Arbejde handicap forebyggelse kursus (år 2)

NIVA Education

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Arbejde handicap forebyggelse kursus (år 2)

NIVA Education

Arbejde handicap opstår, når en arbejdstager er ude af stand til at genoptage eller forblive på arbejde på grund af et sundhedsproblem. Tabet produktivitet som følge af dårlig medarbejdernes sundhed eller arbejde handicap pålægger store individuelle, sociale og økonomiske byrder, og er et stort problem for arbejdstagere, deres familier, arbejdsgivere, politikere, forsikringsselskaber, og erhvervsbetingede sundhed udbydere. Arbejde handicap og konsekvenser kan reduceres eller endog forhindret.

Kursets målsætning

At udvikle tværfaglige WDP viden, færdigheder og holdninger i Ph.D. studerende, ph.d.-stipendiater og praktikere med en kandidatgrad, der er knyttet til WDP feltet. Programmet vil blive tilpasset til at opfylde kompetencebehov for både forskere og praktikere.

Dette kursus er blevet accepteret som et teoretisk kursus (22 timer) krævede i speciallæge uddannelse i uddannelsesprogrammerne for bedriftssundhedstjeneste ved University of Helsinki i Finland. Accepten gælder for de specialiserede uddannelsesprogrammer på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet af alle finske universiteter.

Målgruppe

Ph.d.-studerende, studerende på post-mester-niveau, erhvervsmæssig sundhedspersonale (læger, ergonomer, fysioterapeuter, ergoterapeuter, psykologer, etc.), rehabilitering fagfolk, repræsentanter for forsikringsselskaber og social forsikring.

Deltagerne kan vælge at følge det komplette program eller dele heraf. De, der vælger det komplette program vil have prioritet, der sigter til en passende blanding af forskere og praktikere.

Kursus skitse

Sproget i kurset er engelsk. Forelæsninger vil blive blandet med gruppe- og individuelt arbejde. Deltagerne bedes præsentere plakater og kurset program omfatter en pre-opgave.

hovedemner

Deltagerne kan vælge at følge det komplette program eller dele heraf. De, der vælger det komplette program vil have prioritet, der sigter til en passende blanding af forskere og praktikere.

  • År 1 (2016): Arbejde forebyggelse handicap, med fokus på teoretiske, metodiske, etiske og praktiske udfordringer (herunder tværfaglighed)
  • År 2 (2017): Intervention forskning med fokus på interventioner arbejdspladsen, og forebyggelse af sygefravær gennem fremme af sund organisationer (inkl. sundhedsfremme af både enkeltpersoner og arbejdspladser)
  • År 3 (2018): socialpolitisk udfordringer, og implementering af evidensbaseret praksis

Work Disability Prevention (År 1) online kursus er en kort introduktion til emnet og vil give et godt grundlag for at deltage i del 2 og 3.

BAGGRUND

Arbejde handicap opstår, når en arbejdstager er ude af stand til at genoptage eller forblive på arbejde på grund af et sundhedsproblem. Tabet produktivitet som følge af dårlig medarbejdernes sundhed eller arbejde handicap pålægger store individuelle, sociale og økonomiske byrder, og er et stort problem for arbejdstagere, deres familier, arbejdsgivere, politikere, forsikringsselskaber, og erhvervsbetingede sundhed udbydere. Beviser tyder på, at arbejdet handicap resultater fra komplekse samspil, der involverer flere interessenter (arbejdsplads, familie, forsikringsselskab, sundhedsydelser) interagerer med patienten / arbejdstager i handicap processen. Løsningen af ​​dette systemiske og flerdimensionel handicap problem kræver vedtagelse af en tværfaglig perspektiv. Dette beviser gælder for forskellige typer af lidelser (såsom muskel- og skeletbesvær, psykiske problemer, hjerte-kar-sygdomme og kræft), fordi fokus i forebyggelsesarbejdet handicap (WDP) hjælper arbejdstagerne være produktiv på arbejdet, eller vende tilbage til et sundt produktivt arbejdsliv .

Hver forsker og praktiserende læge ind i området for WDP kommer fra et bestemt fagområde (f.eks, medicin, rehabilitering, biomekanik, psykologi, samfundsvidenskab). Baseret på deres disciplin og træning, de ofte har en relativt smal perspektiv på arbejde handicap og er ikke godt forberedt til at løse de komplekse WDP. Især er de ikke parate til at designe og gennemføre feltstudier eller indgreb, der involverer flere interessenter, der har forskellige perspektiver (arbejdsgivere, fagforeninger, sociale forsikringer myndigheder, sundhed og sundhedspersonale) eller at udnytte evidensbaseret viden. For forskere, kan det føre til vanskeligheder med at udvikle og implementere forskningsprojekter og interventioner og kan afholde nogle forskere fra at fortsætte i WDP feltet. For praktiserende læger, kan det være svært at få adgang til igangværende forskning og debatter, og dermed for at bruge de nyeste indsigter fra marken i deres daglige arbejde. Parallelt med det, kan det være svært for forskerne at få en fuld forståelse af aktuelle praktiske spørgsmål, for eksempel de skiftende vilkår i arbejdslivet, inden de er undersøgt eller offentliggøres, hvilket hæmmer deres forskning. Tværfaglig udveksling af forskning og praksis på akademisk niveau og bygge bro mellem disse områder synes at være af stor betydning for faglig udvikling og for at flytte feltet fremad ved at bygge en tværfaglig 'krop af viden «. Muligheder for at træne forskere og praktikere i hele spektret af WDP og arbejde og sundhedsspørgsmål er sjældne som er muligheder for at udveksle indsigter fra forskning og praksis. De opstår normalt uformelt gennem et tæt samarbejde med nogle af de få forskningsledere på dette område eller gennem faglige netværk. Men disse ledere og netværk geografisk spredt, efterlader ringe mulighed for krydsbefrugtning. Den tværfaglig træningsprogram i Work Disability Forebyggelse hjælper forskere og praktikere udvikler tværfaglige viden, færdigheder og holdninger til WDP ved hjælp af deltagernes egne disciplinære viden og forskningsprojekter for at bidrage til tværfaglig erfaring. Den tværfaglige WDP Programmet bygger på erfaringerne fra WDP Strategic Training Program indledt i Canada og finansieret af CIHR. Programmet vil blive ledet af mentorer fra Sverige, Finland, andre nordiske lande, og Holland, der alle udmærker for deres væsentlige bidrag til fremme af WDP og også har erfaring fra det canadiske program. Ute Bültmann, Christian Ståhl og Kari-Pekka Martimo er tidligere praktikanter i det canadiske program, og Ute Bültmann, Christian Ståhl og Kerstin Ekberg har fungeret som mentorer i programmet. Desuden Ute Bültmann er medlem af Programmet direktion. Vi har også stærke bånd med udvikleren af ​​WDP programmet, professor Patrick Loisel, der fuldt ud støtter dette initiativ. Angelique de Rijk har en mangeårig erfaring med udvikling af uddannelse og undervisning på WDP for internationale, tværfaglige grupper af studerende (med) studieleder kandidatuddannelse Work & Sundhed og Arbejde, Sundhed og karriere på Maastricht University; foredragsholder for ph.d.-kursus om sygefravær på Karolinska Institute). Hendes ph.d.-studerende var praktikanter i WDP Program.

Denne skole tilbyder programmer i:
  • Engelsk
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Contact school
Duration
Varighed
5 dage
Fuldtid
Information
Deadline
Locations
Sverige - Alsike, Uppsala County
Startdato : Contact school
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Contact school
Sverige - Alsike, Uppsala County
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen