Specialisering i Supply Chain Management
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Nøgleinformation
Campus placering
Tlaquepaque, Mexico
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* kontakt os for at modtage information om semesterundervisningen for det program, du er interesseret i
Introduktion
I alliance med Supply and Value Chain Center, Quinlan School of Business, fra Loyola University Chicago.
Denne specialisering er til dig
- Hvis du er professionel inden for driftsledelse og kvalitetskontrol, lagerbeholdning, international logistik og / eller du leder en virksomhed inden for produktion, serviceydelse eller import og eksport.
- Hvis du er ansvarlig for omkostningsoptimering og økonomi relateret til din virksomheds drift.
- Hvis du arbejder inden for leverandørudvikling, logistik, transport, distribution eller toldadministration.
- Hvis du koordinerer fagfolk inden for produktion og industri.
Graduate profil
Kandidater fra denne specialisering formulerer, implementerer og direkte strategier anvendt på Supply Chain Management; de er kendetegnet ved en stærk teknisk forankring, der understøtter og retfærdiggør beslutningstagning, der anvendes til forsyningskædens optimering og forbedring. De udvikler også en tilgang, der kan føre til den fremtidige integration af grøn logistik i deres organisations forretningsmodel.
Årsager til at studere på ITESO
- Du deltager i et tosproget internationalt program i alliance med Quinlan School of Business ved Loyola University Chicago; du kan gøre en del af programmet på Loyola og optjene et eksamensbevis ved at deltage i en kort studietur til Chicago, som inkluderer besøg hos virksomheder med en enestående kapacitet til supply chain management.
- Du vil tilhøre et program, hvor en grøn logistik tilgang er et grundlæggende princip i alle kurser, med en forpligtelse til retfærdighed i kommercielle relationer og den såkaldte "triple bottom line": en bæredygtig balance mellem sociale, miljømæssige og økonomiske mål .
Uddannelsesmodel
ITESOs kandidatuddannelser afspejler institutionens særlige tilgang til avanceret produktion af viden og læring. Det er et ideelt scenario til artikulation af forskellige ekspertiseområder og perspektiver, der imødekommer de sociale og teknologiske behov i vores samfund og styrker de forskellige erhverv. Det er en løbende indsats fra studerende, professorer og talrige aktører og institutioner for at opretholde en akademisk samtale, der sætter spørgsmålstegn ved reduktionismen af visse teknisk-videnskabelige perspektiver.
ITESO-kandidatuddannelser centrerer deres læringsproces omkring studerende som hovedaktører. Med deres personlige autonomi og værdighed som udgangspunkt tager de studerende den dobbelte rolle som agenter og modtagere af uddannelsesarbejde suppleret med deres interaktion med jævnaldrende og programfakultetet.
ITESOs kandidatuddannelser er gradvis i overensstemmelse med sociale behov og institutionelle orienteringer i et forsøg på at tackle de specifikke udfordringer ved lokal / global udvikling med det formål at fremme socialt ansvar og samhørighed samt et engagement i de mest disponerede samfundssektorer. Programmet og dets kandidater forventes at have en indvirkning på vores sociale, videnskabelige og akademiske sammenhæng.
Vores kandidatuddannelser opnår ekspertise i dannelse af studerende ved at udvikle specifikke og tværfaglige kompetencer understøttet af kompleks og kritisk tænkning, refleksiv praksis, debat, manifestation af viden og livslang akkumuleret social og professionel erfaring samt konstruktion af solidaritet.
Områderne med akademisk produktion - primært vores institutionelle programmer inden for forskning og intervention - er bygget på organiseret praksis inden for interne netværk af grundlæggende akademiske enheder, afdelinger eller centre. De opererer også i eksterne eller interinstitutionelle netværk, som ITESO har opbygget gennem årene, hvilket giver studerende og professorer mulighed for at samarbejde og optimere ressourcerne i den kontekstuelle og anvendte viden.
Vores kandidatuddannelser producerer innovativ, kreativ og kritisk viden. I denne forstand opfattes innovation som implementering af nye alternativer til løsning af eksisterende problemer. Anvendelserne af sådan viden tjener til at genkende og løse socioøkonomiske, videnskabelige, teknologiske og kulturelle dynamikker og krav og formidles blandt andet gennem publikationer, udvikling af prototype, systemer, patenter, sociale applikationer og interventioner.
Studieplan
Du vil arbejde med både mexicanske og internationale professorer, som alle bringer til klasseværelset omfattende erfaring inden for det professionelle felt af supply chain management. Du får også chancen for at netværke med fagfolk og ledere i marken.
Du vil udvikle et praktisk interventionsprojekt for at forbedre effektiviteten af forsyningskædeprocesserne i en egentlig virksomhed, eller du kan vælge at arbejde på en professionel driftssimulator ved hjælp af international software til at praktisere supply chain management.
Når du har opnået din grad i specialiseringen i supply chain management, er du berettiget til at forlænge dine kreditter og anvende dem til en kandidatgrad på ITESOs Business School ved at studere i cirka et år mere.
Grundlæggende
4 obligatoriske kurser
- Drift, levering og lagerstyring
- Finansier og omkostninger i forsyningskæden
- Bæredygtig styring af forsyningskæden (grøn logistik)
- International Logistik
Valgfag
Vælg et kursus
- Strategi og forretningsmodeller
- Selskabsfinansiering
- Kvalitetsteknik og ledelse
- International Marketing
Forskning, udvikling og innovation
for at opnå din grad: to obligatoriske F & U-seminarer
- FUDI I: Forskning, Udvikling & Innovation I
- RD&I II: Forskning, udvikling og innovation II
I alt fem 8-kredit kurser plus to 4-kredit Research, Development & Investigation seminarer, i alt 48 point i et studieår.
Kurserne i studieplanen er underlagt løbende gennemgang, og der kan være ændringer med hensyn til deres rækkefølge eller indhold.
Anerkendelse af officiel gyldighed af studier (RVOE, i dens initialer på spansk) som beskrevet i ministeraftale nr. 15018 med Ministeriet for Offentlig Uddannelse (SEP), offentliggjort i Forbunds Tidende den 29. november 1976. Klasseværelsesmodalitet .