objektiv

Udvikler de nødvendige færdigheder til at formulere og implementere en strategisk forretningsplan, som gør det muligt for virksomheden at forbedre sin evne til at generere værdi.


Fordele ved programmet

  • Du vil udvikle dit perspektiv på agribusiness i Mexico.
  • Du vil styrke kapaciteten til at skabe værdi i forretningsaktiviteter, der drejer sig om agrifoodproduktion.
  • Du vil implementere operationelle, finansielle og markedsrisikostyringsmodeller.
  • Du vil lancere projekter med fokus på at forbedre adgangen til lokale og eksportmarkeder.
  • Øge effektivitet og kvalitet i forvaltningen af ​​landbrugsvirksomhed.


Rettet til

Ejere, partnere, direktører og ledere af agroindustrien, samt fagfolk, der tilbyder rådgivning i innovation og udvikling af alternativer til selskaber, der deltager i værdikæderne er forbundet med fødevareindustrien.


Indholdet af programmet

Diplom i agribusiness har ni moduler, i alt 108 timers studie.

Modul 1. Agribusiness Environment i Mexico og Verden (12 timer)

  • Produktive sektorer og grene
  • Vækst og udvikling
  • Baser af landbrugslovgivningen
  • Aktuelle situation og fremtidsudsigter
  • Mexicansk mad sektors deltagelse i det globale miljø
  • Kilder til information og data

Modul 2. Formulering og gennemførelse af en strategisk forretningsplan (12 timer)

  • Definition af strategisk forretningsplan.
  • Afgrænsning af strategiske prioriteter, scenarie definition, struktur mål
  • Definition af mission og vision
  • Analyse af den nuværende situation
  • diagnose
  • strategi formulering
  • prioritering af strategier
  • Formulering af handlingsplanen
  • Formulering, gennemførelse og overvågning af den operative plan
  • Strategisk kommunikationsplan til alle medlemmer af selskabet.

Modul 3. Computer applikationer til landbrugsvirksomhed (12 timer)

  • introduktion
  • Identificering af nøgleindikatorer for løbende forbedringer af virksomheden.
  • proces design
  • System design oplysninger i forbindelse med processen
  • Design datafangst-system
  • Design databehandlingssystem til at generere oplysninger
  • Design information indberetningssystem
  • Balanced Scorecard (Balanced Score Card)
  • Applikationer produktion kontrolsystemer i agroindustrien.
  • Applikationer koster systemet og rapportering finansielle oplysninger.

Modul 4. Analyse, udvikling og integration af agrifoodmarkeder (12 timer)

  • Forstå begrebet markedet ud fra perspektivet om markedsføring.
  • Efterspørgslen efter fødevarer
  • Levering af fødevarer
  • Definer en markedsføringsstrategi og vedligeholde levedygtig konkurrencestrategi
  • Kendskab til de variabler, der skal være til stede for at designe markedsundersøgelser inden for fødevareprodukter. Velkendt med databaser, der kan være af interesse for at få oplysninger om markedet.
  • Ved hjælp af teknikker, der hjælper analysere og forudsige markedets efterspørgsel, hvor selskabet driver forretning.
  • Udvikling af et markedsinformationssystem.

Modul 5. Udvikling af ledelsesfærdigheder for agro-iværksættere (12 timer)

  • Betydningen af ​​lederevner i konkurrenceevne agroindustrien
  • Færdigheder, der kræves i virksomhedsejere og ledere
  • Lederskab: nøglekompetence for effektiv ledelse
  • Den vane at planlægge kort og lang sigt
  • management møder
  • Rekruttering og udvælgelse
  • interpersonelle og intergruppen effektiv kommunikation
  • Problem analyse og beslutningstagning
  • Forhandling og konflikthåndtering
  • Stress domæne

Modul 6 Kvalitet, sikkerhed og god produktionspraksis

  • Sundhed som grundlag for fødevaresektoren forretning.
  • Institutioner, organer og lovgivning inden for sundhed og sikkerhed
  • god praksis
  • Certificering processer
  • globale tendenser om fødevaresikkerhed og dyrevelfærd

Modul 7. Administration af drift i landbrugsvirksomhed (12 timer)

  • Design driftsøkonomiske-system (Keds)
  • Udvælgelse og analyse af relevant teknologi
  • Massebalance, energi og andre ressourcer
  • Analyse af aktiviteter og processer
  • Forventede resultater gennem budgetter
  • Analyse af resultater og balance niveauer i processen.
  • Fordelen ved partnerskab og strategiske alliancer

Modul 8. Formulering af den finansielle plan og dens evaluering (12 timer)

  • Den finansielle plan
  • Analyse og vurdering af den finansielle plan
  • Scenarie analyse
  • følsomhedsanalyse
  • finansielle evaluering under forhold med usikkerhed.
  • Udvikling og dashboards til sporing forretningsplan (Balance Scorecard)

Modul 9. Formulering af forretningsplanen (12 timer)

  • strategiske retningslinjer som udgangspunkt at kortlægge forretningsplanen.
  • Idégrundlag og langsigtet vision.
  • Principper og værdier i selskabet (som giver karakter)
  • ekstern og intern analyse (PESTEL og SWOT)
  • Definition af strategiske målsætninger (lang sigt)
  • Definition af indikatorer og mål for overvågning af strategisk forretningsplan.
  • finansiel evaluering af den strategiske forretningsplan.
  • Analyse af risici forbundet med den strategiske forretningsplan

Program undervist i:
  • Spansk

Se 128 flere kurser fra Tecnológico de Monterrey (Educación Continua Presencial) »

Senest opdateret Oktober 29, 2018
Dette kursus er Campusbaseret
Start Date
Duration
108 timer
Deltid
Fuldtid
Price
40,900 MXN
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Location
Ansøgningsfrist
End Date