Indkøbsstrategi
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 uge
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Selve styringen af indkøbsfunktionen kan – i modsætning til indkøbspersonalets ledelse af entreprenører og leverandører – gøre forskellen mellem at have et rent administrativt, internt serviceudbyderteam, der opererer i baggrunden, eller en strategisk vigtig funktion, der kan være med til at forme virksomhedens succes. Hvis indkøbschefen er en mellemleder, har han eller hun muligvis ikke den administrerende direktørs øre. Men hvis virksomheden har en Chief Procurement Officer i "C Suite", der arbejder sammen med hans eller hendes kolleger fra Finance, Operations og Technology, så er det rimeligt at antage, at indkøb ses som nøglen til at levere virksomhedens strategi. Dette kursus ser på aspekter af indkøb, når de er mest indflydelsesrige og værdiskabende.
Kurset vil også omfatte et besøg på stedet til en organisation, der er relevant for kurset, så delegerede kan udvikle en forståelse af, hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Indkøb og forretningsstrategi
- Udviklingsvejen for indkøb fra transaktions- til værdikædeledelse
- Indkøb Organisation, struktur og jobfunktioner
Håndtering af indkøbsrisiko
- Hvilke risici skal indkøb tages i betragtning?
- En proces til at identificere, analysere og reagere på prioriterede risici
- Vigtige forsyningskæderisici – casestudie
- Hvordan man håndterer risici, der bliver til virkelighed
Indkøb – Præstationsmåling og styring
- Fordele ved at måle ydeevnen af indkøb
- Vurdering af indkøbseffektivitet og indkøbseffektivitet
- KPI'er til måling af ydeevne
- Indkøbsinformationssystemer
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til:
- Indkøbsmedarbejdere, analytikere og ledere.
- Kontraktingeniører og analytikere.
- Mængdemålere
- Kommercielle rådgivere
- Medlemmer af indkøbsteamet
- Generelle ledere
- Ledere med til opgave at administrere kontrakter.
- Kontraktadministratorer
- Alle, der ønsker at have en god forståelse og involvering i indkøbsaktiviteter.
Læringsresultater
Efter afslutningen af dette kursus vil du have:
- Lært om den værdi, indkøb kan give for at levere virksomhedens strategi.
- Overvejet hvordan indkøbsfunktionen skal struktureres, for at gøre den største forskel inde i organisationer.
- Erhvervet færdigheder inden for vigtige indkøbsaktiviteter, såsom værdikædeanalyse, indkøbsporteføljestyring og kategoristyring.
- Øvede teknikker i benchmarking af indkøbsteamets præstation.
- Udviklet praktisk perspektiv i moderne arbejdspraksis inden for dit felt.
- Udarbejdet en handlingsplan, der skal implementeres på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, der er erhvervet gennem kurset.