Management Accounting Essentials
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 uge
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Dette kursus forklarer karakteren af ledelsesregnskab, og hvordan det hjælper lederes beslutningstagning.
Kurset vil også omfatte et besøg på stedet til en organisation, der er relevant for kurset, så delegerede kan udvikle en forståelse af, hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Regnskab for beslutningstagning
- Nøglekarakteristika for regnskabsoplysninger
- Informationsteknologiens rolle
- Kommercielle mål
- Capex og Opex
Nøgleforholdet – omkostninger, volumen, overskud
- Omkostninger til beslutningstagning
- Breakeven analyse
- Typer af profit
- Omkostningsstyringsstrategier
Kontrol gennem budgettering
- Virksomhedsplaner
- Budgetter og prognoser
- Typer af budgetter
- Adfærdsmæssige aspekter af budgettering
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til:
- Personale ansvarlig for budgetudarbejdelse og rapportering.
- Ledere, der er budgetholdere eller har budgetansvar.
- Personale med planlægningsansvar, som har brug for en dybere forståelse af omkostninger og budgetter.
Læringsresultater
Efter at have gennemført dette kursus vil du være i stand til at:
- Forstå hvordan økonomifunktionen kan skabe en beslutningsstøttestruktur for ledere.
- Forklar sammenhængen mellem omkostninger, volumen og overskud, og hvorfor dette er vigtigt for ledere.
- Forklar omfanget af budgettering som planlægnings- og kontrolværktøj.
- Udvikl et praktisk perspektiv på nutidige arbejdsmetoder inden for dit felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbejdsplads ved at bruge den viden og de færdigheder, du har opnået gennem kurset.