MPhil i digitale humaniora
University of Cambridge - Cambridge Digital Humanities
Nøgleinformation
Campus placering
Cambridge, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
9 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MPhil in Digital Humanities er et ni måneders kursus, der løber fra oktober til juni. Kurset ledes af Cambridge Digital Humanities, et forskningscenter med links på tværs af en lang række fakulteter og enheder i Cambridge. Kurset administreres af Det Engelske Fakultet. Denne spændende MPhil undersøger, hvordan humaniora beskæftiger sig med digital fremtid, digital forskning og digitale kulturer, efterhånden som der opstår spørgsmål omkring etik i automatisering, algoritmisk analyse, privatliv/overvågning, virtuelle kulturer, datadeling, intelligent agentur og kreativitet, arkiv retfærdighed og digitale historier, samlinger og kulturarvsspørgsmål. Kurset giver de studerende kritiske/teoretiske orienteringer og leverer en struktureret form for engagement med digitale metoder, værktøjer og tilgange, samtidig med at det muliggør fleksibilitet med hensyn til specialisme. Studerende kan komme fra flere discipliner, og kurset henvender sig til forskellige færdighedsniveauer i DH -metoder. Studerende tager to brede kernekurser - Tilgange og metoder og Data og algoritmisk analyse - og følger to kurser fra en kurv med flere specialiserede muligheder. Kurset vurderes gennem kortere essays og en årelang afhandling eller portfolioprojekt.
MPhil
Denne MPhil er blevet oprettet som reaktion på væksten inden for digitale humaniora og på behovet for at humaniora kæmper med nye former, praksis og sociale formationer formet i en digital tidsalder.
Dets mål er at udvide det humanistiske tilbud på postgraduate niveau i Cambridge ved at tilbyde en rute for tværfagligt engagement og udvikling af nye færdigheder og viden. MPhil vil give eleverne en struktureret form for engagement med digitale metoder, værktøjer, tilgange og kritiske og teoretiske orienteringer. Det vil gøre det muligt for studerende inden for humaniora eller samfundsvidenskab at udvikle den kritiske læsefærdighed og praktiske færdigheder og viden til at forstå og engagere sig i digitale materialer og digitale metoder til undersøgelse af spørgsmål, der er relevante for humaniora.
MPhil vil gøre det muligt for eleverne at demonstrere en avanceret generel forståelse af digitale humaniora og beslægtede emner ved hjælp af en række kritiske og teoretiske tilgange og metoder. Studerende vil være i stand til at demonstrere en dybere ekspertise inden for udvalgte forskningsområder eller i særdeleshed tilgange gennem valgfrie kurser i fastetiden og ved hjælp af en udvidet afhandling eller portefølje. Du får en kritisk og velinformeret forståelse af indsatsen for digital transformation i nutidens samfund og deltager i den avancerede forskningskultur i DH-samfundet i Cambridge og videre ved at deltage i og bidrage til forskningsseminarer, praktiske og metodiske workshops og læsning grupper.
Covid-19
Vi ved ikke endnu, hvordan verden vil se ud i oktober 2022. I øjeblikket bliver undervisning ved University of Cambridge leveret både online og personligt, alt efter hvad der er relevant.
Indlæggelser
Læreplan
Undervisning
Den obligatoriske del af kurset består af to grundfag i Michaelis-semesteret og to valgfag fra en kurv af valgmuligheder i fastelavnssemesteret. De studerende skal også deltage i en række forelæsninger/workshops og et forskningsseminarprogram, som afvikles sideløbende med kurserne. De studerende forventes at deltage i kurser, som universitetsbiblioteket tilbyder om bibliografiske og bibliografiske færdigheder samt kurser om elektroniske ressourcer.
