Read the Official Description

Dette program fokuserer på formulering og implementering af virksomhedens strategi. Deltagerne vil lære teknikker til at forstå den konkurrencemæssige struktur af en industri, og virksomhedens position i branchen. Entry, positionering, prissætning, nye projekter, teknologi, diversificering og vertikal integration beslutninger vil blive undersøgt. De organisatoriske spørgsmål i forbindelse med effektivt at udvikle og implementere strategier vil også blive analyseret. Derudover kurset indeholder en introduktion til spilteori og udvikler et værktøj til at anvende den på strategiske beslutningsproces.


Under dette program vil du lære at:


- Vurdere værdien af ​​strategi optioner.

- Forbedre din evne til at genkende vigtige strategiske spørgsmål.

- Drive ejerskab af virksomhedens strategi gennem effektiv kommunikation.

Identificere og sammenligne din organisations kernekompetencer med dem af dine konkurrenter.

- Udvikle systemer og tegninger for at koordinere aktiviteter på tværs af forretningsenheder og funktioner.

- Analyser horisontale strategier, koordinere deling af ressourcer og overførsel af viden mellem enheder.

- Forstå, hvordan strategien kan bruges til at hjælpe med at forudsige fremtiden.

- Undgå de klassiske fejl i tanker om strategi ved at undgå alle buzz ord.

- Påfør historien om virksomheden, når man analyserer strategi.

- Anvend de fem kræfter analyse til din organisation.

- Forudse industriens indvirkning evolution og bedre til at foregribe konkurrencemæssige reaktioner.

- Genkend som konkurrencefordele kan opretholdes.

- Forudsig konkurrencedygtige reaktioner på forskellige scenarier.

- Brug scenarieanalyser i modellering usikkert, konkurrenceprægede miljøer.

- Bestem organisatoriske krav til strategi og tilpasse din organisation til en ny strategi.


Hvem bør deltage


Programmet er designet til øvre middelklasse gennem senior-niveau ledere, som nu er eller vil blive dybt involveret i udviklingen af ​​en strategi på koncernniveau, forretning eller funktionelle niveau i deres organisationer. Passende titler ville omfatte vice præsidenter, administrerende direktører, strategiske planlæggere, rådgivere, corporate og business planlæggere, og funktionelle instruktører inden for områder som marketing, finansiering, drift og andre ledere er involveret i udformningen og gennemførelsen af ​​en virksomheds-eller forretningsenhed strategi.



Emner Outline


Industri Analyse og Positionering

Konkurrencefordel, Bæredygtighed, og indtastning

Corporate Strategy

Strategiimplementering

Konkurrencedynamik og spilteori

Strategisk scenarieanalyser

New Venture Strategi: Den rolle General Manager

Teknologi Strategi

Strategisk tænkning



See 16 more programs offered by University of Chicago Booth School of Business »

This course is Campus based
Start Date
Aug. 2019
Sep. 2019
Duration
5 dage
Deltid
Price
7,450 USD
Deadline
By locations
By date
Start Date
Sep. 2019
End Date
Application deadline
Start Date
Aug. 2019
End Date
Application deadline
Start Date
Sep. 2019
End Date
Application deadline
Start Date
Sep. 2019
End Date
Application deadline
Start Date
Sep. 2019
End Date
Application deadline

Aug. 2019

Location
Application deadline
End Date

Sep. 2019

Location
Application deadline
End Date
Application deadline
End Date
Location
Application deadline
End Date
Location
Application deadline
End Date