Handler til film - Årsprogram
Prague Film School
Nøgleinformation
Campus placering
Prague, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Undervisningsgebyr
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Årsprogram: 4. september 2020 - 22. maj 2021
KARRIERE MOVE
Flertallet af studerende indskriver sig i filmfilmprogrammet for at starte deres karriere i filmvirkende. Fakultetet i Prague Film School giver faktisk uvurderlig ekspertise og adgang til industrien: Ivan Shvedoff, professor i filmvirkende, bringer sin erfaring og kontakter fra over 70 film, herunder større roller i film som Mission Impossible, Bourne Supremacy, Enemy at Gates for at nævne nogle få (han var Matt Damons dialog coach på Bourne Identity). Daniel Brown, med både akademiske grader og undervisningserfaring ved Cambridge University, har udført sammen med så store stjerner som Johnny Depp, Bruce Willis, Peter O'Toole og Ben Kingsley. Amy Huck, som fungerer som filmkoordinator og instruktør, er en produktiv tilstedeværelse i nationale og internationale store budgetproduktioner.
Grundlæggeren af filmfilmprogrammet, Nancy Bishop, er en Emmy-nomineret casting director og har kastet for nogle af Hollywoods mest kendte film. Nancy Bishop Casting fortsætter med at tilbyde Prague Film School studerende sjældent adgang til kaster til Hollywood-produktioner, der kommer gennem Prag - og flere studerende har hvert år landet deres første talende roller i store internationale produktioner.
PRØVETESTER
Brian Colin Foley: Mens han studerede hos PFS i 2012, landede Brian en rolle i Snowpiercer (skudt i Prag), instrueret af den legendariske koreanske instruktør Bong Joon-ho, blandt andre blandt andre Chris Evans, Tilda Swinton og Ed Harris. Han har tjent sit SAG / AFTRA kort til roller i HBO miniserien Show Me a Hero, instrueret af Paul Haggis, NBC's Mysteries of Laura, og senest Netflix Orange er New Black, hvor han arbejdede med Emmy Award Winning Actress , Uzo Aduba.
Anssi Lindstrom blev kastet direkte ud af skolen i Child 44 (skudt i Prag) med hovedrollen Tom Hardy
Sarah Brown Carter flyttede til Los Angeles efter eksamen fra PFS, hvor hun hurtigt købte sit SAG-kort fra at arbejde på adskillige reklamer (inklusiv to nationale kampagner) og en ny serie regelmæssig rolle i en soapopera.
Peter Hallin fik sin første spillefilmrolle i Snowpiercer, mens han studerede hos PFS i 2012. Der kan ses set scener med Chris Evans, Tilda Swinton, John Hurt og Jamie Bell. Peter, der nu er hjemmehørende i sit hjemland Sverige, fortsatte med at lande en spillerolle i serien Crossing Lines og fremtonede i det svenske kriminaldrama The Bridge. Han har også taget til scenen et par gange i de seneste år. Peter ses i den kommende uafhængige film Evil Rising og har skrevet, produceret og optrådt i sin egen webserie.
Martina Hemmingsson blev optaget til bacheloruddannelsen på Malmö Teaterakademi i Sverige efter hendes studier på Prague Film School . Dette prestigefyldte akademi accepterer 12 skuespillerende ud af 800 ansøgere og skyldes stort set hendes intensive træning på Prague Film School .
KURSER OG ARBEJDSTAG
Screen Acting Craft
Det handler både om kunst og håndværk. Dette kursus vil fokusere på håndværk, understreger de tekniske krav til skuespil. Studerende vil lære at kalibrere deres forestillinger specielt til kameramodellen, justere for nærbilleder og brede billeder. Siden kameraets fotografier troede, udvikler eleverne en aktiv og varierende indre monolog og forstår nuancer af at handle, tænke og lytte med øjnene. En scene studieenhed vil understrege, hvordan man nedbryder en scene og spiller det effektivt for kameraet.
