Avanceret strategisk kvalitetsstyring
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Ved at deltage i dette kursus vil du udvikle din kerneviden og færdigheder inden for kvalitetsledelse.
Kurset vil hjælpe dig med at forstå værktøjerne og teknikkerne til et effektivt kvalitetsstyringsprogram.
Kurset vil også omfatte webstedsbesøg til organisationer, der er relevante for kurset, så delegerede kan udvikle en forståelse af, hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Forståelse af kvalitet
- Ledelse og kvalitet
- Prisen på kvalitet
- Mennesker, processer og systemer
- Den samlede kvalitetsstyringsfilosofi
Kvalitetsledelse
- Ledelse grundlaget for TQM
- kvalitet Lederroller og -ansvar
- kvalitetsledelse vs kvalitetsledelse
- Operationelt lederskab vs strategisk lederskab
Seks-niveau modellen for TQM Adoption
- Niveau 1 – Uforpligtet
- Niveau 2 – Drifters
- Niveau 3 – Værktøjsskubbere
- Niveau 4 – Forbedrer
- Niveau 5 – Prisvindere
- Niveau 6 – Verdensklasse
Besøg på stedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Design for kvalitet
- Design, innovation og forbedring
- Design kontrol og styring
- Standarder og specifikationer
- Servicesektorens kvalitetsdesign
Kvalitetsledelse – HR-faktoren
- Mennesker og organisationsstruktur
- Teamwork for kvalitet
- Kommunikation for kvalitet
- Træning for kvalitet
Kvalitetsstyring i forsyningskæden
- Indkøbspraksis i kvalitetsstyring
- Kunde-leverandør relationer
- Fra kontrakt til partnerskab
- Innovation i forsyningskæden
- Kæden af gensidig afhængighed
Besøg på stedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Kvalitetsstyringsværktøjer, -systemer og -teknikker
- Grundlæggende værktøjer og teknikker
- Fejltilstand, effekt og kritikalitetsanalyse (FMECA)
- Statistisk proceskontrol (SPC)
- Forbedring af vedligeholdelsesydelsen
Kvalitetsrevision, priser og implementering
- Kvalitetsrevisioner
- Malcolm Baldrige, Deming Prize og European Quality Awards
- Implementering af kvalitetsstyring
- Ledelse af forandring
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til:
- Driftsdirektører
- Leder vedligeholdelse og driftsledelse
- Seniorledere, ledere, rådgivere og officerer, der ønsker at udvikle en grundig viden om kvalitetsledelse.
Læringsresultater
Efter afslutningen af dette kursus vil du:
- Udvikle en omfattende forståelse af kvalitetens rolle i succesrige organisationer.
- Forstå vigtigheden af lederskab for at opnå kvalitetsstandarder i verdensklasse.
- Evaluer de forskellige kvalitetsniveauer i din organisation.
- Værdsæt de færdigheder, der er nødvendige for at håndtere miljøet.
- Sæt pris på behovet for at inkorporere kvalitet fra designstadierne.
- Forstå, hvordan folk i din organisation kan nå eller bryde dine kvalitetsmål.
- Udvikl de nødvendige færdigheder for at samarbejde med din forsyningskæde for at opnå kvalitet.
- Sæt pris på de kvalitetsværktøjer og -teknikker, du har til rådighed.
- Forstå, hvordan du kan nå dine kvalitetsmål gennem brug af revisioner og kvalitetspriser.
- Undersøg forviklingerne ved at anvende kvalitetsstandere i servicelevering.
- Udvikl et praktisk perspektiv på nutidige arbejdsmetoder inden for dit felt.
- Implementer en handlingsplan på din arbejdsplads ved at bruge den viden og de færdigheder, du har opnået gennem kurset.