Associate of Applied Science in Computer Programming
Sullivan County Community College
Nøgleinformation
Campus placering
Loch Sheldrake, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 - 5 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
USD 434 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* undervisning, ud af statsstuderende. For mere information om studieafgifter, se programbeskrivelsen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Oversigt
SUNY Sullivan tilbyder to spor til at forberede fagfolk til at belønne karrierer inden for computerinformationssystemer og teknologi - Computerprogrammering og Computer Support.
Hvert spor er designet til at give den baggrund, der er nødvendig for øjeblikkelig ansættelse eller overførsel til et fireårigt program. Sporene inkluderer kurser i hardware og specialiseret software, programmering, logik og problemløsning, applikationsevner, databasestyring, systemanalyse og webdesign for at give kandidaterne et forskelligt færdigheds sæt. En kerne i klasser i liberal kunst giver den studerende de kommunikations- og kritiske tankegangskrav, der kræves for karrierefremskridt.
Studerende i computerprogrammering lærer at oprette og dekonstruere algoritmer og kode bag moderne computersprog. Fra og med den pseudokode, der bruges i logik og problemløsning, bevæger de studerende sig gennem Visual Basic, Java og C ved hjælp af en OOP-metodologi (Object Oriented Programming).
Efter succesfuld gennemførelse af kravene i AAS-programmeringen Computer Programming, vil de studerende være i stand til at demonstrere en forståelse af:
- Grundlæggende i computerarkitektur og organisation
- Computerhardware: komponenter, formål, relationer og integration
- Computersoftware: brug, design, installation, styring, konfiguration, fejlsøgning og filhåndtering
- Operativsystemer
- Grundlæggende i algoritmer
- Matematiske færdigheder anvendt til problemløsning og logik
- Grundlæggende om Microsoft Visual Basic
- Grundlæggende om Microsoft Visual C
- Grundlæggende om Java
- Objektorienteret programmeringsmetodik
- Grundlæggende i datastrukturer
- Grundlæggende i databasestyring
- Grundlæggende i systemanalyse
- Grundlæggende i projektledelse
Chris Ried / Unsplash
Kandidater vil også være parat til
- Skriv algoritmer for at løse problemer i den virkelige verden
- Opret, rediger, vedligehold og forespørgseldatabaser ved hjælp af struktureret forespørgselssprog
- Arbejd effektivt i målorienterede udviklingsteam
- Brug objektorienterede programmeringsmetoder i systemudvikling
- Anvend systemudviklingscyklussen i projektstyring
- Fremstil skriftlig, mundtlig og visuel kommunikation, der tydeligt udtrykker og dokumenterer deres ideer
- Anvend et grundlæggende fundament i videnskab, teknologi, teknik og matematik for at løse problemer i den virkelige verden
- Opret og vedligehold websider og websteder
Undervisning
Generelle uddannelseskrav
I løbet af post-sekundær uddannelse forventes studerende at få en beherskelse af det valgte emne, hvad enten det er inden for den liberale kunst, videnskab eller en af en række faglige discipliner. Det er imidlertid også et af de primære formål med post-gymnasiet uddannelse at udvide en studerendes perspektiv på verden. Dette involverer eksponering for nye ideer, udfordringer til etablerede eller tidligere holdte synspunkter og introduktion til ukendte og spændende måder at se på og håndtere tanker på. Det er gennem denne eksponering for en bredere generel uddannelse, at studerende etablerer færdigheder, der giver et grundlag for videre studier og arbejde. Sådanne færdigheder inkluderer kritisk tænkning, analyse af et argument, passende metodologiske tilgange, mangfoldighed i forståelse, inkorporering af teknologi og grundlæggende arbejdsvaner. Et sådant fundament giver også studerende en ramme, som de bedre kan forstå og værdsætte deres valgte studieretning.
Det var i denne ånd, at SUNY bestyrelse godkendte et krav til almen uddannelse i december 1998. Dette krav kræver mindst tredive (30) studiepoeng inden for forskellige nøgleområder for alle studerende, der skal studere fra en SUNY-institution med en baccalaureat-grad. Med henblik herpå har SUNY etableret følgende ti studerendes læringsresultater:
Læringsresultat 1 | Matematik |
Læringsudbytte 2 | Naturvidenskab |
Læringsresultat 3 | Samfundsvidenskab |
Læringsresultat 4 | Amerikansk historie |
Læringsresultat 5 | Vestlig civilisation |
Læringsresultat 6 | Andre verdenscivilisationer |
Læringsudbytte 7 | Humaniora |
Læringsresultat 8 | Kunsten |
Læringsresultat 9 | Fremmedsprog |
Læringsresultat 10 | Grundlæggende kommunikation |
Ud over disse skal succesrige gradskandidater også demonstrere kompetence på to områder:
Kritisk tænkning (begrundelse)
Informationsstyring
Et studerendes læringsresultat i kritisk tænkning er inkluderet i hvert kursus inden for almen uddannelse, hvortil der tildeles kredit for studerendes læringsresultater to til syv (2-7) og studerendes læringsresultat 10. Informationsstyring undervises på tværs af pensum.
SUNY General Education-krav trådte oprindeligt i kraft for alle studerende, der begyndte deres studier i efteråret 2000 eller senere. I 2010 ændrede SUNY-bestyrelsen krav til almen uddannelse og inkluderede i 2013 yderligere specifikke henstillinger til deres implementering til samfundskollegier, der er beregnet til at lette overførsel af studerende til SUNY 4-årige institutioner. SUNY Sullivan er forpligtet til at hjælpe sine studerende med at opfylde de nuværende krav til generel uddannelse, der er fastsat af SUNY. Til dette formål kræver SUNY SULLIVAN, at hver studerende, der studerer med en Associate in Arts (AA) grad eller en Associate in Science (AS) grad, afslutter 30 point i mindst syv af de ti områder inden for almen uddannelse og demonstrerer kompetence i kritisk tænkning og informationsstyring. Med hensyn til praktisk anvendelse kræver denne politik, at hver modtager af AA og AS skal have demonstreret:
- Viden og færdigheder inden for to krævede områder, grundlæggende kommunikation og matematik;
- Viden og færdigheder inden for fem af følgende otte områder: Naturvidenskab, Samfundsvidenskab, Amerikansk historie, Vestlig civilisation, Andre verdenscivilisationer, Humaniora, kunst og fremmedsprog; og
- Kompetence inden for to krævede områder, kritisk tænkning og informationsstyring.
Indlæggelser
Læreplan
Forudgående krav
- Math Comp
Første semester:
- CPT 1300 Introduktion til datalogi
- CPT 1307 scripting
- Valgfag A Liberal Arts valgfag*
- ENG 1001 Sammensætning I
- MAT MAT 1005, 1205, 1206, 1301 eller højere
Andet semester:
- CPT 1301 Logik og problemløsning
- CPT 1203 HTML
- Valgfag CPT Valgfag
- ENG 1301 eller COM 1305 Fundamentals of Speech OR Intercultural Communication
- SCI Et kursus med et SCI-præfiks og lab
Tredje semester: 16
- CPT 1408 Webdesign og udvikling
- CPT 2211 Database Management
- CPT 2226 Objektorienteret programmering
- Valgfag CPT valgfag
- Valgfag A Liberal Arts valgfag*
Fjerde semester: 16
- CPT 2607 datastrukturer
- CPT 2611 systemanalyse
- CPT 2040 mobilapplikationsprogrammering
- CPT 2220-projekt
- PED Et kursus med et PED-præfiks
* Alle AAS-grader kræver ENG 1001 Composition I, ENG 1301 Fundamentals of Speech ELLER COM 1305 Intercultural Communication, et 4-kredit videnskabeligt kursus med laboratorium og mindst 10 yderligere Liberal Arts-point fra mindst to andre studieområder. Liberal Arts præfikser: ANT, ECO, ENG, FLA, GEO, HIS, HON, HUM, MAT, POL, PSY, SCI og SOC. COM 1301, Interpersonal Communications, COM 1305, Intercultural Communication, COM 2110 Intro to Media Communications, CPT 1210, Computer Literacy, CPT 1301, Logic and Problem Solving, CRJ 1115, Introduction to Criminal Justice, og THE 1700, Theatre History I er også klassificeret som liberal arts.
Galleri
Programresultat
Kandidater vil også være forberedt på at:
- Skriv algoritmer for at løse problemer i den virkelige verden
- Opret, rediger, vedligehold og forespørgseldatabaser ved hjælp af struktureret forespørgselssprog
- Arbejd effektivt i målorienterede udviklingsteam
- Brug objektorienterede programmeringsmetoder i systemudvikling
- Anvend systemudviklingscyklussen i projektstyring
- Fremstil skriftlig, mundtlig og visuel kommunikation, der tydeligt udtrykker og dokumenterer deres ideer
- Anvend et grundlæggende fundament i videnskab, teknologi, teknik og matematik for at løse problemer i den virkelige verden
- Oprette og vedligeholde websider og websteder
Virtuelt åbent hus
Virtuelt åbent hus er planlagt til tirsdage kl. 15.30 (USA østlig standardtid)