Avanceret indkøbskvalitet og kontraktgrundlag
London Business Training & Consulting
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
3 uger
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Oversigt
Procurement Excellence er mere end blot at drive en proces. Færdigheder i ledelse af kolleger, potentielle leverandører og højere ledelse er alle nødvendige. Men måske den vigtigste ingrediens er at udøve dømmekraft. Indkøb involverer at træffe beslutninger, og det kan være svært. En god indkøbschef skal være i stand til at tilsidesætte personlige præferencer for bestemte leverandører og operere transparent, men på en sådan måde, at den organisation, han arbejder for, træffer de rigtige valg. Disse valg er baseret på en ordentlig definition af behov og en vurdering af, hvordan disse behov kan opfyldes og af hvem. Dette kursus udforsker disse problemstillinger grundigt.
Selve styringen af indkøbsfunktionen kan – i modsætning til indkøbspersonalets ledelse af entreprenører og leverandører – gøre forskellen mellem at have et rent administrativt, internt serviceudbyderteam, der opererer i baggrunden, eller en strategisk vigtig funktion, der kan være med til at forme virksomhedens succes. Hvis indkøbschefen er en mellemleder, har han eller hun muligvis ikke den administrerende direktørs øre. Men hvis virksomheden har en Chief Procurement Officer i "C Suite", der arbejder sammen med hans eller hendes kolleger fra Finance, Operations og Technology, så er det rimeligt at antage, at indkøb ses som nøglen til at levere virksomhedens strategi. Dette kursus ser på aspekter af indkøb, når de er mest indflydelsesrige og værdiskabende.
Dette kursus behandler tre vigtige ansvarsområder for kontraktlederen: For det første nøglespørgsmålet om at styre entreprenørens præstation - en proces med måling i forhold til leverancer eller KPI'er for at nå kontraktens mål. For det andet de komplekse områder kontraktforhandling og kontraktudformning – to emner, der ofte går hånd i hånd. For det tredje spørgsmålene om, hvad der sker, når tingene går galt, hvilket fører til erstatningskrav, skadeserstatning og tidlig opsigelse, såvel som de tvister, der kan følge.
Kurset inkluderer webstedsbesøg til organisationer, der er relevante for kurset, så delegerede kan udvikle en forståelse af, hvordan deres samtid fungerer i den virkelige verden.
Kurset vil afsluttes med en opsummering af de vigtigste læringspunkter, efterfulgt af en handlingsplanlægningsøvelse med henblik på at anvende den erhvervede viden og færdigheder umiddelbart efter din tilbagevenden til arbejde. Efteruddannelsesstøtte er også tilgængelig i forhold til implementeringen af din handlingsplan, op til seks (6) måneder efter kursusafslutning.
Dagsorden
Indkøbsstøtte til organisationen
- Grænsefladen mellem Supply Chain Management og indkøb
- Konkurrencedygtige indkøbsalternativer
- Definition af forretningsbehov (input, output og resultater)
Evaluering af leverandører og deres bud
- Teknisk evaluering af tilbud – planlægning og implementering
- Kommerciel Evaluering af tilbud – planlægning og implementering
- Bæredygtige indkøb
Forhandling af den bedste aftale
- Værktøjer og teknikker til kontraktforhandling
- Håndtering af kontrakttildeling
- Håndtering af indsigelser fra mistede tilbudsgivere
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Indkøb og forretningsstrategi
- Udviklingsvejen for indkøb fra transaktions- til værdikædeledelse
- Indkøb Organisation, struktur og jobfunktioner
Håndtering af indkøbsrisiko
- Hvilke risici skal indkøb tages i betragtning?
- En proces til at identificere, analysere og reagere på prioriterede risici
- Vigtige forsyningskæderisici – casestudie
- Hvordan man håndterer risici, der bliver til virkelighed
Indkøb – Præstationsmåling og styring
- Fordele ved at måle ydeevnen af indkøb
- Vurdering af indkøbseffektivitet og indkøbseffektivitet
- KPI'er til måling af ydeevne
- Indkøbsinformationssystemer
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Håndtering af kontraktforholdet
- Grundlæggende aftaleret
- Kontrakttyper
- Kontraktrisici
Håndtering af kontraktøkonomi
- Omkostnings- og prisanalyse
- Obligationer, garantier og garantier
- Håndtering af betalinger
- Håndtering af krav
Håndtering af kontrakten i en dynamisk verden
- Håndtering af kontraktlige forpligtelser og erstatninger
- Håndtering af kontraktvariationer
- Kontrakt dokumentation
- Kontraktadministration
Besøg på webstedet
- Industribesøg hos en relevant organisation.
- Et indblik i virksomhedernes interne virke.
- En mulighed for at lære gennem interaktion med praktiserende fagfolk.
Kursusgennemgang
- Sammenfatning og opsummering af centrale læringsmål
- Handlingsplanlægning
Målgruppe
Dette kursus er velegnet til:
- Indkøbsmedarbejdere, analytikere og ledere.
- Kontraktingeniører og analytikere.
- Mængdemålere
- Kommercielle rådgivere
- Medlemmer af indkøbsteamet
- Generelle ledere
- Ledere med til opgave at administrere kontrakter.
- Kontraktadministratorer
- Alle, der ønsker at have en god forståelse og involvering i indkøbsaktiviteter.
- Interne juridiske rådgivere
- Selskabssekretærer
- Enhver, der ønsker at have en god forståelse og udvikle evnen til at anvende vilkår og betingelser i en kontrakt.
Læringsresultater
Når du har gennemført dette kursus, vil du forstå:
- Valgene af tilgængelige indkøbsmetoder i en given situation.
- Hvordan man gennemfører en evaluering af forslag fra leverandører på en fair og gennemsigtig måde.
- Praktiske forhandlingsevner.
- Nøglespørgsmålene omkring bæredygtighed i indkøb.
- Den værdi, indkøb kan give for at levere virksomhedens strategi.
- Hvordan man strukturerer indkøbsfunktionen for at gøre den største forskel inde i organisationer.
- De færdigheder, der kræves i vigtige indkøbsaktiviteter, såsom værdikædeanalyse, indkøbsporteføljestyring og kategoristyring.
- Teknikker til benchmarking af indkøbsteamets ydeevne.
- Hvordan man opretter og administrerer forholdet til en entreprenør, med en juridisk håndhæver aftale.
- Priser og omkostninger, der understøtter priserne, og de forskellige prismodeller, som entreprenører bruger.
- Kontraktsikkerhed, herunder obligationer og garantier.
- Håndtering af kontrakter dynamisk, herunder ændring af aftaler og oprettelse af passende kontraktdokumentation.
- Et praktisk perspektiv på nutidige arbejdsmetoder inden for dit felt.
- Sådan implementerer du en handlingsplan på din arbejdsplads ved hjælp af den viden og de færdigheder, som er erhvervet gennem kurset.