Tilsyn
- 8 timers individuel supervision om året
- 48 timer fra 2 x grundfag og 2 x valgfrie fag pr. år
Seminarer
- 20 timers forskningsseminarer om året
Foredrag
- 20 timers forelæsning/workshops om året
Feedback
Hver studerende får tildelt en vejleder, som rådgiver om planlægningen af årets arbejde og især om afhandlingen/portfolien. Rådgivning om kursusopgaverne gives af underviseren for den relevante klasse, og yderligere vejledning tilbydes af afhandlingsvejlederen, som kan læse små dele af det skriftlige arbejde. De studerende får dokumentation med specifikationer og vejledning i forbindelse med hvert enkelt element af det vurderede arbejde. Fremskridtene overvåges ved, at hver enkelt studerende drøfter udkast til afhandlinger med deres vejleder og ved hjælp af det indsendte arbejde. Den korte, skriftlige opgave, som afleveres i Michaelis-semesteret, får feedback fra vejlederen; det første kursusopgaveoplæg, som afleveres i slutningen af Michaelis-semesteret, returneres med to eksaminatorers kommentarer i begyndelsen af fastelavnssemesteret; det sidste kursusoplæg returneres med to eksaminatorers kommentarer i begyndelsen af påskesemesteret. Vejledere skriver rapporter hvert semester online, som den studerende kan få adgang til.
Sådan finder du en vejleder
Studerende på denne grad kan blive vejledt af medlemmer af Cambridge Digital Humanities og af andre på Cambridge, der er tilknyttet eller forbundet med CDH. Bemærk venligst, at selv om potentielle kandidatstuderende måske ønsker at se på listen over fakultetsmedlemmers forskningsinteresser, før de beslutter sig for at søge, er det det det relevante udvalg, der har ansvaret for at behandle forskningsansøgninger og matche passende vejledere til forskningsprojekter. Vejledere udpeges først, når kandidaten er blevet godkendt, og de kan ikke på forhånd udpege sig selv til at overvåge et projekt.
Vurdering
Afhandling
- Enten en afhandling på højst 12.000 ord, der skal afleveres ved kursets afslutning (60% af den endelige karakter).
- Eller en portfolio bestående af en afhandling på højst 8.000 ord og en projektrapport på højst 4.000 ord. Projektrapporten kan omfatte en metodologisk rapport og tekniske bilag, som kan bestå af eller indeholde elementer i visuelle, digitale eller andre formater (60 % af den endelige karakter).
Essays
- Et essay på 2.000 ord vedrørende afhandlingen eller portfolioen, som bedømmes efter bestået/genindsendelse.
- To essays på hver 5.000 ord. Den ene afleveres ved afslutningen af Michaelis-perioden og den anden ved afslutningen af fastelavnsperioden. Disse vedrører det arbejde, der er udført i de grundlæggende og valgfrie fag, og hver bidrager med 20 % til den endelige karakter.
Programresultat
Fortsættelse af
Dette MPhil vil være til gavn for studerende, der ønsker at fortsætte inden for DH på ph.d.-niveau og videre frem, idet det giver dem mulighed for at finpudse deres kritiske og metodologiske færdigheder, udvikle nye tilgange og afprøve dem samt specialisere sig. Det vil også være en fordel for studerende, der ønsker at tage deres læring med tilbage til deres hjemlige fagområder, da de vil have opnået en kritisk og praktisk digital kompetence, som kan bruges i fremtidig forskning.
Andre karrierer, der kan følge efter et MPhil i DH, kan være inden for gallerier, biblioteker, arkiver, museer, kreative industrier, digitale medieindustrier og mediekunst - da de studerende vil have opnået de kritiske perspektiver, praktiske digitale færdigheder og metodologiske indsigter, der er nødvendige for at forfølge disse Pathways.
MPhilstuderende kan ansøge om at fortsætte til en ph.d.-grad hos det relevante fakultet. Den akademiske betingelse for at fortsætte på Cambridge er normalt en samlet karakter på 70 eller mere for MPhil kurset og en karakter på 70 eller mere for afhandlingen/portfolioen. Der kan også stilles andre betingelser.
Om skolen
Spørgsmål
Lignende kurser
Summer School in Digital Humanities
- Antwerp, Belgien