Associeret grad i barndom og familie studier

Southwestern Oregon Community College

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Associeret grad i barndom og familie studier

Southwestern Oregon Community College

Associate of Science Childhood Uddannelse og Familie Studies Emphasis grad fører til en baccalaureate grad i menneskelig udvikling, tidlig barndom uddannelse eller samfundsvidenskab med et certifikat i tidlig barndomsuddannelse. Studerende kan anmode om tilpasninger i Southwestern AS-graden, hvis kursuskrav er opfyldt for de første to år af en regionalt akkrediteret fireårig institution, der tilbyder en uddannelse i undervisning, tidlig barndomsuddannelse, familie studier, menneskelig eller børns udvikling. Eastern Oregon University fjernundervisning grad af liberale studier med en tidlig barndomsuddannelse vægt artikulerer med SWOCC's AS grad. AS-graden er også artikuleret med Portland State University gennem deres eksterne uddannelser.

Alle kurser specifikke til barndomsuddannelse og familie studier grader og certifikater tilbydes online via Southwestern's online platform. Både AS med vægt i barndomsuddannelse og familie studier og vores AAS i børneuddannelse og familie studier er nu akkrediteret gennem National Association for Uddannelse af unge børn (NAEYC) Early Childhood Associate Degree Accreditation Program.

PROGRAM STUDENT Læringsudbytte

Efter vellykket gennemførelse af dette program vil den studerende have viden og færdigheder i følgende standarder:

1. Fremme Børns Udvikling og læring

Studerende udvikler og bruger deres forståelse af børneudvikling - herunder unges særlige karakteristika og behov samt de mange interaktive påvirkninger på børns udvikling og læring - at skabe miljøer, der er sunde, respektfulde, støttende og udfordrende for hvert barn.

Nøgleelementer i Resultat 1; 1a: Beskriv småbørnens forskellige egenskaber og behov fra fødsel til alder 8. 1b: Forklar de mange indflydelser på tidlig udvikling og læring.

1c: Brug viden om børneudvikling til at skabe sunde, respektfulde, støttende og udfordrende læringsmiljøer for små børn.

2. Bygning Familie og Fællesskabets relationer

Studerende artikulere de komplekse karakteristika hos børns familier og samfund og bruge denne forståelse til at skabe respektfulde, gensidige relationer, som understøtter og styrker familier og engagerer alle familier i deres børns udvikling og læring.

Nøgleelementer i udfald 2; 2a: Beskriv forskellige familie- og fællesskabskarakteristika.

2b: Udvikle og gennemføre strategier til at støtte og engagere familier og samfund gennem respektfulde, gensidige relationer.

2c: Udvikle og implementere planer om at engagere familier og samfund i småbørns udvikling og læring.

3. Observation, dokumentation og vurdering til støtte for unge børn og familier

Studerende formulerer mål, fordele og formål med vurdering og bruger systematiske observationer, dokumentation og andre effektive vurderingsstrategier på en ansvarlig måde i samarbejde med familier og andre fagfolk til at påvirke udviklingen af ​​hvert barn positivt.

Nøgleelementer i Resultat 3; 3a: Angiv målene, fordelene og formålet med vurderingen - herunder brugen af ​​dem i udviklingen af ​​passende mål, læseplaner og undervisningsstrategier for små børn.

3b: Brug observation, dokumentation og andre relevante vurderingsværktøjer og -metoder, herunder anvendelse af teknologi i dokumentation, vurdering og dataindsamling.

3c: Praksisansvarlig vurdering for at fremme positive resultater for hvert barn, herunder en bevidsthed om hjælpemetoder til børn med evner.

3d: Beskriv hvordan evalueringspartnerskaber med familier og med professionelle kolleger kan bruges til at opbygge effektive læringsmiljøer.

4. Brug Udviklingsmæssigt effektive metoder

Studerende gennemfører en bred vifte af udviklingsmæssigt hensigtsmæssige tilgange, instruktionsstrategier og værktøjer til at forbinde med børn og familier og positivt påvirke hvert barns udvikling og læring, hvilket vil variere afhængigt af børns alder, karakteristika og den tidlige barndomsindstilling.

Nøgleelementer i udfald 4; 4a: Diskuter, hvordan støttende relationer og positive interaktioner er grundlaget for deres arbejde med små børn.

4b: List og implementer effektive instruktions- og vejledningsstrategier og værktøjer til tidlig uddannelse, herunder passende anvendelser af teknologi.

4c: Brug et bredt repertoire af udviklingsmæssigt hensigtsmæssige undervisnings- / lærings- og vejledningsmetoder.

