Associate of Science i elektronik og computerteknologi
Mt. San Antonio College
Nøgleinformation
Campus placering
Los Angeles, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 362 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* i staten; Uden for staten: $20.040,00
Introduktion
Certifikatprogrammet Electronics and Computer Engineering Technology (ECET) forbereder enkeltpersoner enten til indledende beskæftigelse eller til forbedring af eksisterende færdigheder inden for elektronikområdet eller til overførsel til BS-programmer i elektronikteknologi eller industriel teknologi, der tilbydes i CSU-systemet. Nødvendige kurser til certifikatet - hvoraf mange er direkte formuleret til deres ækvivalenter på CSU'erne er de samme som for ECET AS-uddannelsen bortset fra kravet om kollegiets almindelige uddannelse. Ud over at udsætte eleverne for kerneemner som komponenter og kredsløb, inkluderer programmet kurser inden for avancerede områder, herunder mikrocontrollere og grænseflader, kommunikation og industrielle elektroniske kontroller. Næsten alle laboratorier har nyt, state-of-the-art udstyr til at give eleverne praktiske læringsoplevelser af høj kvalitet.
Studerende, der gennemfører ECET-certifikatprogrammet, har rigelige færdigheder til at gøre dem til alsidige medarbejdere. Typiske jobklassifikationer på teknikerniveau omfatter feltservicetekniker, feltingeniør, computerservicetekniker, kundeservicetekniker, kommunikationstekniker, vedligeholdelsestekniker og elektroniktekniker. Alle studerende, der gennemfører certifikatprogrammet, er automatisk berettiget til at modtage, uden yderligere undersøgelse, 4. klasses teknikerlicens fra National Association of Radio and Telecommunications Engineers (NARTE).
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Denne grad kræver gennemførelse af kurser i almen uddannelse plus følgende:
Påkrævede kurser
- ELEC 11 Tekniske applikationer i mikrocomputere, 3 enheder
- ELEC 12 computersimulering og fejlfinding, 2 enheder
- ELEC 50A elektroniske kredsløb - jævnstrøm (DC), 4 enheder
- ELEC 50B elektroniske kredsløb (AC), 4 enheder
- ELEC 51 Halvlederenheder og kredsløb, 4 enheder
- ELEC 53 kommunikationssystemer, 4 enheder
- ELEC 54A Industriel Elektronik, 4 enheder
- ELEC 54B industrielle elektroniske systemer, 3 enheder
- ELEC 55 Mikrobølgekommunikation, 4 enheder
- ELEC 56 digital elektronik, 4 enheder
- ELEC 61 Elektronisk samling og fremstilling, 3 enheder
- ELEC 74 mikrocontrollersystemer, 4 enheder
- TECH 60 Kunderelationer for teknikeren, 2 enheder
- Samlede enheder: 45
Anbefalede valgfag
- CISP 11 programmering i Visual Basic, 3 enheder
- ELEC 62 Advanced Surface Mount Montage og Rework, 2 enheder
- ELEC 76 FCC General Radiotelefon Operator Licen Preparation, 2 enheder
- ELEC 10 Introduktion til mekatronik, 2 enheder
- CNET 56 computernetværk, 4 enheder
Programresultat
Programmets læringsresultater
Efter vellykket gennemførelse af dette program vil en studerende være i stand til at:
- Anvend viden om elektroniske principper til områderne kommunikation, industriel elektronik og mikrocontrollere.
- Demonstrer korrekt brug af elektronisk testudstyr og associer måleresultater med kredsløbsadfærd i laboratoriet.
- Bestem kvantitativt ukendte elektriske parametre ud fra givne eller målte værdier og brug disse resultater til at vurdere eller fejlfinde fejl i kredsløb og systemdrift.
- Kommunikere, både mundtligt og skriftligt, viden om elektriske begreber og deres anvendelse på kredsløbs og systemers observerede adfærd.
- I avancerede kurser forbinder du begreber lært i introduktionskurser med mere generelle principper, der gælder i ansættelsessammenhæng.
Elevens læringsudbytte
*Studenternes læringsresultater inkluderer generelle færdigheder, viden eller applikationer, som studerende forventes at demonstrere efter at have gennemført et kursus eller et studieprogram. Det faglige fakultet, der er ansvarligt for et kursus eller et program, udvikler disse resultater, samt måler eller vurderer de studerende for at afgøre, om resultaterne bliver opfyldt. Målet med at vurdere elevernes læringsresultater er at hjælpe med at forbedre vores kurser, læseplaner, elevernes succes og/eller undervisning. De studerendes læringsudbytte på kursusniveau behøver ikke at være omfattende, de kan fokusere på et bestemt aspekt af et kursus, og målingerne af disse vurderinger er ikke nødvendigvis en del af den studerendes karakterer i kurserne. Husk, at elevernes læringsresultater ikke nødvendigvis repræsenterer alt det materiale og de mål, der skal læres i et kursus.