Agerende teknik
Dette praktiske kursus udforsker skuespilteknikker, der gælder for både ensemblearbejde og film. Studerende vil starte med grundlæggende handlinger og projekter, der gradvis integrerer mere komplekse principper. Studerende vil øve sig til at udvikle en karakter og analysere tekst. Fordi film primært er et naturalistisk medium, vil hovedvægten blive grundlagt i Konstantin Stanislavskis og hans disciples lære. Skuespillere vil træne i grunde af naturalistisk skuespilteknik som forfølgelse af et mål, at bryde scener i slag, spille handlinger og overvinde forhindringer. Kurset vil indeholde en væsentlig enhed på Meisner Technique, som bygger fundamentet for at lytte og reagere sandfærdigt i karakter.
Audition Technique
Funktionelle færdigheder har meget ringe brug, hvis de ikke kan træne på et professionelt sæt. Dette kursus vil lære aktører at markedsføre og fremme sig i en konkurrencedygtig industri. Skuespillere vil lære strategier til at håndtere kold læsning og skærme støbning. Hver elev vil deltage i en serie mock castings med en professionel castingsdirektør, der vil kritisere deres arbejde. Undersøgelsen omfatter også selvoptagning, som i vid udstrækning anvendes i professionel støbning.
Virksomheden ved at handle
Studerende vil lære specifikke marketingstrategier, og give råd om, hvordan man navigerer i deres karriere og tiltrækker professionel repræsentation. Specielt vil aktører lære at organisere et professionelt CV, vælge et vindende headshot, organisere en vellykket hjemmeside og bedst drage fordel af internettet til aktørmarkedsføring. De vil også fortsætte med at øve og forbedre auditionsteknikker, der læres i første semester.
Filmproduktion
Det er en afgørende del af træningsprocessen for skuespillere at arbejde på et egentligt filmsæt. Derfor forventes hver elev at deltage i nogle korte film produceret af Prague Film School direktører. Andet legitimt filmarbejde, som en skuespiller kan opnå i Prag, kan også medtages i kursuskredit. Studerende vil blive opfordret til at kombinere dette materiale med scene arbejde for at producere en omsættelig show reel. Denne klasse vil også instruere eleverne til at bruge grundlæggende redigeringsprogrammer og give en introduktion til screenwriting.
Stemme
Stemmekordene er en muskel og skal udøves og styrkes. Studerende vil arbejde med en voice coach for at udvide vokalområdet, udvikle vokal kontrol og arbejde med at udvikle udvalgte accenter. Andet semester indeholder sangkurser og forestillinger.
Bevægelse for scenen og skærmen
Skuespilleren skal være fysisk fit og fleksibel. Hver klassedag begynder med en styrket opvarmning, der forbereder eleverne på fysiske og vokale aspekter af håndværket. Enheder i denne klasse vil omfatte yoga og dans.
workshops
I løbet af året er eleverne involveret i flere workshops, der giver videreuddannelse i forskellige discipliner. Disse har omfattet emner som kamp (sværdkampe, skydning og kropskontakt), visualisering og tænkning som en instruktør, der handler for virtuel virkelighed og makeup for at nævne nogle få.
Gæstelærere
Hvert år bringer vi inspirerende fagfolk fra hele verden for at tilbyde de studerende insideroplysninger om filmindustrien. Det er især Nancy Bishop, grundlæggeren af PFS Acting for Film Program, og en CSA, Emmy-nomineret casting director, der har kastet over hundrede internationale projekter. Hun lærer filmvirkende og auditionsteknikker flere gange i løbet af året.
Vi tilbyder også et værksted med Francisco Medina, en liv coach og skuespiller, som underviser internationalt og arbejder sammen med skuespilleren Bernard Hiller fra Los Angeles.
Andre bemærkelsesværdige lærere har været Judy Levine, producent af flere film, herunder The Sessions og The Catcher var en Spy, filmregissør Bruno Coppola, og Guy Roberts, den kunstneriske direktør for Prague Shakespeare Company.
Fakultetet i Prague Film School arbejder alle i filmindustrien i Prag og er konstant i kontakt med fagfolk, der arbejder med internationale projekter. Vi forsøger at skabe så mange muligheder som muligt for eleverne at mødes og lære af branchefolk, da mulighederne opstår.
Handler til filmstuderende forventes også at tilmelde sig et valgfag, der tilbydes i det generelle Prague Film School . Disse omfatter: Direktørerne, Good Acting / Bad Acting, Komedie, Belysning til Film, Skrive Feature, Art Direction, Central og Eastern European Cinema, blandt andre