4d: Reflektere over deres egen praksis for at fremme positive resultater for hvert barn.

5. Brug af indholdskendskab til at opbygge betydende læseplaner

Studerende udvikler og anvender deres viden om udviklingsområder og akademiske (eller indholds) discipliner til at designe, gennemføre og evaluere meningsfuld og udfordrende læreplan, som fremmer omfattende udviklings- og læringsresultater for hvert barn.

Nøgleelementer i udfald 5; 5a: Begynd at forklare indholdskendskab og ressourcer i akademiske discipliner: sprog og læsefærdighed; kunsten - musik, kreativ bevægelse, dans, drama, billedkunst; matematik; videnskab; fysisk uddannelse - fysisk aktivitet, sundhed og sikkerhed og sociale studier.

5b: Anerkend og anvend de centrale begreber, undersøgelsesværktøjer og strukturer af indholdsområder eller faglige discipliner.

5c: Brug deres egne viden, passende tidlige læringsresultater og andre ressourcer til at designe, gennemføre og evaluere udviklingsmæssigt meningsfuld og udfordrende læseplan for hvert barn.

6. At blive en professionel

Studerende er samarbejdspartnere, der løbende demonstrerer videnskabelige, reflekterende og kritiske perspektiver af deres arbejde, træffer informerede beslutninger, der integrerer viden fra en række forskellige kilder, herunder etiske retningslinjer og fortaler for sunde uddannelsespraksis og politikker.

Nøgleelementer i Resultat 6; 6a: Identificer som medlem af det tidlige barndomsområde og blive involveret i det faglige samfund. 6b: Find og anvende etiske retningslinjer og andre professionelle retningslinjer for tidlig barndom.

6c: Engagere i kontinuerlig, samarbejdsmæssig læring for at informere praksis bruger teknologi effektivt med små børn, med jævnaldrende, og som en professionel ressource.

6d: Integrere videnskabelige, reflekterende og kritiske perspektiver på tidlig uddannelse i deres arbejde.

6e: Engagere i informeret fortal for unge børn og barndomsjobben.

7. Early Childhood Field Oplevelser

Studerende engagerer sig i feltoplevelser og klinisk praksis for at udvikle den viden, færdigheder og faglige dispositioner, der er nødvendige for at fremme udviklingen og læring af små børn i en række indstillinger for tidlig barndom og med flere aldersgrupper.

Nøgleelementer i udfald 7; 7a. Overhold og praktiser i mindst to af de tre tidlige barndoms aldersgrupper (fødsel - alder 3, 3-5, 5-8).

7b. Overhold og praktiser i mindst to af de tre hovedtyper af tidlige uddannelsesindstillinger (grundskolekurser, børnepasningscentre og hjem, ECEAP / Head Start-programmer).

ENTRYKKRAV

Studerende er forpligtet til at tage college placering test for at bestemme færdighedsniveau og beredskab i matematik, læsning og skrivning. Som en del af deres træningsprogram skal eleverne begynde med kurser inden for deres færdighedsniveau som bestemt af kollegiet placeringsprøve score.

Alle elever i tidlig skoleuddannelse og familiestudier skal have en gyldig førstehjælp og HLR-kort, et Food Handlers-kort og fuldføre HDFS9284 børnemisbrug og forsømmelsesrapportering.

De skal også have en kriminel historie baggrundskontrol.

Graduation Krav

Studerende skal gennemføre minimum 90 kredit timer med et minimum Grade Point Average (GPA) på 2,0 eller bedre. Alle kurser skal bestås med en karakter på 'C' eller bedre. 24 (24) kreditter skal udfyldes på Southwestern før AS-graden er tildelt. Kurser, der er udviklingsmæssige i naturen, der er udformet til at forberede eleverne på collegeoverførselskurser, gælder ikke for denne grad.

Udfyld ansøgningsprocessen på en semester inden udløbet af udløbsperioden (f.eks. Forårsstudenter skal anvende i løbet af vinterperioden).

Kredit for forudgående læring muligheder er tilgængelige for studerende med en spædbarn Toddler Child Development Associate (CDA) legitimationsoplysninger. Trin syv på Oregon Registry og med community-baseret træning eller certifikat for færdiggørelse for første forbindelser træning og se.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk


Sidst opdateret October 28, 2017
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Sep. 2019
Duration
Varighed
2 år
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
USA - Coos Bay, Oregon
Startdato : Sep. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Sep. 2019
USA - Coos Bay, Oregon
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen