Avanceret eksamensbevis i børn- og ungdomspleje
Fanshawe College
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
London, Canada
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CAD 10.510 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* samlet gebyr for internationale studerende pr. semester; de faktiske omkostninger er stadig ved at blive fastlagt
Introduktion
Optjen et eksamensbevis for børn og unge og gør en forskel i børnenes og deres familiers liv
Med Fanshawe's eksamensbevis for børne- og ungdomspleje lærer du en bred vifte af færdigheder, der gør det muligt for dig at påvirke livet for dem i samfundet, der er mest sårbare.
Du lærer af veteraninstruktører om familiens problemer og børns følelsesmæssige og adfærdsmæssige udfordringer. I dette børne- og ungdomsplejeprogram lærer du om specialundervisning og hjælpemidler. Du udvikler banebrydende rådgivningskompetencer, undersøger børnemishandling og forsømmelse, psykiske problemer, familiestrukturer, psykoterapiteknikker og mange andre børnecentrerede problemer og bekymringer. Når du er færdig med et eksamensbevis for børnepasning og ungdomspleje, har du et dynamisk og voksende udvalg af færdigheder, der giver dig mulighed for at arbejde inden for en række forskellige områder såsom gruppehjem, kriminalomsorg, behandlingscentre til boliger, børnehjælpsforeninger, bestyrelser for uddannelse, samfundsressourcecentre og hospitaler.
Hvad man kan forvente af eksamensbeviset for børn og unge
Dette treårige avancerede eksamensbevis har også en feltplacering, hvor du tilbringer hvert andet semester med at arbejde med klienter. I alt får du over 1.500 timers oplevelse i den virkelige verden. I en karriere, hvor du direkte påvirker menneskers liv, vil din Fanshawe-uddannelse give dig de nødvendige færdigheder og erfaring som barne- og ungdomsarbejder til at acceptere udfordringen med tillid.
Børne- og ungdomspleje tilbydes i London, St. Thomas og Woodstock
For bedre at imødekomme dine behov og arbejdsmarkedsefterspørgsel tilbydes børn og ungdomspleje på Fanshawes campusser i London, St. Thomas / Elgin og Woodstock / Oxford. Mens hver campus tilbyder sin egen unikke studenteroplevelse, kan du være sikker på, at læseplanen og kvaliteten af undervisningen både er konsistent og uden sidestykke.
Andre oplysninger
På grund af den akademiske og feltplacering af børne- og ungdomsplejeprogrammet opfordres ansøgere, der ansøger direkte til dette program fra gymnasiet uden yderligere efteruddannelse, at overveje at ansøge om Human Services Foundation-programmet. Human Services Foundation-programmet er et fremragende forberedende program for dem, der overvejer en karriere som en human services professional. Voksne studerende, der har udviklet følelsesmæssig modenhed og stabilitet gennem et par års engagement i arbejdslivet, opfordres til at ansøge. Der er et særligt behov for mandlige børnearbejdere og ungdomsarbejdere. I nogle tilfælde kan ansøgere anbefales at gennemføre det første år af Human Services Foundation-programmet for yderligere forberedelse. Studerende, der opgraderer til dette program og ønsker at overføre til et andet Community Studies-program på Fanshawe College kan kvalificere sig til nogle interne kreditter, der allerede er opnået. Bemærk venligst, studerende, der er tilmeldt CYW2S på St. Thomas / Elgin Regional Campus, begynder i september og studerer kontinuerligt i seks lige perioder uden pause.
Læringsresultater
Den kandidat har pålideligt vist evnen til
- udvikle og vedligeholde relationer med børn, unge og deres familier ved at anvende principper for relationel praksis * og respektere deres unikke livsrum *, kulturelle og menneskelige mangfoldighed.
- vurdere og reagere på børns og unges styrker og behov, herunder komplekse reaktioner påvirket af udviklingsmæssige, miljømæssige, fysiske, følelsesmæssige, sociale og mentale sundhedsudfordringer for at fremme positiv forandring.
- analysere og evaluere indvirkningen af det indbyrdes forhold mellem familie, social service, retfærdighed og samfundssystemer på børn, unge og deres familier og bruge disse oplysninger til planlægning af holistisk pleje og til reduktion af systemiske barrierer.
- planlægge, implementere og evaluere interventioner ved hjælp af evidensinformeret praksis * inden for terapeutisk miljø * og programmering og gruppearbejde for at fremme modstandsdygtighed * og for at forbedre udviklingen hos børn, unge og deres familier.
- fortaler * for børns, unges og deres familiers rettigheder og opretholde et anti-undertrykkelsesperspektiv * og kulturel kompetence i forskellige kulturelle sammenhænge.
- anvende kommunikation, teamwork og organisatoriske færdigheder inden for det tværprofessionelle team og med samfundspartnere for at forbedre servicekvaliteten i børne- og ungdomsplejepraksis.
- udvikle og implementere strategier for selvpleje ved hjælp af selvundersøgelses- og refleksionsprocesser for at fremme selvbevidsthed og for at øge praksis som barne- og ungdomspleje.
- bruge evidensbaseret * forskning, faglige udviklingsressourcer og overvågningsmodeller til at støtte professionel vækst og livslang læring.
Kurser
Niveau 1
Generel uddannelse - Tag et 3-kredit valgfag til almen uddannelse
Tag alle følgende obligatoriske kurser:
- WRIT-1094 Reason & Writing 1 for Community Studies 3
- BSCI-1264 Terapeutisk programmering 3
- PSYC-1114 CYC Færdigheder og interventioner 3
- PSYC-1115 CYC Relational Practice-Intro 3
- FLDP-1036 Professionel praksis: Markberedskab 1
- PSYC-1116 Mangfoldighed i CYC-praksis 3
- PSYC-1117 Børneudvikling 3
Niveau 2
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-1016 Feltplacering 1 13.6
- BSCI-1225 Feltseminar 1 1
Niveau 3
Generel uddannelse - Tag et valgfrit kursus i almen uddannelse med 3 kredit
Tag alle følgende obligatoriske kurser:
- PSYC-3036 Ungdomsudvikling 3
- LAWS-3062 Dokumentation og lovgivning 3
- COMM-3082 Kommunikation til samfundsstudier 3
- PSYC-3038 Rådgivningsfærdigheder 3
- PSYC-3037 CYC-relationel praksis 3
- FLDP-3041 Professionel identitet: Feltpraksis 2
- PSYC-3039 Mental Health Literacy 3
Niveau 4
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-3013 Feltplacering 2 13.6
- BSCI-3044 Feltseminar 2 1
Niveau 5
Tag alle følgende obligatoriske kurser:
- HLTH-5025 afhængighed, narkotika og wellness 3
- FLDP-5017 CYC Karriereberedskab 2
- PSYC-5025 Family Dynamics 3
- PSYC-5033 Teoretiske rammer i CYC-praksis 3
- PSYC-5032 Group Counselling & Intervention-Adv 3
- SOCI-5010 Misbrug og forsømmelse af børn 3
- RSCH-5001 Forskningsfærdigheder til CYC-praksis 3
Niveau 6
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-5004 feltplacering 3 13.6
- BSCI-5007 Feltseminar 3 1
Generel uddannelse - valgfag
Tag 6 generelle uddannelseskreditter - Normalt taget i niveau 1 og 3
Program Residency
Studerende skal gennemføre mindst 28 point i dette program på Fanshawe College at opfylde kravet om programophold og opgradere fra dette program
Adgangskrav
OSSD med kurser fra College (C), University (U), University / College (M) eller Open (O) stream med:
- Enhver grad 12 engelsk (C) eller (U)
eller
Academic and Career Entrance Certificate (ACE)
eller
Human Services Foundation Ontario College Certificate * (Bemærk: det krævede mindste endelige gennemsnit er 2,0 GPA) og:
- står i det krævede kursus, der er nævnt ovenfor
eller
Generel kunst og videnskab Ontario College Certificate ** (Bemærk: minimum endeligt gennemsnit er påkrævet 2,0 GPA) og:
- står i det krævede kursus, der er nævnt ovenfor
eller
Ontario High School Equivalence Certificate (GED)
eller
Moden ansøger med stående i det krævede kursus angivet ovenfor
Engelsk Sprogkrav
Ansøgere, hvis første sprog ikke er engelsk, skal være påkrævet for at demonstrere færdigheder på engelsk ved en af følgende metoder:
- En Grade 12 College Stream eller University Stream engelsk kredit fra en Ontario Secondary School, eller tilsvarende, afhængigt af programmets Adgangskrav
- Test af engelsk som fremmedsprog (TOEFL) test med en minimumscore på 79 for den internetbaserede test (iBT) med testresultater inden for de sidste to år
- International English Language Testing System (IELTS) Akademisk test med en samlet score på 6,0 uden score under 5,5 i et af de fire bånd med testresultater inden for de sidste to år.
