede ekspeditioner uden for Mumbai.
- Studieture til museer, teatre, kunstudstillinger og andre fremtrædende vartegn. Designekolog / Pexels
LAB 2
Teknikkerne til grafisk design
Forskning og metodologi
Et vigtigt år med overgang. De studerende lærer de grundlæggende elementer i visuel og grafisk kommunikation; tekst- og billedbaseret, og hvordan de er relateret.
For at forstå disse koncepter foreslår programmet 3 komplementære tilgange: en konceptuel metodologi, teknisk træning og grafisk designforskning.
emner
- Grafisk design
- Sidelayout
- Typografi
- webdesign
- Computer grafik
- Branding
- Fotografering
- Illustration
- Bevægelsesdesign
- storyboarding
- Tryk på tegneserier
- Skrivning
- Grafisk kultur
- Human Sciences
- fransk
mål
- Oplev de grundlæggende teknikker til grafisk design og visuel kommunikation og deres implementering.
- Udvikle grafisk følsomhed.
- Mestre fortællingens principper gennem visuals og skriftlige ord.
- Tilpas ens kreativitet til kravene i en brief.
- Udvikle ens kreative personlighed.
- Oplev overfloden af erhverv, der er relateret til design, og begynd at forberede dig til praktikpladser.
- Bliv udsat for forskellige kulturer (internationale workshops).
- Forbered en portefølje bestående af et udvalg af ens bedste arbejde i året.
- Lær hvordan du præsenterer ens arbejde for et panel eller en leder af et firma.
- Har din første erhvervserfaring (praktikophold på mindst 4 uger).
Erfaringer
- Semesterudvekslingsprogram med vores to franske campusser i Paris og Aix-en-Provence.
- Ugelange live-klientprojekter.
- Internationale workshops, der afholdes på campus.
- Outstation studieture for eksponering for andre designformer og perspektiver.
- Ugelange praktikplads i trykkeri.
LAB 3
Æstetik og dens relevans i verden
Et grundlæggende år
Den studerende får en dybere viden om alt det, han / hun har lært det foregående år ved at opdage og lære at mestre de konstante interaktioner mellem de forskellige teknikker. Dette år fokuserer på kerneproblemet font og form.
emner
- Praktik
- 3D
- Computer grafik
- fransk
- Reklame
- Redaktionelt design
- Bevægelsesdesign
- Digital design
- Emballage
- Copywriting
- Grafisk design
- Kunstretning
- Human Sciences
mål
- Forstå forestillingen om en global tilgang til de erhverv, der er relateret til design og visuel kommunikation.
- Få en indledning til en konceptuel tilgang til projektet med design og visuel kommunikation.
- Uddybe / forøg ens kompetencer inden for teknikker relateret til grafisk design.
- Oplev dynamikken i at arbejde i en gruppe.
- Udvikle fortællingsteknikkerne ved hjælp af billeder.
- Lær udfordringerne i erhverv relateret til design (digital, bevægelsesdesign).
- Beher ens kreativitet med hensyn til en kortfattet.
- Udvikle ens kreative personlighed. Lær praktik jagtteknikker.
- Forbered en portefølje (bog bestående af et udvalg af ens bedste værker af året).
- Bliv udsat for kulturelle forskelle (internationale workshops, udvekslinger mellem universiteter).
- Lær hvordan du præsenterer dit arbejde for et panel eller lederen af et firma.
Erfaringer
- Obligatorisk praktikophold på 1-2 måneder hos de øverste agenturer.
- Semesterudvekslingsprogram med vores 2 campusser i Paris og Aix-en-Provence.
- Ugelange live-klientprojekter.
- Internationale workshops, der afholdes på campus og i Frankrig.
- 15-dages studietur i udlandet.
LAB 4
At blive en Pro
Eksponering for mærker
Det fjerde år hjælper den studerende med at mestre alt det, han / hun har lært indtil nu.
Dette er tidspunktet, hvor vores studerende tester alt det, de har lært inden for alle de forskellige domæner, enten under et praktikophold i Indien eller i udlandet eller under et internationalt udvekslingsprogram.
Den pædagogik, der blev brugt i dette år, fokuserer på at integrere økonomiske realiteter (marked, konkurrence) og professionel kontekst (klientrelation, leverandør, produktion) med ens personlige kreative tilgang.
I løbet af året vælger studerende et felt af deres interesse for at arbejde med deres bog, som til sidst vil imponere fremtidige rekrutterere.
emner
- Praktik
- Visuel identitet
- Strategi
- Emballage
- Redaktionelt design
- digital
- UI / UX
- iværksætteri
- Kunstretning
- Stort projekt
- Kreativ markedsføring
- fransk
mål
- En intensiv erhvervserfaring (16-ugers placering i en virksomhed i begyndelsen af studieåret).
- Udvikle en kreativ tilgang, fra undfangelse til gennemførelse, til alle vigtige projekter.
- Forstå og tilpasse dit kreative syn på udfordringerne og spørgsmålene fra mærker.
- Master innovative løsninger hjulpet af en hel række kreative værktøjer.
- Beher et kreativt syn og præsenter det i dit Grand Project.
- Forbered en passende bog til at vise en god professionel integration.
- Lær hvordan du præsenterer og forsvarer dit arbejde for et panel eller leder af et firma.
Erfaringer
Obligatorisk praktikophold på 4-6 måneder med agenturer i flere lande.
Tre hovedpaneljuryer: —Editorial Design —Major Project (året rundt) —Grand Portfolio Panel
Giver adgang til:
- Masters fra école intuit.lab, Paris.
- Masters fra designskoler i Indien eller i udlandet.
- Professionel karriere.
Indlæggelser
Undergraduate Foundation Year
Berettigelse
Studerende, der har bestået 10. eller 12. klasse eller opnået højere kvalifikationer fra en hvilken som helst strøm, er berettiget til at ansøge om det 4-årige program.
Adgangsproces
Studerende skal indsende ansøgningsskemaet for at tilmelde sig de ønskede kurser i vores institut.
Relevante dokumenter skal vedhæftes blanketten og kan kureres eller leveres til vores institut. Et ansøgningsgebyr på Rs. 3000 kontant eller med check betales til 'ECOLE INTUIT LAB EDUCATION PVT LTD'
Liste over dokumenter, der skal indsendes sammen med ansøgningsskemaet:
- Ansøgningsgebyr på Rs. 3000 kontant eller med check
- 2 nyeste passtørrelsesfotografier
- Marketsheet fotokopi af kurset sidst afsluttet. (10., 11. eller 12. klasse, hvis afsluttet)
- Fotokopi af adressebevis (pas, Aadhaar-kort, kørekort)
Udvælgelsesproces
Studerende underkastes en kreativ intelligenskontrol, personlig samtale og porteføljeevaluering.
Interviewet afholdes samme dag efter afslutningen af testen.
Undergraduate LAB 2
Berettigelse
Studerende, der har afsluttet deres grundlæggende år fra en designskole, kan ansøge.
Adgangsproces
Studerende skal indsende ansøgningsskemaet for at tilmelde sig de ønskede kurser i vores institut.
Udvælgelsesproces
En personlig samtale- og porteføljeevaluering afholdes efter planen for en aftale.