- Kanadisk Academic English Language (CAEL) test med en samlet score på 60 uden score mindre end 50 i nogen af de fire bands med testresultater inden for de sidste to år
- Pearson Test af engelsk akademisk (PTE) med en minimum score på 53, med testresultater inden for de sidste to år
- En Cambridge engelsk test (FCE / CAE / CPE) med en samlet score på Cambridge English Scale of 169 uden sprogfærdigheder mindre end 162, med testresultater inden for de sidste to år
- En engelsk sprogevaluering (ELE) på Fanshawe College med en minimumscore på 70% i alle dele af testen med testresultater inden for de sidste to år
- Fanshawe College ESL4 / GAP5 studerende: Mindste klasse på 80% i ESL4 / GAP5 Level 8, 75% i ESL4 / GAP5 Level 9 eller 70% i ESL4 / GAP5 Level 10
Anbefalet faglig forberedelse
- Grade 11 Hæve sunde børn (O)
- Grade 11 Arbejde med spædbørn og småbørn (C)
- Grade 12 Udfordring og forandring i samfundet (U)
- Grad 12 familier i Canada (C) eller (U)
- Grad 12 Menneskelig udvikling gennem hele levetiden (M)
Anbefalet personlig forberedelse
- Studerende skal udvikle personligt ansvar og ledelsesevner ved at deltage i skole og sociale organisationer, der beskæftiger sig med at hjælpe mennesker, især børn og unge
- Arbejds- eller frivillig erfaring inden for dette felt er vigtigst
Avanceret Stående
Avanceret stilling kan gives til dem, der er direkte ansat inden for børnepasningsområdet eller dem med lignende relevant erfaring eller akademisk baggrund.
Ansøgers udvælgelseskriterier
Hvor antallet af støtteberettigede ansøgere overstiger de ledige pladser i programmet, vil ansøgernes udvælgelseskriterier være:
- Præference for fastboende i Ontario
- Ansøgning af ansøgning senest den 1. februar (Efter denne dato vil Fanshawe College overveje ansøgere på først til mølle, indtil programmet er fuld)
- Opfyldelse i adgangskraveneBemærk:
- Adgang til Fanshawe College Human Services Foundation-programmet garanterer ikke adgang i et efterfølgende år til programmet for børn og unge. En vellykket afslutning af Fanshawe College Human Services Foundation-programmet gør det dog muligt for den studerende at blive overvejet yderligere, når han ansøger om programmet for børn og unge. Human Services Foundation-programmet er det foretrukne udpegede forberedende program til optagelse i programmet for børn og unge.
- * Studerende, der i øjeblikket er registreret i Human Services Foundation-programmet på Fanshawe College eller på et hvilket som helst Ontario College of Applied Arts and Technology, skal med succes gennemføre deres Human Services Foundation Ontario College Certificate med et minimum på 2.0 GPA inden 30. april 2021 og opfylde det akademiske forudsat kursus for programmet for børn og unge for at være berettiget til optagelsesovervejelse det umiddelbart efterfølgende studieår til programmet for børn og unge.
- ** Studerende, der i øjeblikket er registreret i det generelle kunst- og videnskabsprogram på Fanshawe College eller på et hvilket som helst Ontario College of Applied Arts and Technology, skal med succes gennemføre deres General Arts and Science Ontario College Certificate med et minimum på 2.0 GPA inden 30. april 2021 og opfylde det akademiske forudsatte kursus for Børne- og Ungdomsplejeprogrammet for at være berettiget til optagelsesovervejelse i det umiddelbart efterfølgende studieår til Børne- og Ungdomsomsorgsprogrammet.
Karrieremuligheder
Kandidater er ansat af agenturer eller institutioner, der er designet til at imødekomme en række behov for børn og unge, der oplever følelsesmæssige, adfærdsmæssige, sociale og / eller psykiske udfordringer. Sådanne steder omfatter gruppehjem, kriminalomsorg, behandlingscentre til beboelse, børnehjælpsforeninger, uddannelsesråd, samfundsressourcecentre og hospitaler.
Galleri
Programresultat
Den færdiguddannede har på pålidelig vis demonstreret evnen til at:
- udvikle og vedligeholde relationer med børn, unge og deres familier ved at anvende principperne for relationel praksis* og respektere deres unikke livsområde*, kulturelle og menneskelige mangfoldighed.
- vurdere og reagere på børns og unges styrker og behov, herunder komplekse reaktioner, der er påvirket af udviklingsmæssige, miljømæssige, fysiske, følelsesmæssige, sociale og psykiske udfordringer, med henblik på at fremme positive forandringer.
- analysere og evaluere virkningen af det indbyrdes forhold mellem familie-, social service-, rets- og samfundssystemer på børn, unge og deres familier og bruge disse oplysninger i planlægningen af helhedsorienteret pleje og i reduktionen af systemiske barrierer.
- planlægge, gennemføre og evaluere interventioner ved hjælp af evidensbaseret praksis* inden for områderne terapeutisk miljø* og programmering og gruppearbejde for at fremme modstandsdygtighed* og forbedre udviklingen hos børn, unge og deres familier.
- at forsvare* børns, unges og deres familiers rettigheder og at opretholde et perspektiv mod undertrykkelse* og kulturel kompetence i forskellige kulturelle sammenhænge.
- anvende kommunikations-, teamwork- og organisatoriske færdigheder inden for det tværprofessionelle team og med partnere i lokalsamfundet for at forbedre kvaliteten af serviceydelser i børne- og ungdomsplejepraksis.
- udvikle og implementere selvomsorgsstrategier ved hjælp af selvundersøgelse og refleksionsprocesser for at fremme selvbevidsthed og forbedre praksis som børne- og ungdomsplejerske.
- at anvende evidensbaseret* forskning, ressourcer til faglig udvikling og tilsynsmodeller til at støtte faglig udvikling og livslang læring.
Indlæggelser
Læreplan
Kurser
Niveau 1
Gen Ed - Tag et valgfrit valgfag på 3 kreditter inden for almen uddannelse
Tag alle de følgende obligatoriske kurser:
- WRIT-1094 ---- Fornuft og skrivning 1 for fællesskabsstudier
- BSCI-1264 ---- Terapeutisk programmering
- PSYC-1114 ---- CYC færdigheder og interventioner
- PSYC-1115 ---- CYC Relationel praksis - Introduktion
- FLDP-1036 ---- Professionel praksis: Feltberedskab
- PSYC-1116 ---- Mangfoldighed i CYC-praksis
- PSYC-1117 ---- Børns udvikling
Niveau 2
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-1016 ---- Praktik i marken 1
- BSCI-1225 ---- Field Seminar 1
Niveau 3
Gen Ed - Tag et valgfrit valgfag på 3 kreditter inden for almen uddannelse
Tag alle de følgende obligatoriske kurser:
- PSYC-3036 ---- Ungdomsudvikling
- LAWS-3062 ---- Dokumentation og lovgivning
- COMM-3082 ---- Kommunikation i forbindelse med fællesskabsstudier
- PSYC-3038 ---- Rådgivningsfærdigheder
- PSYC-3037 ---- CYC Relationel praksis
- FLDP-3041 ---- Professionel identitet: Feltpraksis
- PSYC-3039 ---- Mental Health Literacy
Niveau 4
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-3013 ---- Praktik i marken 2
- BSCI-3044 ---- Field Seminar 2
Niveau 5
Tag alle de følgende obligatoriske kurser:
- HLTH-5025 ---- Misbrug, stoffer og velvære
- FLDP-5017 ---- CYC karriereparathed
- PSYC-5025 ---- Familiedynamik
- PSYC-5033 ---- Teoretiske rammer i CYC-praksis
- PSYC-5032 ---- Grupperådgivning og interventioner - Rådgivning
- SOCI-5010 ---- Børnemishandling og omsorgssvigt af børn
- RSCH-5001 ---- Forskningskompetencer til brug i CYC-praksis
Niveau 6
Tag følgende obligatoriske kurser:
- FLDP-5004 ---- Praktik i marken 3
- BSCI-5007 ---- Felt seminar 3
Gen Ed - valgfag
Tag 6 generelle uddannelsespoint - normalt på niveau 1 og 3
Program opholdssted
Studerende skal gennemføre mindst 28 credits i dette program på Fanshawe College for at opfylde kravet om opholdstilladelse og afslutte dette program.
Karrieremuligheder
De færdiguddannede er ansat i agenturer eller institutioner, der har til formål at opfylde en række behov hos børn og unge med følelsesmæssige, adfærdsmæssige, sociale og/eller psykiske udfordringer. Disse steder omfatter bl.a. gruppehjem, kriminalforsorg, behandlingshjem, børneforsorgsselskaber, uddannelsesråd, kommunale ressourcecentre, gadearbejde og hospitaler.
Studenterklæringer
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.